پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

در نظر گرفتن قوانین جدید برای واردات خودرو و افزایش تعرفه ها، باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی افزایشی چشمگیر داشته باشد و این اتفاق باعث محدودتر شدن متقاضیان این خودروها شود. افزایش خودروهای خارجی در مقایسه با ثبات قیمت خودروهای داخلی باعث شده تا بخشی از متقاضیان بازار به این سمت بیایند.  با افزایش قیمت […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۶

در نظر گرفتن قوانین جدید برای واردات خودرو و افزایش تعرفه ها، باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی افزایشی چشمگیر داشته باشد و این اتفاق باعث محدودتر شدن متقاضیان این خودروها شود. افزایش خودروهای خارجی در مقایسه با ثبات قیمت خودروهای داخلی باعث شده تا بخشی از متقاضیان بازار به این سمت بیایند.  با افزایش قیمت یک خودرو، قطعا دایره مخاطبان آن محدودتر می شود، و با پایین آمدن قدرت خرید خودروهای وارداتی، خریداران به خودروهای نیمه لوکسی روی می آورند که اغلب از چینی های با کیفت هستند و در چنین شرایطی انتخایشان گزینه منطقی تری از قبل به نظر می رسد. طی این سال ها خودروهای چینی همواره در مسیر پیشرفت بوده اند و رشد کیفیت قابل توجهی داشته اند، این اتفاق باعث شده تا اطمینان خریداران نسبت به این خودروها بالا رود و حتی به خودروهای چینی بالای 100 میلیون تومان هم روی خوش نشان دهند. با توجه به این موارد، در چنین شرایطی فضا برای خودروهای چینی مساعدتر از قبل است. چری به عنوان اولین برند خودروساز چینی در بازار ایران و بی وای دی به عنوان برندی نسبتا تازه وارد در ایران اما با کارنامه درخشان و عملکرد مناسب، به خوبی جای خود را در بازار ایران پیدا کرده اند و همواره مسیری رو به پیشرفت داشته اند. حتی پیش از گرانی خودروهای وارداتی، استقبال از خودرویی همچون چری تیگو7 با قیمت بیش از 100 میلیون تومان و پر شدن ظرفیت ثبت نام بی وای دی S7 در همان ساعات اولیه آغاز ثبت نام، نشان داد که اطمینان مشتریان به برندهای پیشگام چینی قابل توجه است و حالا در این شرایط، این مقبولیت بالاتر می رود. به این دلیل که مشتری به این نتیجه می رسد چرا باید بیش از 100 میلیون تومان هزینه بیشتر برای خرید خودرویی وارداتی کرد، در حالی که یک خودرو داخلی همچون تیگو7 یا بی وای دی  S7، با قیمتی به مراتب پایین تر، همان ویژگی ها را در اختیار قرار می دهد؟ با این رویکرد به سراغ گران ترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران رفتیم که قیمتی در محدوده 130 میلیون تومان دارند. بی وای دی S7 و چری تیگو 7 که هر محصولاتی تازه وارد به بازار ایران به شمار می روند.

جوان خودرو بررسی می کند:

چری تیگو7

چری تیگو7 

محصول جدید چری، تیگو ۷ نام دارد که ابتدا با قیمت 130 میلیونی در بازار عرضه شد و حالا قیمت اش به 141 میلیون و 480 هزار تومان رسیده است. تیگو7 همچون بی وای دی S7 در کلاس کراس‌اوورها یا همان شاسی‌بلندهای جمع‌وجور جای می‌گیرد و مهم‌ترین تفاوت‌اش با سایر رقبای هم‌وطن در ایران، ظاهر جذاب و متفاوت آن است که نظر خیلی از خریداران را به خود جلب می‌کند. چری مدت‌هاست که از مرحله کپی‌برداری طراحی خودروهایش از خودروهای روز دنیا گذر کرده و به لطف همکاری با استودیوهای بزرگ، طراحی متفاوت و جذابی به محصولات‌اش تزریق شده‌اند و اگر بخواهیم طراحی تیگو۷ را توصیف کنیم، باید بگوییم نسبت به هم‌قطاران خود یک‌سروگردن بالاتر است.

چری تیگو7

مشخصات فنی چری تیگو7

پیشرانه 4 سیلندر 1498 سی‌سی مجهز به سیستم توربوشارژر در دل این خودرو جای گرفته که ساخته شرکت AVL اتریش است. این پیشرانه توان تولیدی 147 اسب‌بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را به شما هدیه می‌کند. این نیرو توسط گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک دبل‌کلاچ ساخت شرکت گتراگ آلمان به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از نظر توان پیشرانه چری در مقابل رقیب هموطنش سر خم می کند، اما عملکردش کاملا راضی کننده است و به خوبی گلیمش را از آب بیرون می کشد.

چری تیگو7

فضای جادار و راحت کابین در نگاه اول جلب‌توجه می‌کند. هم‌چنین علی‌رغم جمع‌وجور بودن بدنه و فرم طراحی خاص در قسمت عقب، چری تیگو7 صندلی‌های جادار و راحتی در این قسمت دارد. با تخت کردن پدال گاز، گیرباکس بعد از کمی مکس دنده را معکوس کرده و با رد شدن عقربه دور موتور از 2500 RPM شتاب قابل‌توجه تیگو ۷ نظر سرنشنیان را به خود جلب می‌کند. دنده‌ها و ضریب دیفرانسیل این خودرو بلند در نظر گرفته شده و بعد از تعویض هر دنده شاهد افت دور موتور تا 2000 RPM هستیم. اما جالب این‌جاست که این خودرو چینی در حالت «اسپرت مود» به شما اجازه می‌دهد تا دور پیشرانه را تا ۶۰۰۰ بالا برده و بعد دنده را تعویض می‌کند.

چری تیگو7

چری تیگو7 نسبت به سایر شاسی‌بلندهای چینی این رده عملکردی پایدارتر و هندلینگی‌ مطلوب‌تر را به نمایش می‌گذارد. عملکرد تیگو7 در مسیرهای ناهموار اما به خوبی مسیرهای صاف و هموار نیست. به‌طوری‌که قسمت عقب خودرو به یک محل پرتکان و ضربه‌پذیر تبدیل می‌شود. تعلیق تیگو ۷ هنگام عبور از مسیرهای پوشیده شده از سنگ‌ریزه، در حد مناسبی نوسانات را فیلتر می‌کند. دید به اطراف کاملا مناسب است و آینه‌های جانبی بزرگ دید خوبی از قسمت کنار و پشت خودرو می‌دهند. سیستم ترمزگیری با توجه به وزن 1440 کیلوگرمی کاملا قابل‌قبول و قدرتمند نشان می‌دهد و خیال راننده را از هر نظر راحت می‌کند. یک نمایش‌گر ۹ اینچی در کنسول جلو جای گرفته که فضای اطراف خودرو توسط دوربین ۳۶۰ درجه داخل آن نمایش داده می‌شود.

چری تیگو7

امکانات چری تیگو7

سقف پانورامیک، سیستم فرمان برقی که در سرعت‌های پایین یا ایست کامل بسیار نرم و در سرعت‌های بالا برای کنترل بهتر سفت‌تر می‌شود، سیستم صوتی تصویری که با 6 عدد بلندگو کیفیت صدای مناسبی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد، سیستم TPMS یا کنترل فشار باد و دمای تایرها، آینه‌های تاشو برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم استارت بدون کلید و چندین مورد دیگر از جمله آپشن‌های تیگو ۷ به‌شمار می‌رود.

چری تیگو7

 

بی وای دی S7

بروزرسانی:

فروش چری تیگو7 به تعداد محدود از فردا آغاز می شود (تیر 97)

قیمت جدید چری تیگو 7 اعلام شد

بی وای دی S7

S6 به عنوان نخستین محصول بی وای دی در بازار ایران شناخته می شود و در مدتی که از حضورش در کشور می گذرد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. کارمانیا به عنوان شریک تجاری بی وای دی چین در ایران که حالا بیشتر از یک سال از فعالیت اش در بازار ایران می گذرد در حالی که دنبال کنندگان انتظار رونمایی از تانگ (بزرگ ترین و قوی ترین شاسی بلند بی وای دی) را داشتند، S7 را به عنوان مدل جدید بی وای دی S6 معرفی کرد. رونمایی از بی وای دی S7 در نخستین روز نمایشگاه خودرو تهران 96 انجام شد و کارمانیا فروش این شاسی بلند جدید را در همان نمایشگاه آغاز کرد. S7 به طور مستقیم با چری تیگو 7 رقابت می کند و این 2 با فاصله نسبتا زیادی از دیگر شاسی بلندهای چینی در بازار ایران قد علم کرده اند. البته عرضه S7 به معنی توقف تولید S6 نیست و تولید این خودرو به موازات مدل جدیدش به عنوان محصول پرطرفدار و استراتژیک کارمانیا ادامه دارد.

بی وای دی S7

S7 شباهت چندای با S6 ندارد و می توان گفت یک شاسی بلند کاملا جدید است. البته در نمای ظاهری می توانید شباهت هایی با مدل قبلی پیدا کنید. همچنین طراحی قسمت جلو شباهت زیادی با نسل قبلی تانگ دارد. در کل باید گفت کفه لوکس طراحی S7 نسبت به ویژگی های اسپرت سنگین تر است و از این نظر رویکردی متفاوت با تیگو 7 دارد. بی وای دی S7 به صورت فول CKD و با داخلی سازی 20 درصد داخل کشور به تولید می رسد. S7 اشتراکات زیادی با محصولات جدید BYD دارد که این اشتراکات در بخش پلت فرم به اوج خود می رسد. فضای کابین هیچ شباهتی با مدل قبلی ندارد و کاملا متحول شده و تقریبا می توان گفت شبیه تانگ است.

بی وای دی S7

ترکیبی از کیفیت ساخت دلچسب و تنوع مناسب آپشن

کیفیت ساخت کابین و متریال به کار رفته همچون تیگو7 دلچسب است اما بر خلاف تیگو 7 سرنشین گنجایش دارد و به صندلی های ردیف سوم نیز مجهز شده است. در نخستین برخورد صفحه نشان دهنده های تمام دیجیتالی 12.1 اینچی پشت فرمان نظر راننده را به سوی خود جلب می کند. یک صفحه نمایش 10.1 اینچی نیز در پیشانی کنسول جلو قرار گرفته و اطلاعات سیستم مولتی مدیا را نمایش می دهد. به لطف طول 4853 میلی متری خودرو، فضای کابین راحت و جادار است و از این نظر مشکلی احساس نمی شد. صندلی های جلو بسیار راحت هستند و به گرمکن و سردکن مجهز شده اند. صندلی راننده در 12 جهت به صورت الکتریکی تنظیم می شود و یک سیستم حافظه یکپارچه با فرمان و آیینه این صندلی را پشتیبانی می کند. صندلی شاگرد نیز به صورت برقی تنظیم می شود. تجهیز بی وای دی S7 به امکاناتی متنوع همچون صندوق بار برقی، دوربین 360، سیستم صوتی قدرتمند و ترمز پارک برقی، باعث ده تا در این رنج قیمت به عنوان گزینه ای وسوسه انگیز برای خرید مطرح شود.

بی وای دی S7

مشخصات فنی بی وای دی S7

می توانید پیشرانه بی وای دی S7 را از ره دور و توسط ریموت کنترل روشن کنید. بر خلاف مدل قبلی، S7 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز شده که همچون رقیب هموطنش از توربوشارژر بهره می برد و به لطف سیستم پاشش مستقیم سوخت، می تواند 203 اسب بخار قدرت در 5500 دور تولید کند. گشتاور 320 نیوتن متری نیز دست راننده را برای مانورهای حرکتی باز می گذارد. جذابیت های فنی S7 با گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه تکمیل می شود.

بی وای دی S7

 

پیشنهاد نهایی

همان طور که اشاره شد، با افزایش قیمت خودروهای وارداتی، خریدارانی که بودجه‌ای زیر ۱۵۰ میلیون تومان داشتند، شاید دیگر نتوانند خودرو وارداتی نسبتا دلچسب و باب میل خود را انتخاب کنند و این مساله با این شرایط آنقدر کم رنگ می‌شود که بعضی خریداران قید خودروهای وارداتی با قیمت‌های غیر منطقی را می‌زنند. اینجاست که چینی‌های شاخص بازار می‌توانند در نظر خریداران پررنگ‌تر شوند و با مشخصات مناسب‌شان، رضایت بیشتر از رقم پرداختی را ارائه کنند. چری تیگو۷ با ظاهر جذاب و امکانات مدرنش، انتخاب مشکل پسندان و خریدارانی است که خیلی به زیبایی ظاهر خودرو اهمیت می‌دهند. از طرفی بی وای دی S7 می‌تواند توجه خریدارانی که به دنبال امکانات متنوع و پیشرانه‌ای پرقدرت هستند و جمعیت‌ خانواده‌شان بیشتر است و یک شاسی بلند ۷ نفره برای آن‌ها ایده‌آل است را به سوی خود جلب کند.

فروش فوری اعتباری تیگو 7 اکسلنت (خرداد 97)

 

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در راه ایران/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV

دست دوم های خانوادگی/ مقایسه تویوتا آریون و نیسان تیانا

برلیانس H200 خودروی خانواده/ نگاهی به مزیت های رقابتی برلیانس سری 200

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

بررسی فنی جک j4 / جمع محصولات جک در سبد کرمان موتور جمع شد

بررسی فنی نیسان جوک / شاسی بلندی که خنده به لبتان می آورد!

شاخ به شاخ شاسی بلندهای لوکس/ لکسوس RX200t بخریم یا ولوو XC90 ؟

داستر در پسا فیس لیفت!/ تست و بررسی میدانی رنو داستر 2016

کدام دست دوم؟ کیا ریو بخریم یا پژو ۲۰۶ صندوق دار؟

آریزو 5 بخریم یا فاو بسترن B30؟/ چینی هایی که سرشان به تنشان می ارزد!

بررسی فنی بی وای دی E6 در آلوده ترین روزهای هوای تهران

بررسی فنی DS7 Crossback در پاریس / مدرنیته به سبک فرانسوی (گزارش)

تقابل نیسان جوک و تویوتا CH-R/ حمله مریخی ها به بازار کراس اوورها

تست و بررسی پژو 508 محصول جدید ایکاپ در جاده چالوس/شیر فرانسه در سیاه بیشه

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

دربی سنتی! / مقایسه دانگ‌ فنگ H30 کراس و سایپا کوییک

تمرکز بر فشردگی/ مقایسه هایما S5 و جک S3

2 هموطن از یک نگاه/ بررسی هیوندای اکسنت کرمان موتور و کیا سراتو سایپا

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی