پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سورنا ستاری

در ساخت خودروهای برقی با سطح ایده آل فاصله زیادی داریم/ در ایران صنعت وجود ندارد، هر چه هست کارخانه است

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، قطعا در صنعت خودرو و ساخت خودروهای برقی فاصله زیادی با سطح ایده آل در دانش و تکنولوژی وجود دارد. اما تغییر جهت گیری خودروسازان داخلی را باید به فال نیک گرفت و به این موضوع واقف هستیم که سیاست ها باید به گونه ای باشد که حضور […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۳ دی ۱۳۹۶

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، قطعا در صنعت خودرو و ساخت خودروهای برقی فاصله زیادی با سطح ایده آل در دانش و تکنولوژی وجود دارد. اما تغییر جهت گیری خودروسازان داخلی را باید به فال نیک گرفت و به این موضوع واقف هستیم که سیاست ها باید به گونه ای باشد که حضور شرکت های دانش بنیان در این حوزه جذاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

سورنا ستاری معاون  علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در خصوص تولید خودروهای برقی ایرانی اظهار داشت: رویکرد معاون علمی همواره حمایت از نورآوری ها و صنعت دانش بنیان است و خوشحال هستم که خودروسازان داخلی جهت گیری خود را تغییر دادند و در مسیر مناسبی قرار گرفته اند.

وی با انتقاد از روند حرکت صنعت به ویژه خودروسازی گفت: من بارها گفته ام که در ایران چیزی به نام صنعت وجود ندارد و هر چه هست کارخانه است،صنعت طراحی می کند، کنکاش می کند، به دنبال بهینه سازی و مقولاتی دیگر که بر عهده مهندسان است اما در ایران یک خط تولید کامل از خارج با دانش خارجی بصورت انحصاری به کشور وارد می شود که این صرفا یعنی وجود کارخانه و صنعتی وجود ندارد.

معاون  علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید به دنبال مدل های جدید، نوآوری و استفاده از سوخت های پاک باشیم و وظیفه ما نیز در معاونت علمی این است که خودروسازان را به مشارکت با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها متصل کنیم و بویژه در بخش آی تی اتفاقات خوبی می تواد بیفتد.

ستاری در پایان بیان کرد: قطعا فاصله زیادی با سطح ایده آل در دانش و تکنولوژی وجود دارد اما تغییر جهت گیری خودروسازان داخلی را باید به فال نیک گرفت و به این موضوع واقف هستیم که سیاست ها باید به گونه ای باشد که حضور شرکت های دانش بنیان در این حوزه جذاب باشد.

انتهای پیام/

جایگزین پراید در فرصت مقتضی معرفی خواهد شد/ ارائه محصولی با قیمت پراید تکرار ناپذیر است

خودروهای هیبرید در پیچ و خم تصمیم گیری

اختلاف تعرفه ای بین خودروهای هیبرید و برقی، درست یا غلط؟

وضعیت مبهم مجوز بسیاری از شرکت های لیزینگ خودرو

ساینا برقی معرفی شد/ حرکت سایپا در مسیر خودروهای پاک

گرمای بازار چینی ها، در زمستان سخت خودروهای وارداتی/گفت و گو با بابک صدرایی مدیر بازاریابی چری

حواشی واردات خودرو پس از باز شدن ثبتارش/پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت واردات خودرو

افزایش 50 درصدی قیمت بنزین به مردم فشار می آورد/ جایگاه داران سوخت در آستانه ورشکستگی

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • احمد | 29/10/1396 در 23:28

    مارو سر کار گذاشتین؟
    یه زنگ بزنید به نمایندگی خودرو byd مدل e6 و بگید یه دستگاه می خواهیم، پاسخ چیست؟
    پس چرا جلوی واردات خودرو برقی (تمام برقی) گرفته میشه بعد مگن تعرفه نداره؟

کیوسک مطبوعاتی