پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک

محدوده طرح ترافیک و زوج فرد در سال 97 ثابت می ماند/حداقل و حداکثر هزینه ورود به محدوده در سال 97

همان طور که در اخبار روزهای گذشته اعلام شد، طرح ترافیک برای سال 97 تغییراتی گسترده خواهد داشت. اما قائم مقام حمل و نقل و ترافیک شهراری تهران تاکیید کرده که محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در سال 97 تغییری نمی کند. وی همچنین از 9600 تومان به عنوان حداقل مبلغ ورود به […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۶

همان طور که در اخبار روزهای گذشته اعلام شد، طرح ترافیک برای سال 97 تغییراتی گسترده خواهد داشت. اما قائم مقام حمل و نقل و ترافیک شهراری تهران تاکیید کرده که محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در سال 97 تغییری نمی کند. وی همچنین از 9600 تومان به عنوان حداقل مبلغ ورود به طرح در ساعات عادی و حداکثر 36000 تومان خبر داده است.

به نقل از تسنیم، افندی‌زاده قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران در خصوص طرح ترافیک در سال 97 اظهار کرد: ما پیشنهادات خود را در خصوص اجرای این طرح به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ارائه کرده‌ایم.

وی  با اشاره به ضرایب در نظر گرفته شده در طرح اشاره شده گفت: در این طرح تلاش شده است که عدالت اجتماعی برای تمام شهروندان در نظر گرفته شود.

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: چنانچه خودرویی از ساعت 6:30 تا 10 صبح و قبل از ساعت 16 از محدوده طرح خارج شود با ضریب یک، خودرویی که 10 تا 16 وارد طرح و بعد از ساعت 16 خارج شود با ضریب یک، خودرویی که از ساعت 10 تا 16 وارد و قبل از ساعت 16 از طرح خارج شود با ضریب نیم و خودرویی که از ساعت 6:30 تا 10 وارد و بعد از 16 خارج شود با ضریب 1.5 محاسبه می‌شود.

افندی‌زاده تصریح کرد: برهمین اساس ضرایبی نیز برای خودروهای برقی و هیبریدی و همچنین خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند پیش‌بینی شده است. طبق برنامه ریزی انجام شده در طرح جدید ترافیک کارتهایی برای رانندگان در نظر گرفته شده که به محض ورود خودروها مبلغی از کارت‌ها کسر می‌شود ضمن اینکه تسهیلات تشویقی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است به طوری که در این بخش خودروها با ضریب 8 درصد محاسبه می‌شود.

وی گفت: اگر به هر دلیلی کسری در کارت شهروندان وجود داشته باشد این افراد می‌توانند تا 24 ساعت روز بعد مبلغ ورود به طرح را پرداخت کنند و از 10 درصد کاهش مبلغ استفاده کنند. ضمن اینکه این موضوع قابل توجه است که اگر به هر دلیلی تا زمان اشاره شده رقم پرداخت نشود رقم طرح ترافیک بعدها بر روی مبالغ عوارض جمع و در نهایت باید توسط شهروندان پرداخت شود.

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: براساس طرح اشاره شده پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان ورود به طرح نیز از ساعت 6:30 تا 19 پیش‌بینی شده است ضمن اینکه در طول سال 226 روز طرح اجرا خواهد شد.

افندی‌زاده گفت: همچنین برنامه‌ریزی برای افرادی که در محدوده طرح زندگی می‌کنند به طوری که این افراد تا قبل از ساعت 8:30 می‌توانند بدون پرداخت عوارض از محدوده طرح خارج شوند.

وی در ادامه با اشاره به تعرفه‌ها و رقم‌های در نظر گرفته شده برای اجرای طرح ترافیک در سال 97 گفت: حداقل مبلغی که برای این موضوع در ساعاتی عادی در نظر گرفته شده است 9 هزار و 600 تومان بوده که با احتساب 226 روز شهروندان مبلغ 2 میلیون و 169 هزار تومان در این بخش پرداخت خواهند کرد.

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حداکثر رقمی که در زمان اوج ترافیک در نظر گرفته شده است، مبلغ 36 هزار تومان بوده که در حال حاضر شهروندان برای ورود به طرح مبلغ 40 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

افندی‌زاده افزود: در طرح زوج و فرد نیز پایه‌ای که در نظر گرفته شده است 3 هزار و 200 تومان و حداکثر 12 هزار تومان است.

طرح ترافیک جدید از ابتدای سال 97 اجرای می شود + جزییات

طرح ترافیک 97 چه تغییراتی دارد؟/ تقسیم تهران به 3 زون ترافیکی

دوربین ثبت ورود به محدوده زوج و فرد پل همت غیرفعال شد

آغاز ثبت نام طرح ترافیک برای موتورسواران

تغییر ساعت طرح زوج و فرد

تصویب الزام موتورسیکلت ها برای دریافت آرم طرح ترافیک در شورای شهر

محکومیت خودروهای پاک به پرداخت هزینه طرح ترافیک

20 هزار تومان جریمه به ازای هر ساعت تردد در طرح ترافیک

سیاست‌های متناقض در قبال خودروهای هیبرید

فروش مجدد آرم طرح ترافیک با 3 نرخ متفاوت

ممنوعیت دائمی ورود کامیون به 2 منطقه تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی