پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

بهای حامل های انرژی در کلاف سردرگمی/ قیمت بنزین نه 1000 تومان می ماند و نه 1500 تومان می شود!

در سال های اخیر و قبل از تصویب لایحه بوده توسط مجلس و ابلاغ آن یکی از موضوعات مهم قیمت حامل های انرژی است که همواره دولت خواستار افزایش قیمت بوده اما هر باره مجلس با آن مخالفت کرده است. در روزها و هفته های گذشته نیز شاهد این اتفاق بودیم که دولت در لایحه […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۹ دی ۱۳۹۶

در سال های اخیر و قبل از تصویب لایحه بوده توسط مجلس و ابلاغ آن یکی از موضوعات مهم قیمت حامل های انرژی است که همواره دولت خواستار افزایش قیمت بوده اما هر باره مجلس با آن مخالفت کرده است. در روزها و هفته های گذشته نیز شاهد این اتفاق بودیم که دولت در لایحه بودجه 97 افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را در نظر گرفته بود اما در نهایت مجلس با این افزایش قیمت مخالفت کرد و حالا بهای حامل های انرژی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

اما با نگاهی دقیق به این موضوع در می یابیم که هم مجلس و هم دولت تا حدودی حق دارند از طرفی دولت با پرداخت یارانه،سوختی ارزان تر از سایر کشورهای جهان را در اختیار مردم قرار می دهد و از طرفی مخالفت مجلس هم به این دلیل است که تبعات افزایش قیمت حامل های انرژی بر سایر مقولات و بخش های اقتصادی غیرقابل انکار است و هرگونه تغییر قیمت باید کارشناسی و تدریجی صورت گیرد و به همین دلیل هم نمایندگان مجلس با افزایش 50 درصدی قیمت بنزین در سال 97 تا کنون مخالفت کرده اند.

مباحث متعددی در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت باید پلکانی صورت گیرد تا فشار کمتری به مردم وارد شود و آنها خود را با شرایط وفق دهند و دیگر این که اگر قرار بر افزایش قیمت سوخت است طبق اصول و قواعد اقتصادی و عرف جهانی قیمت خودرو کاهش یابد اما در ایران همواره هر گونه افزایش قیمت به یکباره بود و با افزایش قیمت سوخت قیمت خودرو نیز افزایش می یابد و معملوم هم نیست این سیکل متناقض و ناقص تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

در روزهای اخیر شوک افزایش قیمت بنزین تا میزان 1500 تومان نقل محافل و صحبت اصلی رسانه ها است که موجی از مخالفت را در جامعه به راه انداخته و باعث شد تا کمیته نفت و گاز مجلس که مدت ها بود تشکیل جلسه نداده بود به بررسی این موضوع بپردازد.

شهباز حسن پور رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در مورد افزایش قیمت بنزین اظهار داشت:در موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی بویژه بنزین اختلافات جدی بین دولت و مجلس وجود دارد.

وی تاکید کرد: از نطر مجلس تعیین بهای ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین فشار مضاعفی را در این شرایط اقتصادی بر مردم تحمیل خواهد کرد،ضمن اینکه همانند شوکی بر هزینه های سایر بنگاه ها بوده و در نتیجه موجی از گرانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی در ادامه،افزود:بنابر این مجلس به هیچ عنوان با این قیمت موافقت نخواهد کرد اما با توجه به قیمت های جهانی بنزین(FOB)، تداوم عرضه بنزین با بهای هزار تومان امکان پذیر نیست.

گفتنی است پیش از این تبصره بنزین با قیمت 1500 که دولت به آن استناد می کرد برای افزایش قیمت از دی ماه 96 توسط نمایندگان از بودجه سال ۹۷ حذف شد.

((نه)) مجلس به افزایش قیمت بنزین /قیمت حامل‌های انرژی ثابت می‌ماند

جو مجلس مخالف با افزایش قیمت بنزین / آیا بنزین نهایتا 10 درصد تغییر قیمت خواهد داشت؟

قیمت بنزین از دی ماه 1500 تومان می شود/ جامپ 500 تومانی قیمت بنزین!

واردات بنزین به میزان 15 میلیون لیتر روزانه به کشور

برای هر خودرو از بنزین با چه اکتانی استفاده کنیم؟

بالا بردن کمیت گریبان گیر کیفیت بنزین

درخواست اینترنتی بنزین سیار هم آمد

یارانه نقدی یا یارانه انرژی؟ مسئله این است

کمتر از یک درصد نازل‌های بنزین کم‌فروشی داشته‌اند

بنزین سوپر یا معمولی؟ مساله این است!

صدور مجوز واردات بنزین برای بخش خصوصی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی