پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ام وی ام X33S

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

چری را می توان از رهبران بازار خودروهای چینی در ایران برشمرد. این شرکت یکی از اولین خودروسازان چینی بود که در بازار ایران قد علم کرد و تا به امروز، جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای چینی در ایران تثبیت کرده است. مدیران خودرو تعدادی از محصولات چری را با […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۶

چری را می توان از رهبران بازار خودروهای چینی در ایران برشمرد. این شرکت یکی از اولین خودروسازان چینی بود که در بازار ایران قد علم کرد و تا به امروز، جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای چینی در ایران تثبیت کرده است. مدیران خودرو تعدادی از محصولات چری را با نام ام وی ام و برخی دیگر را با همان نام و لوگو در بازار ایران عرضه می کند. چری تیگو یا همان ام وی ام X33 از اولین کراس اوورهای چینی در بازار ایران بود و باعث شد خریداران با بودجه محدود نیز بتوانند سراغ خودروهای شاسی بلند بیایند. با تکیه بر این موقعیت و ویژگی های مناسب، X33 توانست به عنوان یکی از پرطرفدارترین شاسی بلندهای ارزان قیمت بازار ایران مطرح شود و فرش بیش از 50 هزار دستگاه را در 2 مدل اول تجربه کند. اولین مدل X33 در سال 2005 معرفی شد و در سال 2010 نیز دستخوش تغییراتی در ظاهر و کابین قرار گرفت. مدل اولیه X33 حوالی سال 90 در ایران عرضه شد و مدل فیس لیفت آن در سال 93 به بازار آمد. استقبال گسترده از این شاسی بلند چینی باعث شد تا مدیران خودرو سومین مدل این شاسی بلند پرطرفدار را بلافاصله بعد از معرفی در بازار جهانی، در ایران عرضه کند. ام وی ام X33 جدید که با پسوند S از مدل های قبلی متمایز می شود، اواخر تابستان 95 در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. در ادامه چکیده ای از تجربه رانندگی با ام وی ام X33S در شرایط مختلف در اختیارتان قرار می دهیم.

 

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

تیپ های مختلف و قیمت ام وی ام X33S در بازار

X33S در 2 تیپ معمولی و اسپرت در بازار عرضه شده که در نمونه اسپرت، ترکیب 2 رنگ بدنه جلب توجه می کند. این خودرو با استاندارد شماره 2 چری ساخته شده و در 180 مورد در 12 دسته بندی نسبت به مدل قبلی خود تغییر کرده تا مجموعه ای با کیفیت تر و با ویژگی های بهتر را در اختیار خریدار قرار دهد. X33S نسل سوم ام وی ام X33 در بازار ایران به شمار می رود و با قیمت 80 میلیون تا 82 میلیون تومان، رقبایی از جمله لیفان X60 اتوماتیک و با کمی اقماض جک S5 را در مقابل خود می بیند.


جدیدترین شرایط فروش ((اقساطی)) مدیران خودرو + تعمیرات تخصصی MVM و چری

در نمایندگی 480 مدیران خودرو (محمدی)


ام وی ام X33S چه تغییراتی نسبت به قبل دارد؟

از 180 تغییری که در ام وی ام  X33S اعمال شده، 8 مورد تغییر به طراحی بیرونی، 35 مورد به طراحی کابین، 32 مورد به لوازم الکتریکی، 7 مورد به شاسی، یک مورد به پیشرانه، 2 مورد به گیرباکس، 5 مورد به سیستم تهویه، 14 مورد به عملکرد کلی خودرو، 5 مورد به مسائل زیست محیطی و حفاظت از محیت زیست، 76 مورد به کیفیت ساخت خودرو و یک مورد به سیاست های گارانتی و خدمات پس از فروش مربوط می شود.

ام وی ام X33S

طراحی بدنه جذاب تر از گذشته

در طراحی ظاهری تغییرات صورت گرفته در عین اینکه بنیادی نیستند، اما تاثیر به سزایی بر ظاهر این کراس اوور محبوب گذاشته اند. حجم بیشتر تغییرات روی قسمت جلو متمرکز شده است. چراغ های جلو از نو طراحی شده اند و برای هماهنگی دماغه خودرو، جلوپنجره و سپر جلو نیز تغییر شکل پیدا کرده اند. جالب است بدانید تغییرات سپر جلو در راستای بهبود مسیر باد و کاهش مقاومت بدنه در مقابل هوا اعمال شده است.

ام وی ام X33S

در چراغ های عقب نیز از نوار نئونی استفاده شده تا ظاهر X33S بیشتر با مدرنیته همخوانی داشته باشد. مدل اسپرت ام وی ام X33S با ترکیب 2 رنگ برای بدنه تزیین شده و تضاد رنگ سقف با رنگ کلی بدنه، حس تمایز در شاسی بلندهای این کلاس را ایجاد می کند. همچنین در مدل اسپرت خروجی های اگزوز روی سپر تغییر کرده اند. البته این خروجی ها خالی از لوله اگزوز هستند، اما روی زیبایی بصری نمای عقب تاثیر مناسبی گذاشته اند. این در حالی است که محفظه چرخ روی درب صندوق بار و نحوه باز و بسته شدن این درب، بیشتر حال و هوای شاسی بلندهای بزرگ تر را تداعی می کند و این قسمت در مدل جدید کاملا تغییر کرده است. همچنین ام وی ام X33S به رینگ های 17 اینچی با طرحی جدید مجهز شده و ضربه گیرهای متفاوت با قبل، تکمیل کننده مجموعه تغییرات ظااهری این خودرو هستند.

ام وی ام X33S

تغییرات اساسی کابین با چاشنی آپشن های جدید

ام وی ام X33S یک کراس اوور متوسط است و از فضای کابین و قابلیت های ان نیز باید در همین حد انتظار داشته باشید. داخل کابین X33S انتظار شما را در مقام خودش به خوبی پاسخ می دهد. فضای مناسب پا و سر در صندلی های جلو و عقب نخستین گواه این ادعا هستند. اگر تجربه سواری با مدل های قبلی ام وی ام X33 را داشته باشید، به این نتیجه می رسید که کیفیت متریال کابین X33S به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.  رنگ بندی جذاب کابین نیز روی زیبایی بصری این قسمت تاثیر گذار است. دوخت قرمز رنگ صندلی ها و حاشیه قرمز رنگ دریچه های سیستم رنگ تنوع را به کابین X33S آورده و ترکیب رنگ قرمز و مشکی هارمونی مناسبی ایجاد کرده است.

ام وی ام X33S

فرم غربیلک فرمان نیز مناسب و خوش دست است و مجموعه نشان دهنده ها کاملا جدید هستند. تنظیمات صندلی های جلو نسبت به قبل متنوع تر شده و در ندلی راننده در 6 جهت و صندلی شاگرد در 4 جهت تنظیم می شود. برای جذابیت بیشتر کابینف صندلی ها با چرم مصنوعی مشکی رنگ روکش شده ند. علاوه بر تغییراتی بنیادین کنسول جلو، یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی به این قسمت اضافه شده و با توجه به برچسب قیمت ام وی ام X33S آپشنی قابل توجه و رقابتی به نظر می رسد. در این مانیتور تصاویر دوربین عقب نمایش داده می شود که از امکانات جدید X33S به شمار می رود. همچنین سنسورهای فاصله سنج عقب نیز هنگام پارک کردن به کمک راننده می آیند.  سایز سانروف نیز بزرگ تر از قبل است و پنل درب های نیز از نو طراحی شده اند و هماهنگ با فضای کلی کابین هستند.

X33S از نظر فنی چه چیز در چنته دارد؟

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که ام وی ام X33S کراس اووری با امکانات قابلی قبول و کیفیت ساخت راضی کننده است و طراحی آن مطابق المان های روز انجام شده و رد پایی از کپی کاری در آن به چشم نمی خورد. اما وقت آن رسیده ببینیم این کراس اوور چینی در عمل چه حرف هایی برای گفتن دارد. یکی از نقاط قوت ام وی ام X33 در مدل های قبلی، پیشرانه توانمند و پرکشش آن بود. از آنجایی که این پیشرانه به خوبی امتحان خود را در گذشته پس داده، چری از ایجاد تغییرات اساسی بر روی آن اجتناب کرده، اما برای هماهنگ شدن با استانداردهای روز، آن را به روزرسانی کرده است.

ام وی ام X33S

مشخصات فنی ام وی ام X33S 

ام وی ام X33S یک پیشرانه 4 سیلندر 1971 سی سی با کد SQR484F را در دل خود جای داده. تامین کننده قوای محرکه این خودرو وظیفه دارد وزن 1420 کیلوگرمی را جابجا کند. این وظیفه بر دوش پیشرانه ای گذاشته شده که در دور 5750 می تواند 136 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین گشتاور 182 نیوتن متری در دور 4300 تا 4500 به محور جلو منتقل می شود. گیرباکس CVT استفاده شده در X33S ، در چری تیگو5 به عنوان شاسی بلندی گران قیمت تر و بزرگ تر نیز به چشم می خورد. این گیرباکس در حالت دستی قابلیت تعویض 7 دنده را در اختیار راننده قرار می دهد که با اعمال تغییراتی نسبت به قبل، تعویض های آن دقیق تر شده و در سبقت ها خودرو سر و حال تر نشان می دهد.همچنین این گیرباکس در راستای کاهش مصرف سوخت برنامه ریزی شده تا به باک 57 لیتری فشار زیادی وارد نشود.

ام وی ام X33S

چری برای صرفه جویی در مصرف سوخت به تغییر موارد جزیی بسنده نکرده و برای X33S جدید حالت های مختلف رانندگی تعریف کرده است. توسط یک دکمه قرار گرفته در سمت چپ فرمان، می توانید یکی از حالت های اسپرت یا اکو را برای رانندگی انتخاب کنید. در حالت اسپرت ارتباط بین فشردن پدال گاز و دور گرفتن خودرو دقیق تر می شود و در حالت اکو، با پایین نگه داشته شدن دور موتور، به صرفه جویی بیشتر در مصرف بنزین کمک می شود. همه اینها در حالی است که به لطف تغییرات ایجاد شده در گیرباکس، شتاب اولیه کاهش پیدا کرده و به 13 ثانیه رسیده است و ام وی ام X33S می تواند به سقف سرعت 175 کیلومتر در ساعت برسد.

ام وی ام X33S

بهبود سواری نسبت به قبل

ام وی ام X33 در چند سال حضور در ایران، همواره به عنوان کراس اووری با سواری نرم شناخته شده که در مسافرت های طولانی، از خستگی مسافران جلوگیری می کند. تعلیق در جلو از نوع مستقل، مک فرسون با فنر پیچشی و میله نگه دارنده و ضد لغزش و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنرپیچشی است که از این نظر، نسبت به رقبای هم قیمت خود در بازار حرف های بیشتری برای گفتن دارد. همچنین ارتفاع X33S از زمین مناسب است و علی رغم اینکه با شاسی بلندی آفرودی طرف نیستیم و سیستم کمکی آفرودی ندارد، اما تا حد مطلوب می تواند گلیمش را از آّب بیرون بکشد و در طبیعت گردی های آخر هفته تا جایی که می تواند همراهانش را همراهی می کند.

ام وی ام X33S

اگر سواری با X33 های قبلی را تجربه کرده باشید، نفوذ صدای آزار دهنده پیشرانه مخصوصا در دورهای بالا به کابین حتما توجه شما را به خود جلب کرده است. اما در X33S شرایط متفاوت است و این خودرو نسبت به قبل بهبودی چشمگیر در عایق کابین را تجربه کرده است. به لطف استاندارد NHV ، صدای وارد شده به کابین در ام وی ام X33S جدید 6 دسیبل نسبت به قبل کاهش یافته و حالا کابین آن آرامش بیشتری دارد. این آرامش با ایمنی بیشتر نسبت به قبل ترکیب می شود و خیال سرنشینان را آسوده می کند. چارچوب ها و درب ها جهت محافظت بهتر از سرنشینان در ام وی ام X33S تغییر داشته اند و ایمنی این خودرو نسبت به قبل بهبودی چشمگیر را تجربه کرده است.

بروزرسانی:

مزیت های سفر با ام وی ام X33

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

تست و بررسی ام وی ام X33 اتوماتیک

توضیحات مدیران خودرو در خصوص توقف تولید برخی از محصولات ام وی ام

بررسی فنی ام وی ام 315 / در جست و جوی تنوع

آریزو 5 بخریم یا فاو بسترن B30؟/ چینی هایی که سرشان به تنشان می ارزد!

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

 

هانیوالِ آمریکا تولیدکننده توربوشارژر پیشرانه های چری

چری آریزو 5 توربو آزمایش فنی شد + عکس

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

ام وی ام X22 زیر تیغ ۲۰۰ تست در یک میلیون کیلومتر پیمایش

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی