پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس توربو شارژ

قیمت دنا پلاس توربو مشخص شد + بررسی فنی این محصول جدید ایران خودرو

دنا پلاس توربو یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو به شمار می رود. دنا پلاس سدانی با طراحی به روز شده و امکانات متنوع و قابل قبول است که در این نسخه به پیشرانه توربوشارژ مجهز شده و توان بیشتری نسبت به مدل عادی تولید می کند. امروز با صدور دعوتنامه تکمیل وجه برای خریداران این […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۶

دنا پلاس توربو یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو به شمار می رود. دنا پلاس سدانی با طراحی به روز شده و امکانات متنوع و قابل قبول است که در این نسخه به پیشرانه توربوشارژ مجهز شده و توان بیشتری نسبت به مدل عادی تولید می کند. امروز با صدور دعوتنامه تکمیل وجه برای خریداران این خودرو، قیمت قطعی دنا پلاس توربو نیز مشخص شده است.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند:

با صدور دعوتنامه تکمیل وجه برای خریداران دنا پلاس توربو ، محصول جدید ایران خودرو، و براساس اطلاعات جدید دریافتی از شرکت ایران خودرو، دنا پلاس توربو با پیشرانه EF7 توربوشارژ با قیمت قطعی 52/900/000 تومان به مشتریان تحویل خواهد شد. اولین سری تحویل این خودرو با مدل 97 است و متقاضیان پس از تکمیل وجه میتوانند خودرو خود را ظرف مدت 10 الی 20 روز کاری دریافت کنند.

 تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو (بررسی فنی)

دنا پلاس توربو

در چند سالی که از حضور دنا در بازار می‌گذرد، علی‌رغم ظهور رقبای مختلف که اکثرا نمایندگان سرزمین اژدها هستند، استقبال مناسبی از این خودرو ملی به عمل آمده. پس از 5 سال ایران‌خودرو نسخه به‌روزشده دنا را تحت عنوان دناپلاس رونمایی و روانه بازار کرد. دنا پلاس در همان ابتدای حضورش به بازار توانست 4 ستاره کیفیت موسسه بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را دریافت کند و نشان داد در تغییرات اش تنها به ظاهر بسنده نشده و از جهات دیگر نیز ایران خودرو تمام تلاش خود را به کار بسته تا خودرویی با کیفیت و به روز معرفی کند. با معرفی دنا پلاس، این سوال در ذهن علاقه مندان به خودرو نقش بست که چرا ایران خودرو همچون سمند سورن، نسخه توربو دنا پلاس را نیز به بازار نفرستاده. تقضای بازار و روند صعودی پیشرفت محصولات ایران خودرو، بزرگ ترین خودروساز داخلی را بر آن داشت تا نسخه توربو دنا پلاس را مدت کوتاهی پس از معرفی مدل پلاس به بازار بفرستد.

دنا پلاس توربو

دنا در جهت پاسخ بهتر به نیاز مشتریان به‌روزرسانی شده و ایران‌ خودرو با این اقدام به محدوده فراتر از استانداردهای قبلی قدم گذاشته است. پروژه به‌روزرسانی دنا با نام X409  کلید خورد. این پروژه هزینه زیادی روی دست ایران‌خودرو گذاشت تا در عوض خریداران خودروهای نسبتا ارزان‌قیمت بتوانند سطح متفاوتی از کیفیت، ایمنی و راحتی را تجربه کنند. 60 درصد قطعات دومین خودرو ملی ساخت داخل هستند و امکانات و تجهیزاتی برای دنا در نظر گرفته شده که اولین‌بار است در یک خودرو ساخت داخل با برند ملی به‌چشم می‌خورند. حالا ایران خودرو در جهت همگام شدن با تکنولوزی اروپایی، پیشرانه دنا پلاس را به توربوشارژ مجهز کرده تا علاوه بر افزایش قدرت و شتاب، عملکرد فنی اش با افزایش راندمان و بهره وری و کاهش مصرف سوخت نیز همراه باشد. بعضی جزییات بدنه و کابین دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس عادی دستخوش تغییراتی شده تا خریدار این نسخه بیشتر طعم تفاوت را بچشد.

دنا پلاس

کابین دنا پلاس معمولی/در نسخه توربو، فرمان با دوخت قرمز رنگ عرضه می شود

دنا در فیس لیفت اخیر دستخوش چه تغییراتی شده؟

اگر ظاهر دنا پلاس را برانداز کنید به‌راحتی متوجه تغییراتی در نقاط مختلف بدنه‌اش نسبت به مدل عادی خواهید شد. گرافیک چراغ‌های جلو و عقب کاملا به‌روز شده و به لطف استفاده از لامپ‌های نئون و ال‌ای‌دی، دناپلاس سیستم نورپردازی در حد خودروهای روز دنیا را دارد. تغییراتی نیز در قسمت جلوپنجره ایجاد شده تا به‌خوبی با طرح جدید چراغ‌ها هماهنگی داشته باشد. برخلاف اکثر خودروهای فیس‌لیفت که تغییرات بدنه آنها تنها به قسمت‌های جلو و عقب محدود می‌شود، این‌بار تغییرات گسترده‌ای در نمای جانبی دناپلاس شاهد هستیم. از تغییر فرم آینه‌های جانبی مجهز به راهنما گرفته تا فرم جدید لچکی عقب، دستگیره درب‌ها و خط شانه متفاوت که از درب عقب آغاز و به قسمت پایینی گلگیر جلو هدایت شده است. وسعت تغییرات در نمای عقب کم‌تر است و علاوه بر تغییر گرافیک چراغ‌های عقب، به اضافه‌شدن قاب پلاک کرومی و آنتن کوسه‌ای در قسمت عقب سقف بسنده شده. در کنار این ویژگی های ظاهری، دنا پلاس توربو از رینگ های 5 پیچ با ابعاد بزرگ تری نسبت به نمونه استفاده شده در مدل عادی بهره می برد. رینگ های 16 اینچی دنا پلاس توربو طرحی متفاوت دارند و با لاستیک هایی به پهنای 205 میلی متر پوشانده شده اند.

کابین دنا پلاس نسبت به مدل قدیمی دنا تغییرات خاصی را تجربه نکرد و تنها در بخش هایی نظری غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده دستخوش تغییراتی شد. این در حالی است که در مدل توربو دقیقا همین قسمت ها مجددا دستخوش تغییراتی شده اند. دنا پلاس توربو از غربیلک چرمی فرمان با دوخت قرمز رنگ بهره می برد. همچنین زیرپایی های این مدل از نوع موکتی با لوگوی توربو و نوار قرمز رنگ هستند که بر زیبایی کابین می افزایند.

از مهم‌ترین تجهیزات دنا پلاس توربو می‌توان به سانروف برقی اشاره کرد. هم‌چنین سیستم مولتی‌مدیای دناپلاس به‌روزرسانی شده و دوربین دید عقب رفاه مناسبی را هنگام پارک کردن برای راننده رقم می‌زند. از سایر آپشن‌های قابل‌توجه دناپلاس که پیش‌ازاین در دنای معمولی هم عرضه می‌شدند، می‌توان به سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، کروزکنترل، تنظیم الکتریکی صندلی‌های جلو و سنسور فاصله‌سنج عقب اشاره کرد.

دناپلاس در بحث ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو برای کسب استاداردهای ایمنی راهی کشور آلمان شده و توسط موسسه‌های کانتیننتال و اکت مورد ارزیابی قرار گرفته تا در نهایت بتواند 4 ستاره ایمنی را در کارنامه خود ثبت کند. از تجهیزات جدید ایمنی دناپلاس می‌توان به ایربگ‌های جانبی اشاره کرد که حالا در کنار 2 ایربگ تعبیه شده برای سرنشینان جلو، تعداد ایربگ‌های دنا را به 4 عدد می‌رساند.

پیشرانه دنا پلاس توربو

مشخصات فنی دنا پلاس توربو

مهمترین تغییرات دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس عادی را باید زیر درب کاپوت اش جست و جو کرد. همان پیشرانه 4 سیلندر 1.7 لیتری EF7 که حالا به لطف استفاده از توربوشارژر مهیج تر و قدرتمندتر از قبل شده تا نظر خریدارانی که به پرفورمنس خودرو اهمیت ویژه ای می دهند را به خود جلب کند. با نصب توربوشارژر کارایی این پیشرانه که حالا با نام EF7 TC شناخته می شود افزایش یافته و به جای 115 اسب بخار نسخه عادی، حالا 150 اسب بخار در 6000 دور تولید می کند و گشتاور آن نیز از 157 نیوتن متر به 215 نیوتن متر در دور 4500 رسیده است. این پیشرانه با یک گیرباکس 5 سرعته دستی جفت می شود که به نظر می رسد ضرایب آن نسبت به مدل عادی تغییراتی کرده باشد. شتاب دنا پلاس توربو نسبت به مدل عادی 3 ثانیه بهبود یافته و حالا تنها 10 ثانیه زمان می خواهد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. همان طور که می بینید، استفاده از توربو باعث شده تا بدون افزیش حجم موتور، توان پیشرانه بالا رود. این اتفاق باعث شده تا احتراق سوخت کامل تر صورت گیرد و مصرف سوخت نسبت به موتور تنفس طبیعی کاهش یابد. فروش دنا پلاس توربو حدود یک هفته پیش از نمایشگاه خودرو تهران آغاز شد و یکی از داغ ترین و جدیدترین محصولات ایران خودرو در بازار است. حالا باید منتظر ماند و دید که بزرگ ترین خودروساز کشور، برای عرضه نسخه اتوماتیک دنا چه برنامه هایی دارد.

بروزرسانی:

پیش فروش محصولات ایران خودرو از فردا آغاز می شود (موعد تحویل سال 98)

گیربکس اتوماتیک دنا پلاس توربو توسط شرکت کره ای تامین می شود؟/ تست دنا پلاس توربو اتوماتیک در کره جنوبی

 

قیمت جدید خودروهای خانواده دنا توسط ایران خودرو اعلام شد

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

برلیانس H200 خودروی خانواده/ نگاهی به مزیت های رقابتی برلیانس سری 200

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i10 / فسقلی های جذاب!

فولکس واگن پاسات و تیگوان با ماموت به شهر می آیند / گزارش تست درایو و بازدید از کارخانه

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

بررسی فنی نیسان جوک / شاسی بلندی که خنده به لبتان می آورد!

بررسی فنی جک j4 / جمع محصولات جک در سبد کرمان موتور جمع شد

بررسی فنی ام وی ام 315 / در جست و جوی تنوع

داستر در پسا فیس لیفت!/ تست و بررسی میدانی رنو داستر 2016

کدام دست دوم؟ کیا ریو بخریم یا پژو ۲۰۶ صندوق دار؟

آریزو 5 بخریم یا فاو بسترن B30؟/ چینی هایی که سرشان به تنشان می ارزد!

بررسی فنی بی وای دی E6 در آلوده ترین روزهای هوای تهران

تست و بررسی پژو 508 محصول جدید ایکاپ در جاده چالوس/شیر فرانسه در سیاه بیشه

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی