پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا کوییک

تولید محصولات سایپا با رده قیمت های مختلف در بازار

در گروه سایپا چندین محصول 4 ستاره و 3 ستاره و دو محصول تک ستاره داریم که تلاش ما بر این است که برنامه های ارتقاء کیفیت را بر اساس شرایط و استراتژی سایپا دنبال کنیم که به شرح ذیل نیز اعلام می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو : مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا […]

امیر
دوشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۶

در گروه سایپا چندین محصول 4 ستاره و 3 ستاره و دو محصول تک ستاره داریم که تلاش ما بر این است که برنامه های ارتقاء کیفیت را بر اساس شرایط و استراتژی سایپا دنبال کنیم که به شرح ذیل نیز اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در اولین نشست خبری خود که در حاشیه همایش مدیران مالی گروه خودروسازی سایپا انجام شد اظهار داشت: استقرار خرد مالی اعم از انضباط، عدالت و انصاف از اولویت های گروه خودروسازی سایپا است و تلاش ما بر این است که این موضوع در همه فعالیت های سایپا شامل توسعه محصول، بازار سرمایه و پرداخت ها مدنظر قرار گیرد.

محسن جهرودی خرد مالی را محور برنامه ریزی های سایپا دانست و تاکید کرد: در پروژه هایی که از این پس آغاز خواهد شد، موضوع انضباط مالی و رعایت اخلاق حرفه ای شامل: درستکاری، انصاف، صداقت و عدالت محوری سرلوحه گروه خودروسازی سایپا خواهد بود.

وی با بیان اینکه عدالت در پرداخت ها موجب شده در یک ماه گذشته بخش اعظمی از طلب قطعه سازان را پرداخت کنیم، افزود: اگرچه با ایده آل ها فاصله داریم ولی این اقدامات نشان دهنده نگاه ما به تولید بهره ور در مجموعه سایپا است و معتقد به ایجاد انضباط در همه سطوح سازمان هستیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در یک ماه گذشته تلاش شده بدهی قطعه‌سازان پرداخت شود. در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی قطعه‌سازان پرداخت شد و به این ترتیب بخش قابل توجهی از بدهی‌ها به قطعه‌سازان کاهش یافته است.

جهرودی تعامل مستقیم شرکت های زیر مجموعه سایپا با سازمان بورس را از مهمترین برنامه های مالی این گروه دانست و خاطر نشان کرد: حسابداری مدیریت یا حسابداری سود و زیان باید به موقع و دقیق در مجموعه سایپا مستقر شود و پیام شفاف سایپا این است که باید تعاملی بسیار سازنده با شرکت های بورسی داشته باشیم و در این تعاملات شفاف سازی های لازم صوت گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: استقرار خرد مالی، ایجاد انضباط مالی با درستکاری، انصاف و عدالت در پرداخت ها و تشکیل شورای مالی در مجموعه سایپا،3 محور کلیدی است که باید در گروه خودروسازی سایپا استقرار یابد و همچنین هم افزایی برای انتقال تجارب مفید و عملیاتی در بین بخش های مالی به منظور حفظ و ارتقاء ارزش سهام سایپا ضروری است.
جهرودی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه سایپا برای کاهش زیان انباشته گفت: مشکلاتی که از بیرون مشاهده می شود درست است اما ابعاد این مشکلات آنقدر بزرگ نیست که قابل حل نباشد و با استقرار خرد مالی می توان بر این مشکلات فائق آمد  .

جهرودی به تولید بهره ور در گروه سایپا تاکید کرد و گفت: پروژه هایی را در راستای کاهش هزینه ها در دست اجرا داریم و با برنامه ریزی منسجم می توانیم از چالش های پیش رو خارج شویم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص توسعه محصول در گروه سایپا اظهار داشت: وضعیت سایپا در گذشته به این صورت بوده است که سبد محصولات توانایی پاسخ گویی نیاز همه بازه های قیمتی مشتریان را نداشته است از این رو در برنامه های آینده تلاش ما بر این است که با اتکاء به خودکفایی، تقاضای مورد نیاز بازار در تمامی رده های قیمتی را پاسخگو باشیم.
جهرودی گفت: در گروه سایپا چندین محصول 4 ستاره و 3 تاره و دو محصول تک ستاره داریم که تلاش ما بر این است که برنامه های ارتقاء کیفیت را بر اساس شرایط و استراتژی سایپا دنبال کنیم

وی با بیان اینکه در آینده نه چندان دور بخشی از تولیدات یکی از سایت های تولیدی گروه سایپا، هیبریدی خواهد بود، گفت: باتوجه به فاصله تکنولوژی ساخت این خودروها در کشورمان با دنیا، با تولید خودروهای برقی می توانیم این فاصله را کاهش دهیم و در آینده نزدیک یکی از سایت‌های تولیدی سایپا به تولید خودروی الکتریکی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تیبای برقی به عنوان اولین نمونه در این زمینه تولید شده است، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم برای تولیدهای آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم به تمام نیازهای بازار پاسخ دهیم.

مدیرعامل سایپا درخصوص مذاکرات با شرکای تجاری خارجی گفت: اگر خودروسازی در کلاس جهانی با شرایط امروز سایپا کنار بیاید می تواند شریک تجاری سایپا شود و با توجه به بازتعریف مذاکرات با شرکت کیا و نیسان، حرکت رو به جلویی آغاز شده است که امیدواریم نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص خودروهای تک ستاره خاطرنشان کرد: در جلسه هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، استراتژی سایپا در این خصوص بررسی و اعلام خواهد شد.
جهرودی با بیان اینکه سال‌ها پیش که منابع مالی موردنیاز وجود داشته است و می‌توانستیم به توسعه و تنوع محصولات جدید بپردازیم در این کار تعلل شد، تصریح کرد: ما هم‌اکنون از زمان طلایی صنعت خودرو در گذشته فاصله گرفته‌ایم، بنابراین نیازمند بازنگری در استراتژی‌های مان هستیم

سایپا لوح تقدیر غرفه برتر در نمایشگاه کرمان را کسب کرد

خدمات پس از فروش نقشی حیاتی در رضایتمندی مشتری

نمایش کوییک نمایشگاه کرمان / حرکت در مسیر تولید ملی

روند منطقی سایپا در تولید و تنوع محصولات

برنامه تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در تولید مگاموتور

اخذ موفق مجوز شماره گذاری محصولات سایپا

افزایش توانمندی فروش سایپا جهت ارائه خدمات بهتر

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی