پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن سنا

رونمایی غیرمنتظره از مک‌لارن سنا

سنا یکی از خارق‌العاده‌ترین ساخته‌های مک‌لارن در طول تاریخ بوده که نام آن از آیرتون سنا، قهرمان مسابقات فرمول یک به عاریت گرفته شده است. سنا، که جزو سری Ultimate این برند دسته‌بندی می‌شود، در کنار ابرخودرو هیبریدی P1 و P1 GTR قرار می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو : سنا با هدف ارائه […]

امیر
دوشنبه - ۴ دی ۱۳۹۶

سنا یکی از خارق‌العاده‌ترین ساخته‌های مک‌لارن در طول تاریخ بوده که نام آن از آیرتون سنا، قهرمان مسابقات فرمول یک به عاریت گرفته شده است. سنا، که جزو سری Ultimate این برند دسته‌بندی می‌شود، در کنار ابرخودرو هیبریدی P1 و P1 GTR قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

سنا با هدف ارائه بیش‌ترین هیجان و بهترین هندلینگ به راننده‌اش، طراحی و ساخته شده است. سنا از زیرساخت مشترکی با 720S بهره می‌برد به‌دین معنا که شاسی فیبرکربنی در کنار بدنه فیبرکربنی و سبک‌وزن آن، فقط و فقط 1198 کیلوگرم وزن دارد و آن را از ابرخودرو جاودانه F1 تابه‌امروز، به سبک‌ترین ساخته این برند تبدیل می‌کند که 679 اسب‌بخار به ازای هر تن، این ادعا را ثابت می‌کند. سنا نیز هم‌چون ساخته‌های اخیر مک‌لارن از سیستم تعلیق قابل تنظیم و به‌جای استفاده از آنتی‌رول بار مکانیکی از سیستم هیدرولیکی مشابه آن‌چه در P1 استفاده شده بهره می‌برد. به‌دین ترتیب، سنا قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. سنا به چرخ‌های پیرلی پی‌زیرو تروفئو R، ترمزهای کربن سرامیکی و رینگ‌های سبک‌وزن بهره می‌برد.
ظاهر آن هرچند که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته، کابین قطره اشکی آن، در کنار اسپویلر فیبرکربنی اتوماتیک عقب، منحرف‌کننده بزرگ جلو، دیفیوزر بزرگ عقب و سایر ورودی‌ها و خروجی‌های هوا در جای‌جای بدنه، همگی برای بهبود آیرودینامیک و عبور جریان هوا در نظر گرفته شده‌اند. یکی از بارزترین ویژگی‌های سنا، بخش شیشه‌ای پایین درها بوده که دید بهتری را به بیرون به همراه می‌آورد. چراغ‌های باریک در جلو و عقب، آن را به یک جنگنده خیابانی تبدیل می‌کند.

مک لارن

مک لارن سنا

مک لارن سنا

مک لارن سنا

مک لارن سنا

مک لارن سنا

کابین مک لارن سنا

کابین مک لارن سنا

کابین آن نیز فقط‌وفقط با هدف تمرکز راننده به مسیر پیش‌رو و رانندگی تکمیل شده است. فرمان ساده الکتروهیدرولیک با تزیینات فیبرکربنی، فاقد هرگونه دکمه فیزیکی بوده تا تمرکز راننده را برهم نریزد. صندلی‌های چرمی که راننده در آنها فرو می‌رود، نمایش‌گر تاشو همانند 720S، پدل‌های تعویض دنده فیبرکربنی، کنسول میانی معلق و کنسول مرکزی با 3 دکمه تنظیم حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و پیست، همگی فقط با هدف تمرکز راننده به‌کار گرفته شده‌اند. یک حالت مسابقه‌ای نیز تدارک دیده شده که ارتفاع کف بدنه را پایین آورده، کمک فنرها را خشک‌تر کرده و واکنش پدال گاز و ترمز را سریع‌تر می‌کند.
مک‌لارن سنا فقط در تعداد 500 دستگاه و با قیمت پایه یک میلیون دلار به‌فروش می‌رسد. طبق گزارشات، تمامی 500 دستگاه پیش‌فروش شده‌اند. مک‌لارن سنا به‌صورت فیزیکی در نمایشگاه ژنو سال آینده در ماه مارچ رونمایی می‌شود.

در خط تولید مک لارن چه می گذرد؟

سوپر اسپرت تمام الکتریکی مک لارن از راه می‌رسد

ساعت لوکس مک لارن به بازار آمد

ماجرای خرید مک لارن توسط اپل

مک لارن از خودروی 570S Sprint رونمایی کرد

رونمایی مک لارن از Limited Edition MSO Carbon Series LT

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی