پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک J4

بررسی فنی جک j4 / جمع محصولات جک در سبد کرمان موتور جمع شد

کرمان موتور پس از تجربه موفق در عرضه خودروهای جک در ایران، در حال گسترش تنوع محصولات این خودروساز مطرح چینی در ایران است. جک از سال 2010 در جمع 10 خودروساز برتر چین قرار گرفته و محصولات اش میان خودروهای چینی همواره به کیفیت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول شهرت دارند. از عرضه جک […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۶

کرمان موتور پس از تجربه موفق در عرضه خودروهای جک در ایران، در حال گسترش تنوع محصولات این خودروساز مطرح چینی در ایران است. جک از سال 2010 در جمع 10 خودروساز برتر چین قرار گرفته و محصولات اش میان خودروهای چینی همواره به کیفیت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول شهرت دارند. از عرضه جک S3 در ایران هنوز مدت زیادی نگذشته که کرمان موتور تصمیم گرفته برادر کوچک تر J5 یعنی جک J4 را به بازار ایران معرفی کند. جک J4 به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو کرمان 96 رونمایی و معرفی شد.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

کرمان موتور پس از تجربه موفق در عرضه خودروهای جک در ایران، در حال گسترش تنوع محصولات این خودروساز مطرح چینی در ایران است. جک از سال 2010 در جمع 10 خودروساز برتر چین قرار گرفته و محصولات اش میان خودروهای چینی همواره به کیفیت مناسب و مشخصات فنی قابل قبول شهرت دارند. تنوع محصولات جک در ایران در حالی است که با از سر گرفته شدن قرارداد میان هیوندای و کرمان موتور پس از برجام و رونق گرفتن این بخش از سبد محصولات کرمان موتور، این خودروساز داخلی همچنان بر بازار خودروهای متوسط و ارزان قیمت نیز تاکید دارد و در مدت اخیر 2 محصول جک با قیمت متوسط را به بازار ایران معرفی کرده است.

جک J4

از عرضه جک S3 در ایران هنوز مدت زیادی نگذشته که کرمان موتور تصمیم گرفته برادر کوچک تر J5 یعنی جک J4 را به بازار ایران معرفی کند. جک J4 به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو کرمان 96 رونمایی و معرفی شد. این سدان کوچک ابعاد جمع و جورتری نسبت به جک J5 دارد و با طول 4435 میلی متر و عرض 1725 میلی متر، رقبایی نظیر برلیانس سری 300 صندوق دار، بسترن B30 و جیلی GC6 را در مقابل خود می بیند.

بدنه J4 همچون برادر بزرگ ترش J5 در ایتالیا طراحی شده و با نگاهی به چهره آن باید گفت ظاهر هماهنگی دارد و طرح آن نسبتا به خودروهای هم سگمنت وطنی با ظاهر تکراری متفاوت تر و جذاب تر است. J4 در سال 2012 با نام HEYUE در گوانگژو چین رونمایی شد. این خودرو با نام A30 نیز شناخته می شود. پلت فرم J4 شباهت فراوانی با پلت فرم S3 و در ساخت بدنه آن از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده و از نظر ایمنی، J4 توانسته در تست های موسسه C-NCAP 5 ستاره در کارنامه خود ثبت کند. از طرفی تمام سیستم های ایمنی این خودرو تحت لیسانس بوش آلمان تولید می شوند و از باید گفت J4 از نظر ایمنی وضعیت مناسبی میان دیگر هم وطنان خود دارد.

جک J4

جک J4 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری را زیر کاپوت خود جای داده که با استاندارد یورو 4 تولید می شود. این پیشرانه در دور 6000، 103 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور 146 نیوتن متری اش نیز به چرخ های جلو منتقل می شود. برای J4 می توانید میان گیرباکس های 5 سرعته دستی یا CVT یکی را انتخاب کنید. به لطف فاصله محوری 2560 میلی متری، J4 کابین نسبتا جاداری دارد و فضای کابین آن در مقایسه با رقبایش مناسب و کاربردی به نظر می رسد.

جک J4

ترکیب کابین نیز متناسب و به روز است و در بعضی قسمت ها شباهت هایی با دیگر محصولات جک دارد. در نسخه فول آپشن، جک J4 از امکانات مناسبی برخوردار است و با تکیه بر این ویژگی می توان جایگاه مناسبی در بازار ایران داشته باشد.

پیشنهاد نهایی

جک J5 با تکیه بر برچسب قیمت منظقی و ویژگی های قابل قبول توانست در بازار ایران جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. در صورت قیمت گذاری مناسب برای جک J4 توسط کرمان موتور، این سدان کوچک می تواند با تکیه بر مشخصات مناسب اش، گزینه ای مقرون به صرفه و منطقی در بازار ایران به شمار برود.

نکات مثبت: ایمنی مناسب-امکانات قابل قبول- عرضه نسخه اتوماتیک در بازار یران
نکات منفی: طراحی ساده قسمت جلو-سایز کوچک چرخ ها نسبت به اندازه بدنه

جک J4

مشخصات فنی جک J4

کلاس: سدان کوچک
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1.5 لیتر
قدرت: 103 اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: 146 نیوتن‌متر در 4500دور
گیرباکس: CVT
وزن: 1160 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 6.3 لیتر در نسخه اتوماتیک
حجم باک: 45 لیتر

جک J4

امکانات جک J4

ایربگ راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل فشار باد چرخ ها، سیستم ضد سرقت، سنسور پارک عقبف سیستم ترمز ABS+EBD ، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، چراغ های مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، کامپیوتر سفری، پوشش چرمی صندلی ها، 6 بلندگو، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

نگاهی به جک J4 محصول جدید کرمان موتور/ آتش رقابت میان چینی ها تند شد!

پیش فروش جک S5 اتوماتیک (دی 96)

فروش نقدی و اقساطی لیفان 820 (ویژه نیمه دوم دی 96)

پیش فروش جک S3 (نیمه اول دی 96)

پیش فروش هیوندای i20 (ویژه نیمه اول دی 96)

پیش فروش هیوندای اکسنت (ویژه نیمه اول دی 96)

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

تمرکز بر فشردگی/ مقایسه هایما S5 و جک S3

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

کرمان موتور با افزایش تولید جک S3 و اکسنت رکورد می زند

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی