پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در راه ایران/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV

آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، فعالیت گسترده ای در عرضه محصولات روز میتسوبیشی در کشور و گسترش تنوع سبد محصولات خود داشته است. این شرکت در راستای همگام شدن با استفاده از انرژی های پاک و کمک به کاهش آلودگی هوا در نظر دارد تا میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید را در […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۶

آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، فعالیت گسترده ای در عرضه محصولات روز میتسوبیشی در کشور و گسترش تنوع سبد محصولات خود داشته است. این شرکت در راستای همگام شدن با استفاده از انرژی های پاک و کمک به کاهش آلودگی هوا در نظر دارد تا میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید را در بازار ایران عرضه کند.

جوان خودرو بررسی می کند:

با توجه به وضعیت رو به وخامت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور، استفاده از خودروهای پاک با آلایندگی و مصرف سوخت ناچیز بهترین درمان به شمار می رود. البته در کمال نا باوری ترفه واردات خودروهای هیبرید نیز همچون خودروهای معمولی افزایش پیدا کرده و از 4 درصد به 45 درصد رسیده است. این در حالی است که تعرفه واردات خودروهای برقی ثابت مانده و همچنان صفر درصد است. با توجه به زیرساخت های کشورمان، در حال حاضر عرضه خودروهای هیبرید منطقی تر از خودروهای برقی است. ایرانی ها با خودروهای هیبرید بیگانه نیستند و چند سالی است این خودروهای برقی-بنزینی در بازار حضور دارند و تا حد زیادی جای خود را میان خریداران پیدا کرده اند.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

اما همچنان جای خالی یک شاسی بلند هیبرید در بازار ایران حس می شود. آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، فعالیت گسترده ای در عرضه محصولات روز میتسوبیشی در کشور و گسترش تنوع سبد محصولات خود داشته است. این شرکت در راستای همگام شدن با استفاده از انرژی های پاک و کمک به کاهش آلودگی هوا در نظر دارد تا میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید را در بازار ایران عرضه کند. اوتلندر پلاگین هیبرید از چند جهت خودرو شاخصی به شمار می رود. این محصول میتسوبیشی از نخستین شاسی بلندهای برقی جهان به حساب می آید و پرفروش ترین خودرو پلاگین هیبرید دنیا لقب گرفته است. همان طور که اشاره شد، در صورت عرضه زودتر از تویوتا RAV4 هیبرید اولین شاسی بلند هیبرید بازار ایران لقب خواهد گرفت و نخستین خودرو پلاگین هیبریدی است که به صورت رسمی و توسط نمایندگی کمپانی مادر به ایران وارد می شود و با شرایط آب و هوایی و جاده های ایران مطابقت دارد. تعدادی از اوتلندرهای هیبرید به گمرکات کشور رسیده اند و طبق اعلام مسئولان آرین موتور، این خودرو تا اواخر سال 96 در ایران عرضه خواهد شد.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

اوتلندر پلاگین هیبرید با عنوان PHEV مخفف PLUG-IN HYBRID ELECTRIC شناخته می شود و در شکل و شمایل ظاهری تفاوت هایی جزیی با نسخه معمولی دارد. البته این تفاوت ها بنیادی نیستند و تنها به چند مورد جزیی محدود می شوند. اوتلندر شاسی بلندی محبوب و شناخته شده در بازار ایران است و پیش بینی می شود نسخه هبرید کار سختی برای اثبات خودش در بازار پیش رو نداشته باشد. شاسی بلند جادار، با دوام، زیبا و خوش امکانات که حالا به یک چرخه تولید نیرو پاک نیز مجهز شده است. همچنین نسخه پلاگین هیبرید از بعضی امکانات جدیدتر و به روزتر نسبت به مدل بنزینی نیز بهره می برد.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

همچون دیگر خودروهای هیبرید، میتسوبیشی اوتلندر PHEV نیز از ترکیب یک پیشرانه بنزینی و موتور برقی برای تامین نیرو بهره می برد. پیشرانه بنزینی 2 لیتری به تنهایی 146 تا 154 اسب بخار قدرت تولید می کند. این پیشرانه با 2 موتور برقی همراه می شود که از باتری های لیتیومی 80 سلولی (10 ماژول 8 سلولی) با حداکثر ولتاژ 300 ولت بهره می برد و در مجموع حدود 80 اسب بخار قدرت تولید می کند.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

قدرت ترکیبی در حالت متعادل حدود 200 اسب بخار است و به صورت لحظه ای، پیشرانه در نمودار قدرت تا 233 اسب بخار به چرخ ها منتقل می کند. تقریبی اعلام شدن قدرت ها به خاطر هدر رفت انرژی در سیستم انتقال قدرت و صرف انرژی های داخلی خودرو است. یکی از ویژگی های جالب اوتلندر پلاگین هیبرید که از سیستم 4 چرخ متحرک بهره می برد، حذف میل گاردان است. در حقیقت این موتورهای برقی هستند که چرخ های عقب را به حرکت در می آورند.

همچون سایر خودروهای هیبرید، پیشرانه بنزینی اوتلندر نیز هنگام فعالیت موتور برقی را شارژ می کند. به علاوه موتور برقی اوتلندر PHEV با کمک کیت شارژ توسط برق شهری نیز شارژ می شود. شارژ موتور برقی اوتلندر بین 40 دقبقه (شارژ سریع 80 درصدی) تا 5 ساعت زمان نیاز دارد و با توجه به سیستم پلاگین هیبرید خودرو، جایی برای نگرانی از اتمام شارژ و وا ماندن خودرو وجود ندارد. پیشرانه اوتلندر PHEV با گیرباکس CVT سازگار با سیستم هیبرید جفت می شود و میتسوبیشی باتری های موتور برقی اوتلندر را 8 سال یا 160 هزار کیلومتر گارانتی  می کند.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

فروش ویژه محصولات 2018 آرین موتور پویا (دی 96)

قیمت جدید محصولات آرین موتور پویا

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 16/ سوغات فرانسوی آرین موتور برای ایرانی ها

امداد خودرو میتسوبیشی در سراسر کشور همراه شما

کسب رتبه دوم میراژ در ارزشیابی ISQI

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۱)/ DS برای اولین بار به تبریز آمد

رشد 130 درصدی تولید محصولات میتسوبیشی

افتتاحیه نمایشگاه مرکزی میتسوبیشی در غرب تهران

میتسوبیشی 100 ساله شد

میتسوبیشی اکلیپس کراس به زودی در ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی