پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرزند کاری سانگ یانگ به میدان می آید!/معرفی رکستون اسپرت پیش از رونمایی در نمایشگاه ژنو 2018

خودروسازی سانگ یانگ که سابقه درخشانی در ساخت خودروهای شاسی بلند در کلاس های مختلف دارد و بیشتر تمرکزش را روی این سگمنت پرطرفدار متمرکز کرده، در ساخت خودروهای پیکاپ نیز دستی بر آتش دارد. این خودروساز کره ای اعتقاد دارد که می توان نسخه پیکاپ از هر شاسی بلندی را به مرحله تولید رساند. […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۶

خودروسازی سانگ یانگ که سابقه درخشانی در ساخت خودروهای شاسی بلند در کلاس های مختلف دارد و بیشتر تمرکزش را روی این سگمنت پرطرفدار متمرکز کرده، در ساخت خودروهای پیکاپ نیز دستی بر آتش دارد. این خودروساز کره ای اعتقاد دارد که می توان نسخه پیکاپ از هر شاسی بلندی را به مرحله تولید رساند. در گذشته این اکتیون بود که بصورت وانت پیکاپ از سوی این شرکت با نام اکتیون اسپرت معرفی گردد. پیش از این با اکتیون اسپرت به عنوان پیکاپی جمع و جور آشنایی داشتیم. اما حالا نوبت به پیکاپی درشت هیکل تر در کلاس تویوتا هایلوکس رسیده است. این پیکاپ جذاب سانگ یانگ رکستون اسپرت نام دارد که خودش را برای ورود به بازار گرم می کند.

نسخه SUV رکستون در سال 2017 بصورت رسمی معرفی و در کشور های مختلف عرضه شد. رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران نیز قرار است این خودرو را به لیست سبد محصولات خود در ایران اضافه کند. قبل از اینکه جایگاه SUV رکستون در بازاهای جهانی تثبیت شود، سانگ یانگ پیش نمایشی را از نسخه پیکاپ این خودرو منتشر کرده و قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 آن را بصورت رسمی رونمایی کند.

سانگ یانگ رکستون اسپرت

سانگ یانگ موسو جدید که در بازار کره جنوبی تحت عنوان ” رکستون اسپرت ” شناخته شده، به طور رسمی در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2018 رونمایی خواهد شد. اما شرکت خودروسازی “سانگ یانگ” برخلاف دیگر شرکت‌های خودروسازی، یک تصویر کامل از محصول جدید خود منتشر کرده که در این تصویر چهره کامل آن بدون هیچگونه پوشش استتاری و یا حتی بدون قسمت‌های تاریک و نامفهوم به نمایش گذاشته شده تا تنها ارائه اطلاعات فنی و همچنین تصاویر بیشتر از جزییات آن به نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو موکول شود.

سانگ یانگ رکستون اسپرت

در تنها تصویر رسمی منتشر شده است از رکستون اسپرت مشخص است که نمای جلوی این خودرو دقیقا شبیه به نسخه SUV بوده و از این نظر تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. مسئله ای که پیش از این در اکیتون و پیکاپ اکتیون اسپرت هم شاهد آن بودیم. در تصویر رسمی منتشر شده، نمای عقب رکستون اسپرت مشخص نیست اما در تصاویر جاسوسی که از این خودرو در محل انبار کارخانه منتشر شده، مشخص است که نمای عقب آن کاملا ساده و کاربردی طراحی شده است.

سانگ یانگ رکستون اسپرت

ترکیب احتمالی کابین سانگ یانگ رکستون اسپرت

در حال حاضر به غیر از انتشار یک تصویر کامل، هیچگونه اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این پیکاپ ارائه نشده، اما از آنجایی که رکستون اسپرت برمبنای شاسی بلند “رکستون” جدید توسعه پیدا کرده است، می‌توان یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی مشترک با حداکثر خروجی قدرت 176 اسب بخاری را پیش بینی کرد که دارای 420 نیوتن متر گشتاور بوده و با یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت، هرچند مشتریان می‌توانند اتومبیل خود را به صورت سفارشی در مدل‌های تک محور محرک و یا چهارچرخ محرک خریداری کنند.

سانگ یانگ رکستون اسپرت (3)

البته آن طور که تجربه اکتیون اسپرت نشان می دهد، پیشرانه رکستون اسپرت همانی خواهد بود که در نسخه SUV شاهد آن هستیم. از این رو در بازار های اروپایی رکستون اسپرت با موتور 2.2 لیتری دیزلی و در بازار های آسیایی با موتور 2.0 لیتری بنزینی توربو عرضه خواهد شد. همچنین جعبه دنده های نسخه  SUV رکستون در سه تیپ 6 سرعته دستی ،6 سرعته اتوماتیک آیسین و 7 سرعته اتوماتیک مرسدس بنز عرضه می گردد که به احتمال فراوان در نسخه وانت پیکاپ باید شاهد جعبه دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک باشیم.

رکستون اسپرت بصورت استاندارد  بصورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد، اما  سیستم چهار چرخ متحرک 4-Tronic و قفل دیفرانسیل برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.همچنین به دلیل ویژگی باربری رکستون اسپرت تغییراتی در سیستم تعلیق آن نسبت به رکستون اس یو وی داشته است.

بررسی سانگ یانگ رکستون G4 در آستانه ورود به بازار/مثلث قدرت، قابلیت های آفرودی و قیمت منطقی

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

رامک خودرو شادی کریسمس را با مشتریان مسیحی خود شریک شد

رامک خودرو طرح بازدید زمستانی خودروهای سانگ یانگ را تمدید کرد

جایزه سانگ‌یانگ به (( رامک خودرو )) رسید

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۷)/ عرض اندام کوراندو جدید در کارزار تبریز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی