پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

طرح ترافیک جدید از ابتدای سال 97 اجرای می شود + جزییات

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده و این طرح از 15 فروردین 97 اجرایی خواهد شد. در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۶

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده و این طرح از 15 فروردین 97 اجرایی خواهد شد.

در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.

در طرح جدید، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید ۳ برابر افراد دیگر عوارض بدهد.

زمان به سه قسمت اوج صبح، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌ شده چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود.

به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند تفاوت قائل شده و عوارض نیز به سه قسمت تقسیم شده است. به این ترتیب مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.

پیش‌بینی شده که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.

همچنین برای ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی در نظر گرفته خواهد شد تا گر قصد تردد در ساعت صبحگاهی را دارند، بتوانند بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند.

این در حالی است که محمدعلی نجفی (شهردار تهران) صبح امروز در حاشیه حضورش در شورای شهر گفت: با فروش طرح و آرم مخالف هستم. چرا که در هیچ کجای دنیا این روش‌ها سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم انجام شده است اما ممکن است مشکلاتی هم در حین اجرای کار ایجاد شود، گفت: مهمترین مسئله این است که تهران باید دچار تحول شود و اینکه طرحی در دهه 50 اجرایی شود ولی هیچ کس جرات آن را نداشته باشد که آن را اصلاح کند قابل قبول نیست و باید به علم و تجربه دیگران توجه کرد و حتی ممکن است اشکالاتی نیز در ابتدای راه وجود داشته باشد اما آنها را حل می‌کنیم.

شهردار تهران از حذف تمامی سهمیه بگیران آرم طرح ترافیک در طرح جدید خبر داد و گفت: چهار سال فرصت داریم و عجله‌ای نیست و ممکن است برای اجرای هر مرحله مشکلی وجود داشته باشد که آن را با درایت حل خواهیم کرد.

طرح ترافیک 97 چه تغییراتی دارد؟/ تقسیم تهران به 3 زون ترافیکی

دوربین ثبت ورود به محدوده زوج و فرد پل همت غیرفعال شد

آغاز ثبت نام طرح ترافیک برای موتورسواران

تغییر ساعت طرح زوج و فرد

تصویب الزام موتورسیکلت ها برای دریافت آرم طرح ترافیک در شورای شهر

محکومیت خودروهای پاک به پرداخت هزینه طرح ترافیک

20 هزار تومان جریمه به ازای هر ساعت تردد در طرح ترافیک

سیاست‌های متناقض در قبال خودروهای هیبرید

فروش مجدد آرم طرح ترافیک با 3 نرخ متفاوت

ممنوعیت دائمی ورود کامیون به 2 منطقه تهران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی