پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عوارضی-عوارض جاده ای

عوارض جاده ای در انتظار افزایش قیمت

به گفته معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و ­توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور­، با توجه به افزایش نیافتن عوارض جاده ای در سال 96 و نیاز به سرمایه برای ترمیم و نوسازی بعضی جاده ها و آزادراه ها، قطعا در سال 97 شاهد تغییراتی در نرخ عوارض جاده ای خواهیم بود. سید حسین میرشفیع گفت: […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

به گفته معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و ­توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور­، با توجه به افزایش نیافتن عوارض جاده ای در سال 96 و نیاز به سرمایه برای ترمیم و نوسازی بعضی جاده ها و آزادراه ها، قطعا در سال 97 شاهد تغییراتی در نرخ عوارض جاده ای خواهیم بود.

سید حسین میرشفیع گفت: نیازمند ساخت ۵ هزار کیلومتر آزاد راه جدید هستیم که باید با اصلاح مدیریت ضمن حفظ سرمایه گذاران، نرخ عوارضی ها هم متناسب با خدمات به مردم باشد.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و­توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور­ افزود: اگر بخواهیم­ ­­سرمایه گذاری در حوزه ساخت آزاد راه تداوم یابد باید امنیت سرمایه گذاری را با بازگشت سرمایه بر اساس گزارش درآمد هزینه در طول ۱۸ تا ۲۰ سال بهره برداری لحاظ کنیم.

وی با اشاره به افزایش نیافتن نرخ عوارضی در سال ۹۶ و گله مندی سرمایه گذاران تصریح کرد:­ بعضی از آزاد راه ها همچون تهران تا تبریز نیاز به بهسازی اساسی و ­­­سرمایه گذاری دارد و قطعا تغییراتی در نرخ عوارضی خواهد شد.

میرشفیع­ ادامه داد: هزینه های آزاد راه در حال حاضر از محل عوارضی و برخی تاسیسات جانبی تامین می شود و اگر قرار باشد فشار فقط به سرمایه گذاران وارد شود سرمایه ها از این حوزه خارج می شود پس نرخ ها باید متعادل باشد.

وی از نیاز کشور به ساخت حدود ۵ هزار کیلومتر آزادراه جدید خبر داد و گفت: باید با اصلاح مدیریت هزینه تمام شده آزاد راه پایین بیاید، منطق اقتصادی ساخت آزادراه ها با توجه به میزان ترافیک عبوری لحاظ و همچنین سهمی از محل صرفه جویی سوخت طبق قانون در سرمایه گذاری ها دیده شود تا هزینه ها فقط در نرخ عوارضی جبران نشود.

میرشفیع­ درباره ورود دادستان قزوین به موضوع آزادراه قزوین – زنجان ­اظهار داشت: اختلاف قراردادی در خصوص دوران واگذاری بر اساس گزارش سازمان حسابرسی وجود داشت که در چند هفته اخیر در توافق وزیر راه با مدیرعامل بانک ملی مقرر شد سرمایه گذاری لازم برای بهسازی کل آزاد راه انجام شود.

طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی اجرا می شود

چرا باید عوارض آزادراه تهران-قم افزایش یابد؟

کاهش سقف سرعت مجاز در جاده های کشور

اسکنر جاده، تکنولوژی جدید راهداری

پلیس راه و رصد تخلفات جاده‌ای با هزار دوربین جدید

نصب بیش از 3500 سامانه کنترل حمل و نقل هوشمند در جاده ها

نوسازی جاده ها نیازمند منابع مالی قابل توجه است

در انزوای حمل و نقل ریلی ، جاده های پر خطر جان می گیرند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی