پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس پاسات

فولکس واگن پاسات و تیگوان با ماموت به شهر می آیند / گزارش تست درایو و بازدید از کارخانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو روز گذشته شرکت ماموت نماینده رسمی فولکس واگن در ایران در تصمیمی حرفه ای قبل از ورود محصولات اش به بازار اقدام به برگزاری تست فنی دو محصول فولکس واگن در محل این شرکت کرد. در این برنامه که همراه با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه ها بود، […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

روز گذشته شرکت ماموت نماینده رسمی فولکس واگن در ایران در تصمیمی حرفه ای قبل از ورود محصولات اش به بازار اقدام به برگزاری تست فنی دو محصول فولکس واگن در محل این شرکت کرد. در این برنامه که همراه با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه ها بود، بعد از تور بازدید از شرکت ماموت در اتوبان تهران قزوین، خبرنگاران فرصت یافتند تا دو خودروی فولکس واگن را مورد ارزیابی قرار بدهند.

به همین منظور یک دستگاه فولکس واگن پاسات و یک دستگاه کراس اوور تیگوان برای تست فنی توست ماموت آماده شده بودند. این دو خودرو از جمله پر فروش ترین خودروی این کمپانی به شمار می روند. سدان پاسات دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر استکه می تواند 180 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت پیشرانه توسط یک گیرباکس 7 سرعته DSG با کلاچ دوبل به چرخ های جلو متثل می شود. این خودرو با انبوهی از تجهیزات رفاهی و سواری بسیار با کیفیت در ایران عرضه خوهد شد. نکته جالب توجه در پاسات کیفیت عملکرد گیرباکس و موتور است که از هماهنگی بالایی برخوردار هستند.

همچنین در بخش تست اسلالوم مشخص شد این خودرو علی رغن ابعاد بزرگ اتاق از توانایی دینامیکی بالایی برخوردار است. سیستم استارت/ استاپ، دوربین 360 درجه، فرمان برقی،شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم کمکی پارک، گرمکن صندلی های جلو و عقب، صندلی های جلو برقی با 12 جهت تنظیم و ماساژئر برای راننده، کروز کنترل، هدآپ و سنسور باد لاستیک تنها بخشی از امکانات این خودرو هستند. پاسات با طول 4 هزار و 767 میلی متر یکی از بزرگ ترین سدان های خانوادگی لوکس بازار است.

خودروی دیگری که از سوی ماموت برای تست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت کراس اور Tiguan بود. خودروی باکیفیت که در بازار اروپا یکی از محبوب ترین کراس اورهاست. این خودرو با پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ در 4 سیلندر راونه بازار می شود. با تنظیماتی که روی میل سوپاپ و توربوشارژ انجام شده است، این پیشرانه در حال حاضر جزو یکی از بهترین پیشرانه های 2 لیتری جهان است که در گروه فولکس واگن و به خصوص آئودی مورد استفاده قرار می گیرد. این پیشرانه می تواند 180 اسب بخار نیرو در اختیار راننده تیگوان بگذارد و جالب انکه نمودار گشتاور تا 320 نیوتن متر بالا می رود و به همین دلیل شتاب 0 تا 100 این خودرو به حدود 7.7 ثانیه می رسد. این خودروی دو دیفرانسیل در سیکل ترکیبی 7.4 لیتر سوخت مصرف می کند.

حالت اقتصادی استارت/استاپ، فرمان برقی، مولتی مدیا پیشرفته 9.2 اینچی، سیستم تهویه مطبوع سه گانه، آینه های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، گرمکن نازل آب پاش، نمایشگر باد لاستیک، Auto Hold، کروز کنترل، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و چندین و چند امکان دیگر توسط فولکس واگن در این خودرو تعبیه شده است. تیگوان مجهز به 9 کیسه هوای ایمنی است. به گفته کارشناسان شرکت ماموت، این خودرو تست های فنی را در ایران به طور کامل پشت سر گذاشته اند و کاملا با شرایط جاده ای، سوخت و آب و هوای ایران کالیبره شده اند. نکته جالبی که در طمان تست خودروی تیگوان نظر همه را به خود جلب کرد، شتاب اولیه بالا این خودرو بود. ضمن این که نرمی عملکرد در عبور از دست اندازها نیز کاملا محسوس بود.

دو خودروی پاسات و تیگوان به صورت  CBU وارد کشور می شود. اما ماموت به دنبال تولید دست کم یک محصول از برند فولکس واگن در ایران نیز هست. به گفته کارشناسان ماموت این پروژه در مرحله مذاکره قرار دارد و پیشرفت هایی نیز حاصل شده. طبق اعلام قبلی سدان پاسات مدل 2018 قرار است با قیمت 275 میلیون تومان و کراس اوور تیگوان مدل  2018با قیمت 289 میلیون تومان راهی بازار شوند. این خودروها به صورت تحویل 30 روز کاری به دست مشتریان خواهند رسید.

مجموعه هولدینگ ماموت با توانمندی های فنی و اقتصادی که دارد یکی از تاثیرگذارترین برندها در اقتصاد کشور است و توانسته در بخش کارآفرینی نیز جزو بهترین ها باشد. ضمن این که شرکت های ماموت با استفاده از علوم  و تکنولوژی های روز جهان در حوزه های مختلفی در ایران و خارج از کشور فعالیت می کنند. در بازدید از خطوط تولید کاملا محسوس بود که در بخش خودروهای سنگین، صفر تا صد تولید در همینجا صورت می گیرد و از توان مهندسین و کارگران ایرانی برای یک تولید بومی بهره گرفته می شود.

شرکت های ماموت خودرو، ماموت کاسپین (سایت تولید اسکانیا با ظرفیت تولید روزی 24 دستگاه) ، ماموت دیزل، مایان دیزل (میتسوبیشی فوسو)، مایان زیگلر، پیل سان دیزل، ماموت ساختمان، ماموت تلگا، ماموت تریلر، هاگ بار (سیستم حمل و نقل بین المللی) و خیریه نیکان از گروه های این هولدینگ هستند.

بخشی از عکسهای بازدید از خط تولید:

 

بیشتر بخوانید:

قیمت فولکس واگن تیگوان و پاسات توسط ماموت خودرو مشخص شد

ماموت خودرو به وعده اش پیش از موعد مقرر وفا كرد

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 61/ پس از سالها، اولين حضور فولکس واگن در نمايشگاه هاي خودرويي ایران

ماجرای قرارداد فولکس واگن و ماموت به کجا رسید؟

فولکس واگن کجای راه مانده است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی