پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا اپتیما فیس لیفت

پوست اندازی کیا اپتیما در یک چشم به هم زدن/ فیس لیفت کیا اپتیما معرفی شد

کیا اپتیما به عنوان یکی از محبوب ترین سدان های میان سایز شناخته می شود. حوالی سال ۲۰۱۵ بود که پخش تصاویری از کانسپت اسپرت «اسپیس» خبر از عضوی جدید در سبد محصولات کیا می‌داد. سرانجام در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵، کیا پرده از جدیدترین نسخه اپتیما برداشت تا نشان دهد در کورس رقابت چیزی از […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۶

کیا اپتیما به عنوان یکی از محبوب ترین سدان های میان سایز شناخته می شود. حوالی سال ۲۰۱۵ بود که پخش تصاویری از کانسپت اسپرت «اسپیس» خبر از عضوی جدید در سبد محصولات کیا می‌داد. سرانجام در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵، کیا پرده از جدیدترین نسخه اپتیما برداشت تا نشان دهد در کورس رقابت چیزی از رقیب دیرینه‌اش هیوندای کم ندارد. چهارمین نسل اپتیما با کد اتاق JF شناخته می‌شود و در کره نیز آن‌را به نام K5 می‌شناسند. زمان زیادی از حضوز نسل چهارم اپتیما در بازار ایران نمی‌گذرد و در همین مدت محدود علی‌رغم جهش قیمت نسبت به قبل نشان داده که می‌تواند رقیب سرسختی برای سوناتا LF باشد. جالب است بدانید، نسل چهارم کیا اپتیما برای اولین بار به صورت استیشن‌واگن نیز عرضه می‌شود. حالا کیا نسخه فیس لیفت اپتیما JF یا همان کیا K5 را برای بازار کره جنوبی رونمایی کرده و به احتمال فراوان، پای نسخه فیس لیفت اپتیما به دیگر کشورهای جهان نیز باز می‌شود.

کیا اپتیما فیس لیفت

کیا اپتیما در کلاس سدان های میدسایز خودرویی نسبتاً تازه محسوب می‌شود اما از آنجایی که چرخه تولید خودروها روزبه‌روز کوتاه‌تر می‌شود، کره‌ای‌ها قبلاً فیس لیفتی را برای نسخه وطنی این خودرو در نظر گرفته‌اند. K5 به‌روز شده امروز در کره جنوبی رونمایی شده و دلایل زیادی برای معرفی نسخه به‌روز شده از اپتیمای جهانی نیز در ماه‌های آینده وجود دارد.

کیا اپتیما فیس لیفت

شاید در نگاه اول تغییرات صورت گرفته را نتوان چشمگیر نامید اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توانیم اصلاحات ظاهری K5 را تشخیص دهیم. در بخش جلو شاهد میله‌های عمودی جدید جلوپنجره هستیم و این قطعه را دو چراغ به‌روز شده با واحدهای روز روشن بسط یافته احاطه کرده‌اند. همچنین داخل چراغ‌ها نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته است.

کیا اپتیما فیس لیفت

LED های سه گوشه پایینی نیز حذف شده تا چراغ میله‌ای افقی در فضای بزرگ‌ترین خودنمایی کند. کیا همچنین رینگ‌های آلیاژی جدید به همراه یک دیفیوزر کاذب را در بخش عقب جای داده است. البته نباید از چراغ‌های عقب با گرافیک متفاوت نیز غافل شد.

در کابین نیز حرف زیادی برای گفتن وجود نداشته زیرا کلیت این بخش شبیه نمونه قبلی بوده هرچند غربیلک فرمان کمی تفاوت کرده و پوشش‌های جدیدی را نیز می‌توان انتخاب کرد. پروژکتورهای LED روی درب‌ها به همراه نورپردازی جالب و حلقه متالیک دور دکمه استارت باعث شده‌اند K5 کمی لوکس‌تر از قبل باشد و در عین حال از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی سود برده شده است.

خودروی مورد بحث با 4 نوع پیشرانه گوناگون عرضه می‌شود: یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 180 اسبی و گشتاور 265 نیوتون متری، پیشرانه 1.7 لیتری توربودیزل 141 اسبی و 340 نیوتون متری، پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 63 اسبی و نهایتاً نسخه 2 لیتری استفاده کننده از گاز مایع که خروجی 151 اسب بخاری دارد.

در ماه‌های پیش رو نسخه اروپایی و آمریکایی اپتیما فیس لیفت نیز معرفی خواهد شد که با اخبار آن نیز در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

مرور تصویری بر تغییرات کیا اپتیما فیس لیفت نسبت به مدل قبلی

 

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

کیا اپتیما چه قدر ایمن است؟

کیا اپتیما 2017 از تست های تصادف سخت سربلند بیرون آمد

تقابل DS5LS تازه وارد و کیا اپتیما JF پرفروش

نبرد سدان‌های کره‌ای – کیا اپتیما بخریم یا هیوندای سوناتا؟

بررسی اختصاصی نسل جدید کیا اپتیما

آسمان آبی با کیا اپتیما هیبرید

کیا استینگر برگ برنده کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۷

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی