پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید هیوندای در کرمان موتور

نهال شکوفایی در کویر کرمان/ نگاهی به فواید گسترش همکاری کرمان موتور با هیوندایی

به لطف از سر گرفته شدن قرارداد هیوندای و کرمان موتور پس از برجام، ابتدا هاچ بک های i10 و i20 و سپس هیوندای اکسنت، به خط تولید کرمان موتور آمدند. همچنین در آینده هیوندای الانترا نیز به جمع تولیدات کرمان خواهد پیوست. ضمن این که حتی آنها پا را فراتر گذاشته اند و قصد […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۶

به لطف از سر گرفته شدن قرارداد هیوندای و کرمان موتور پس از برجام، ابتدا هاچ بک های i10 و i20 و سپس هیوندای اکسنت، به خط تولید کرمان موتور آمدند. همچنین در آینده هیوندای الانترا نیز به جمع تولیدات کرمان خواهد پیوست. ضمن این که حتی آنها پا را فراتر گذاشته اند و قصد دارند هیوندای توسان را نیز در ایران تولید کنند. چشم انداز این شرکت تولید 25 هزار هیوندایی در سال 2018 است که در صورت محقق شدن باید گفت اتفاقی بزرگ در صنعت خودروی کشور خواهد بود. زیرا در مورد خودروهایی صحبت می کنیم که با تکنولوژی روز جهان در ایران به تولید خواهند رسید و بی شک بخش عمده ای از انها برای صادرات به بازارهای منتطقه ای تولید می شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

این روزها دولت با وضع قوانین و تعرفه های مختلف سعی دارد برندهای حاضر در بازار ایران را به سمت تولید سوق دهد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز سخت در پی اجرای این قوانین و سیاست های دولت است. هر چند در مورد تعرفه ها و بعضی از قوانین تحلیل های فراوانی انجام شده و موافقان مخالفان بسیاری نظر پردازی کرده اند اما، نکته اینجاست که در نهایت حال و روز صنعت خودرو در کشور به سمتی پیش می ورد که از خروج ارز جلوگیری کند و حاضرین در بازار خودروی کشور را به سمت خطوط تولید در ایران بکشاند.

هر چند برای رسیدن به تولید در ایران می توان راهکارهای فنی و منطقی تری نیز به کار گرفت اما به هر حال حالا با قواینین و تعرفه های جدید، برندها مجبور به رفتن به سوی تولید در ایران هستند. زیرا افزایش تعرفه های واردات به صورت SKD باعث شده قیمت تمام شده خودروها در بازار افزایش چشم گیری داشته باشد. پس تنها راه حرکت به سمت تولید داخل است. کاری که در ماه های اخیر خودروسازان بزرگ نیزنگاهی جدی تر به ان داشتند. اما در این میان خودروساز کویر ایران یعنی کرمان موتور با عبور از تلاطم های ماه های اخیر، قدم های بزرگی در این عرصه برداشته است. زیرا این شرکت با هیوندایی توافقات جدید داشته و در روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش سبد تولید کرمان موتور با مشارکت هیوندایی در رسانه ها منتشر شده است.

طبق گفته معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور، در آینده هیوندای الانترا نیز به جمع تولیدات کرمان خواهد پیوست. ضمن این که حتی آنها پا را فراتر گذاشته اند و قصد دارند هیوندای توسان را نیز در ایران تولید کنند. چشم انداز این شرکت تولید 25 هزار هیوندایی در سال 2018 است که در صورت محقق شدن باید گفت اتفاقی بزرگ در صنعت خودروی کشور خواهد بود. زیرا در مورد خودروهایی صحبت می کنیم که با تکنولوژی روز جهان در ایران به تولید خواهند رسید و بی شک بخش عمده ای از انها برای صادرات به بازارهای منتطقه ای تولید می شوند. به خودی خود چنین اتفاقی میمون و مهم است اما لایه های زیرین این اتفاق شاید از تیتر ان مهم تر باشد!

اگر خوب به بازار منطقه در اطراف ایران نگاه کنید، خواهید دید که بیش از 400 میلیون نفر ضرفیت در کشورهای همسایه ایران وجود دارد. از طرفی ایران یکی از بزرگ ترین دارندگان منابع مختلف معدنی و مواد اولیه در جهان است. همچنین قیمت نیروی کار در ایران با معیارهای بین المللی و بر حسب دستمزد دلار و یورو به صرفه خواهد بود. حالا بازار 80 میلیونی ایران را نیز به این پتامسیل ها اضافه کنید تا ببینید قرار داد کرمان موتور با هیوندایی چه ابعاد پنهان و مثبتی برای کشور دارد. در صورت محقق شدن این قرار داد به طور کامل، ضمن کارآفرینی به صورت ایجاد شغل پایدار در کشور و البته ورود ارز به ایران، می توان پیشرفت قطعه سازان داخلی را نیز در ادامه ماجرا تضمین کرد. هر چند در ابتدای پروزه داخل سازی این خودروها یقینا عمق تولید داخل انها به دلیل پیچیدگی و تکنولوزی قطعات بالا خواهد بود اما، ادامه روند تولید و داخل سازی می تواند قطعه سازان ایران را بیشتر درگیر خودروهای روز جهان و تکنولوزی های جدید کند.

از طرفی شرکت کره ای نیز با توجه به پتانسیل های موجود در کشور اشتیاق زیادی برای سرمایه گزاری و همکاری با طرف ایرانی دارد. این اشتیاق را می توانید از سخنان سفیر کره جنوبی در ایران، در همایش سال گذشته صنعت خودرو بازخوانی کنید. کیم سونگ هو سال گذشته در چنین روزهایی در خلال چهارمین همایش صنعت خودرو گفت: ایران فقط جایی برای فروش خودرو و قطعات خودرو نیست، ایران شریک بسیار قدرتمند و قابل اطمینان و یک رقیب بسیار خوب برای شرکایش خواهد بود.

فرصتی که برای اقتصاد، اشتغال و رشد تکنولوژیکی از طریق چنین همکاری هایی در کشور ایجاد می شود را نباید به راحتی از دست داد. زیرا امروز کشور در شرایطی قرار دارد که باید با مشارکت همه به سمت پیشرفت حرکت کند. قرار داد کرمانی ها با هیوندایی مثل یک نهال نوکاشت است که برای شکوفایی و باربر شدن نیازمند حمایت دولت و حذف موانع است.

النترا و توسان سال 97 در کرمان موتور به تولید می رسند

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i10 / فسقلی های جذاب!

بررسی فنی جک j4 / جمع محصولات جک در سبد کرمان موتور جمع شد

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

تمرکز بر فشردگی/ مقایسه هایما S5 و جک S3

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۵/ حضور کرمان موتور با سبد کامل محصولات هیوندای

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

کرمان موتور با افزایش تولید جک S3 و اکسنت رکورد می زند

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی