پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب‌ام‌و سری ۷

معرفی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷

حالا وقت رقابت با سلطان بزرگ است! به نقل از مجله تخت گاز نسل قبلی سری ۷ در اواخر دوران تولیدش، دیگر صلابت کافی برای رقابت با رقبایی نظیر S کلاس جدید و آئودی 8A را نداشت. اما معرفی نسل جدید نماینده ب‌ام‌و در کلاس سدان‌های مجلل، تمام معادلات را بر هم زد و حالا […]

javankhodro
شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

حالا وقت رقابت با سلطان بزرگ است!

به نقل از مجله تخت گاز

نسل قبلی سری ۷ در اواخر دوران تولیدش، دیگر صلابت کافی برای رقابت با رقبایی نظیر S کلاس جدید و آئودی 8A را نداشت. اما معرفی نسل جدید نماینده ب‌ام‌و در کلاس سدان‌های مجلل، تمام معادلات را بر هم زد و حالا می‌توان گفت نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ اگر چیزی از بنز S کلاس جدید بیشتر نداشته باشد، از آن کمتر هم نیست. جالب است بدانید یکی از اعضای تیم طراحی سری ۷، نادر فقیه زاده، طراح برجسته ایرانی است.
طراحی سری ۷ جدید دستخوش تغییرات زیادی شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فرم چراغ‌های جلو و عقب و گرافیک جدید جلوپنجره کلیوی شکل اشاره کرد. البته در سری ۷ جدید همان فرم آشنای مدل قبلی را شاهد هستیم، اما عمق خطوط در نسل جدید بیشتر شده و بدنه ژست مدرن‌تری به خود گرفته است و همه اینها باعث شده تا چهره بدون هیجان مدل 10f از سری ۷ رخت بربندد. نکته قابل توجه اینجاست که آیرودینامیک نسل جدید سری ۷ ارتقاء چشمگیری داشته. هواکش پشت گلگیرهای جلو مانع اغتشاش هوا در گلگیرهای جلو می‌شوند. فرم پره‌های جلوپنجره جدید از نوع شبکه میله‌ای اکتیو است که فلاپ‌های آن برای خنک شدن موتور به‌صورت خودکار باز می‌شوند. این آپشن باعث بهبود ضریب پسا (مقاومت در برابر هوا) شده است. چراغ‌های جلو هم‌چون سایر مدل‌های جدید ب‌ام‌و، به جلوپنجره متصل شده‌اند. هم‌چنین در چراغ‌های جلو هم‌چون ب‌ام‌و 8I از لامپ‌های لیزری استفاده شده که زیبایی خیره کننده‌ای دارد. به علاوه شعاع نور نیز با توجه به خودروهای رو‌به‌رو تنظیم می‌شود (SELECTIVE BEAM) و زاویه نور نیز با زاویه گرفتن فرمان تغییر می‌کند. در کنار طراحی جدید سپرهای جلو و عقب، برای نسل جدید سری ۷ رینگ‌های جدید با طراح‌های جذاب نیز در نظر گرفته شده است و در این مدل پکیج اسپرت M نیز قابل سفارش است که چهره لوکس‌ترین مدل ب‌ام‌و را بسیار خشن‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

ب‌ام‌و سری ۷

سری ۷ مدل ۲۰۱۶ در دو مدل اتاق 12G با فاصله کشیده بین 2 محور و طول بدنه ۵۲۳۸ متر و 11G با فاصله بین 2 محور معمولی و طول ۵۰۹۸ عرضه می‌شود. با باز شدن در‌ها، فرشی از باریکه نور به سرنشینان خوش‌آمد می‌گوید. تغییرات اعمال شده در کابین سری ۷ جدید به مراتب بیشتر از بدنه است و اغراق نیست اگر بگوییم کابین این مدل هیچ شباهتی با نسل قبلی ندارد. استفاده از پوشش چرم برای نقاط مختلف کابین و پنل‌های چوبی ظریف، بر ذات تجملی این ب‌ام‌و بزرگ تاکید دارند. در این مدل از طرح لوزی شکل برای پوشش صندلی‌ها استفاده شده که زیبایی و وقار کابین را دوچندان می‌کند. یکی از جالب‌ترین نکات کابین، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی جلو است که با سیستم به روز شده iDRIVE پشتیبانی می‌شود. هم‌چنین برای این صفحه نمایش ژست‌های حرکتی شخصی سازی شده تعریف شده است و با حرکت‌های خاص دست و فرامین صوتی می‌توان آن را کنترل کرد. این حرکات توسط حسگرهای سه‌بعدی قرار گرفته در کنار آینه میانی تشخیص داده می‌شوند. هم‌چنین یک نمایشگر ۷ اینچی متحرک و 2 نمایشگر برای پشت‌سری صندلی‌های جلو، فهرست امکانات سرگرمی سری ۷ جدید را کامل می‌کنند.

ب‌ام‌و سری ۷

برخلاف قبل، سقف پانوراما نیز به فهرست امکانات سری ۷ جدید اضافه شده است. در کنار این، می‌توانید از آپشن LOUNGE SKY PANORAMIC لذت ببرید. سقفی که از ۱۵ هزار واحد LED تشکیل شده است و لذت نشستن زیر آسمان پرستاره را نصیبتان می‌کند. صندلی‌های عقب نیز در این مدل به گرمکن مجهز شده‌اند و سیستم ماساژور صندلی‌ها ۸ حالت مختلف و 3 سطح شدت ماساژ را شامل می‌شود. در مدل مجهز به پکیج EXECULTIVE LOUNGE، میان صندلی‌های عقب یک کنسول بزرگ تعبیه شده که 2 میز و یک تبلت ۷ اینچی که توسط آن می‌توان کنترل سیستم‌های سرگرمی و تنظیمات صندلی‌های عقب را در دست گرفت را در خود جای داده. هم‌چون بنز Sکلاس جدید، ب‌ام‌و سری مدل۷ ۲۰۱۶ نیز به پکیج رایحه داخلی با ۸ رایحه عطر SPRITZ مجهز شده است. به علاوه سیستم پارک سری ۷ جدید دستخوش تغییراتی شده و کامل‌تر از قبل است. هم‌چنین این مدل به سیستم شارژ بی‌سیم تلفن همراه نیز مجهز شده است. سیستم هدآپ‌دیسپلی در این مدل اطلاعات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد و نسبت به قبل ۷۵ درصد بزرگ‌تر شده است. سیستم نایت‌ویژن نیز عملکرد جالب‌تری نسبت به قبل دارد. سیستم صوتی ۱۴۰۰ وات BOWERS & WIKINS متشکل از ۱۶ اسپیکر و نورپردازی کابین قابل تنظیم در ۶ رنگ نیز کامل کننده جذابیت‌های کابین سری ۷ جدید هستند.

ب‌ام‌و سری ۷

سری ۷ جدید نسبت به قبل سبک‌تر شده و سیستم تعلیق بادی در جلو، هنگام حرکت با سرعت‌های بالا مرکز ثقل پایین‌تری را ایجاد می‌کند. جالب است بدانید طبق ادعای ب‌ام‌و، سری ۷ جدید سبک‌ترین سدان لوکس در این سگمنت است و این ویژگی را مدیون استفاده از ترکیب آلومینیوم، فولاد، پلاستیک استحکام یافته و فیبرکربن در شاسی است. این ساختار محکم هسته فیبرکربنی نام گرفته و باعث شده تا سری ۷ جدید ۱۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل باشد. دمپرهای سیستم تعلیق بادی در جلو و عقب به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند و استفاده از میله‌های ضد غلتش الکترومکانیکی سواری این اتاق را بیش‌ازپیش دلچسب کرده است. البته از قابلیت افزایش ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری نیز نمی‌توان گذشت. جالب است بدانید از سیستم چهار چرخ فرمان‌پذیر مدل قبلی نیز در سری ۷ جدید استفاده شده است.

ب‌ام‌و سری ۷

برای سری ۵ جدید ۴ نوع پیشرانه مختلف در نظر گرفته شده. پیشرانه ۸ سیلندر تویین‌توربو با ۴۵۰ اسب‌بخار، فعلا قوی‌ترین پیشرانه عرضه شده برای سری ۷ جدید است که روی مدل‌های 750 قرار می‌گیرد. هم‌چنین پیشرانه ۶ سیلندر تویین توربو این‌لاین با سوخت دیزل برای مدل‌های730 و740 ارائه می‌شود که با تنظیمات متفاوت ECU برای این مدل‌ها به ترتیب ۲۶۵ و ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. یک پیشرانه ۶ سیلندر تویین‌توربو بنزینی نیز برای مدل‌های 740 عرضه شده که قادر است ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. مهم‌ترین و جدیدترین پیشرانه سری ۷، پیشرانه ۴ سیلندر تویین‌توربو است که در کنار پیشرانه الکتریکی ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و برای سری ۷ پلاگین هیبرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. فناوری‌های سری ۷ هیبریدی از مدل‌های 8i و 3i به عاریت گرفته شده و پیشرانه برقی آن علاوه بر شارژ توسط موتور بنزینی، با دستگاه‌های شارژ عمومی و شارژر مخصوص iWALLBOX نیز قابل شارژ است. موتور الکتریکی یکپارچه از باتری‌های لیتیومی تشکیل شده و با این پیشرانه برقی می‌توان ۳۷ کیلومتر مسافت را با سرعت ۱۲۱ کیلومتر طی کرد. گیرباکس سری ۷ جدید با سیستم ناوبری هماهنگ است و عملکرد آن با توجه به شرایط رانندگی و نوع مسیر تغییر می‌کند.

اگر خودروی آلمانی دارید مراقب جیبتان باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی