پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آریا

” آریا ” ابر خودرو آمریکایی

شاید آریا هم‌چون بوگاتی یا لامبورگینی و مک‌لارن، یک سوپراسپرت‌ساز شناخته شده نباشد، اما طراحان و مهندسین آریا، در طراحی و ساخت سینگر 911 و تسلا مدل S کانسپت در سال 2009 نیز شراکت داشته‌اند.حالا با کوله‌باری از تجربه، ابرخودرو یک هزار اسب‌بخاری FXE را طراحی کرده اند. این سوپراسپرت هیبریدی می‌تواند رقیب مک‌لارن، فراری […]

امیر
پنجشنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

شاید آریا هم‌چون بوگاتی یا لامبورگینی و مک‌لارن، یک سوپراسپرت‌ساز شناخته شده نباشد، اما طراحان و مهندسین آریا، در طراحی و ساخت سینگر 911 و تسلا مدل S کانسپت در سال 2009 نیز شراکت داشته‌اند.حالا با کوله‌باری از تجربه، ابرخودرو یک هزار اسب‌بخاری FXE را طراحی کرده اند.

این سوپراسپرت هیبریدی می‌تواند رقیب مک‌لارن، فراری یا پورشه باشد. یک موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر، در پشت کابین، نیروبخش چرخ‌های عقب بوده درحالی‌که هریک از چرخ‌های جلو توسط یک موتور الکتریکی به چرخش در می‌آید. این نیرومحرکه هیبریدی می‌تواند مجموعا 1150 اسب‌بخار نیرو و 1785 نیوتن را از طریق گیرباکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل کند.
آریا FXE که با بدنه و شاسی فیبرکربنی‌اش، 1565 کیلوگرم وزن دارد، در عرض 3.1 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتربرساعت برسد و تا 354 کیلومتربرساعت سرعت بگیرد. با این تفاسیر، FXE در زمره رقبایی مانند مک‌لارن P1 و پورشه 918 قرار می‌گیرد.
آریا FXE در تعداد محدود به 400 دستگاه با قیمت یک میلیون دلار به تولید می‌رسد و اولین تولیدات در سال 2019 تحویل مشتری می‌شود.

خداحافظی دولت با ده خودرو آمریکایی

ثبت سفارش خودروهای غیرآمریکایی مونتاژ آمریکا همچنان غیرفعال

آغاز شماره گذاری خودروهای غیرآمریکایی مونتاژ آمریکا

وزارت صنعت واردات خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا را بلامانع دانست

خودروهای غیرآمریکایی تولیدی در آمریکا پلاک نمی‌شوند

مخالفت با واردات خودروهای غیرآمریکایی ساخت آمریکا

پلاک نشدن خودروهای آمریکایی وارد شده با مجوز رسمی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی