پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک تهران

طرح ترافیک 97 چه تغییراتی دارد؟/ تقسیم تهران به 3 زون ترافیکی

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش جزییات طرح ترافیک جدید برای سال ۹۷ را تشریح کرد. در طرح ترافیک 97 تهران به 3 زون تقسیم می شود. همچنین قرار است عوارض خودروها در سال 97 بر اساس پیمایش دریافت شود. این در حالی است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ دی ۱۳۹۶

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش جزییات طرح ترافیک جدید برای سال ۹۷ را تشریح کرد. در طرح ترافیک 97 تهران به 3 زون تقسیم می شود. همچنین قرار است عوارض خودروها در سال 97 بر اساس پیمایش دریافت شود. این در حالی است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از پیشنهاد حذف آرم طرح ترافیک سالیانه خبر داده است.

به نقل از ایسنا ، افشین حبیب زاده  جزییات طرح حذف “آرم‌ طرح ترافیک و زوج و فرد” در شهرداری از سال آینده گفت: این طرح در مراحل پایانی بررسی قرار دارد و طرح جدید بر پایه طرح LEZ خواهد بود.

وی با بیان اینکه زون‌های ترافیکی تعریف شده است،‌ تصریح کرد: به عنوان مثال زون A تقریبا همان محدوده طرح ترافیک می‌شود و زون B محدوده زوج و فرد و یک زون هم برای کل شهر در نظر گرفته شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه تفاوتی در این طرح جدید میان مردم در نظر گرفته نشده است و دیگر خرید طرح دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک نیست، گفت: عوارض خودروها براساس میزان تردد و بهره‌مندی افراد متغیر است و هرکسی که می‌خواهد وارد محدوده و زون‌ها شود، از محل کارتی که قرار است در اختیار استفاده کنندگان آرم‌های طرح ترافیک قرار گیرد و باید شارژ کنند، عوارض کسر می‌شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه فرمول ورود به محدوده‌های طرح متفاوت است، اظهارکرد: اگر افراد وارد زون A یا B شوند، عوارض متغیر است و همچنین ورود به محدوده در پیک ساعت تردد و یا غیر پیک هم متفاوت محاسبه می‌شود و یا اینکه خودرو چه روزی و چه ساعتی وارد محدوده شده یا از آن خارج شود نیز براساس فرمولی متغیر محاسبه می‌شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: براساس این طرح دیگر فروش طرح روزانه و سالیانه طرح ترافیک معنایی ندارد.

همچنین معاون شهردار تهران از پیشنهاد حذف آرم طرح ترافیک سالیانه رونمایی کرد. این پیشنهاد مدت هاست که از سوی معاونت حمل و نقل در حال بررسی است.

معاون شهردار تهران پیش از این دلیل این تغییر را انتقادهایی که دستگاه های نظارتی بر شیوه صدور طرح ترافیک داشتند عنوان کرده و گفته بود که در حال انجام مطالعات برای بازنگری در این مسئله هستیم که مردم راحت‌تر بتوانند در   مناطق مرکزی  شهر تردد داشته باشند.

او امروز به یکی از رسانه ها گفته است که درصدد آن هستیم که مردم را از خرید سالیانه آرم ترافیک آزاد کنیم. براساس این طرح همه مردم مجاز هستند که با پرداخت عوارض ورود به محدوده وارد شده و این رانتی که مخصوص 98 هزار دستگاه خودرو است را حذف خواهیم کرد.

موضوع بازنگری طرح ترافیک شهر تهران در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در حال بررسی است و به نظر می رسد ایده شورا برای این بازنگری با توجه به اینکه تعرفه تردد را با نرخ «متغیر» و بر اساس میزان استفاده خودروها از ظرفیت شبکه معابر تعیین کرده است، کارآیی  بیشتری داشته باشد.

آغاز ثبت نام طرح ترافیک برای موتورسواران

تغییر ساعت طرح زوج و فرد

تصویب الزام موتورسیکلت ها برای دریافت آرم طرح ترافیک در شورای شهر

محکومیت خودروهای پاک به پرداخت هزینه طرح ترافیک

20 هزار تومان جریمه به ازای هر ساعت تردد در طرح ترافیک

سیاست‌های متناقض در قبال خودروهای هیبرید

فروش مجدد آرم طرح ترافیک با 3 نرخ متفاوت

ممنوعیت دائمی ورود کامیون به 2 منطقه تهران

جریمه 1.5 میلیونی در یک ماه به دلیل عدم داشتن معاینه فنی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی