پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریموت ورود بدون کلید خودرو

سیستم ورود بدون کلید به خودرو و عملکرد آن

سیستم ورود بدون کلید به خودرو یکی از امکانات خودروهای امروزی است که باعث سهولت و آسایش رانندگان می شود که حال میخواهیم عملکرد آن را مورد بررسی قرار می دهیم. در سال 1982 برای اولین بار در فرانسه، از سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry) بر روی خودروی رنو فیوگو استفاده شد. بعد از این، […]

امیر
دوشنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۶

سیستم ورود بدون کلید به خودرو یکی از امکانات خودروهای امروزی است که باعث سهولت و آسایش رانندگان می شود که حال میخواهیم عملکرد آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

در سال 1982 برای اولین بار در فرانسه، از سیستم دسترسی بدون کلید (Keyless Entry) بر روی خودروی رنو فیوگو استفاده شد. بعد از این، در سال 1989 به طور گسترده در بین خودروهای شرکت جنرال موتورز آمریکا، محبوبیت پیدا کرد. سیستم دسترسی بدون کلید، در واقع یک سیستم قفل کننده الکترونیکی است که امکان قفل یا باز کردن درب های خودرو و نیز استارت موتور را بدون نیاز به استفاده از کلید، فراهم می کند. در این سیستم، قفل درب ها توسط یک دستگاه کنترل از راه دور که در دست صاحب خودروست، انجام می شود. این سیستم هم اکنون به طور گسترده به عنوان تنها قفل استاندارد خودروها مورد استقبال قرار گرفته است. عملکرد این سیستم بدین صورت است که راننده از فاصله چند متری با فشار دادن یک دکمه، بر روی دستگاه کنترل از راه دور، درب خودرو را قفل یا باز می کند. گفتنی است، در برخی خودروها حتی به راحتی می توان با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، خودرو را نیز روشن کرد.

سیستم ورود بدون کلید خودرو

سیستم ورود بدون کلید خودرو

دستگاه کنترل از راه دور، در حقیقت دارای یک فرستنده رادیویی کوتاه بُرد است که معمولاً از فاصله 5 تا 25 متری نسبت به خودرو، می   تواند به  منظور قفل یا باز کردن درب خوردو، سیگنال بفرستد. بدین  صورت  که وقتی دکمه  دستگاه کنترل از راه دور فشار داده می  شود، یک سیگنال رادیویی به گیرنده داخل خودرو فرستاده می  شود  و به درب  ها فرمان می  دهد که قفل یا بسته شوند. این عمل، با صدایی غیر از صدای بوق و همراه با روشن و خاموش شدن چراغ  های راهنما صورت می  گیرد و این پیغام را می  رساند که عمل قفل یا باز کردن درب  های خودرو به درستی انجام شده است. همان  طورکه اشاره شد، در برخی خودرو ها، امکان روشن کردن موتور اتومبیل نیز با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، امکان  پذیر است. البته بسته شدن اتوماتیک پنجره  های باز، باز و بسته شدن درب  های صندوق عقب، یا درب  های جانبی برخی خودروها نظیر خودروهای ون را نیز می  توان به سیستم کنترل از راه دور مجهز کرد.

ورود بدون کلید خودرو

ورود بدون کلید خودرو

امروزه در برخی خودروها، علاوه بر سیستم دسترسی بدون کلید، از سیستم پیشرفته  تری به نام سیستم کلید هوشمند (Smart Key) نیز استفاده می  شود. این سیستم برای اولین  بار در اواسط دهه 1990 توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد. در این سیستم، راننده برای قفل یا باز کردن درب  ها، نیازی به فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور ندارد. در واقع زمانی  که کلید، همراه یا در جیب راننده است، توسط گیرنده  های حساس خودرو شناسایی می  شود. حال وقتی که راننده، دستگیره درب را می  گیرد یا دکمه صندوق عقب خودرو را فشار می  دهد، قفل  ها به  صورت اتوماتیک باز می  شوند. گفتنی است، خودروهای مجهز به این سیستم، به راننده این امکان را می  دهند تا بتواند بدون استفاده از کلید، با فشار دادن دکمه استارت، خودرو را نیز روشن کند. البته باید دقت داشت که راننده باید کلید را به همراه خود داشته باشد؛ زیرا شناسایی کلید توسط گیرنده  های خودرو ضروری است. گفتنی است، هنگام ترک خودرو، راننده می  تواند با فشار دادن یک دکمه، با لمس دستگیره درب خودرو، و یا فقط با دور شدن از خودرو، درب  های خودرو را به  طور اتوماتیک قفل کند.

منبع : 1car

شستن اصولی خودرو در فصل سرد سال

برق دزدی در سیستم برقی خودرو و راهکارهای رفع آن

7 نکته برای عمر بیشتر لاستیک خودرو

سیستم کمکی در سربالایی و سرپایینی خودرو و عملکرد آن

رادار ضد تصادف در خودرو چیست؟

رادار بین خطوط و رادار تشخیص عابر پیاده خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی