پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ام وی ام X22

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

بازار داغ کراس‌اوورهای کامپکت و جمع‌وجور روزبه‌روز پرطرفدارتر می‌شود و بدون شک باید گفت بازیگران چینی بازار کراس‌اوورهای کامپکت زیر 100 میلیون‌تومان ایران را قبضه کرده‌اند. شرکت مدیران خودرو به عنوان تولید و عرضه‌کننده محصولات ام‌وی‌ام در ایران با علم به این قضیه، در مدت اخیر تمام تلاش خود را در راستای تنوع بخشیدن به […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

بازار داغ کراس‌اوورهای کامپکت و جمع‌وجور روزبه‌روز پرطرفدارتر می‌شود و بدون شک باید گفت بازیگران چینی بازار کراس‌اوورهای کامپکت زیر 100 میلیون‌تومان ایران را قبضه کرده‌اند. شرکت مدیران خودرو به عنوان تولید و عرضه‌کننده محصولات ام‌وی‌ام در ایران با علم به این قضیه، در مدت اخیر تمام تلاش خود را در راستای تنوع بخشیدن به سبد محصولات‌اش به‌کار گرفته و حالا یکی از قوی‌ترین خودروسازان در تولید کراس‌اوورهای متنوع به‌شمار می‌رود. ام وی ام X22 به‌عنوان جدیدترین کراس‌اوور این شرکت و X33 به‌عنوان باسابقه‌ترین کراس‌اوور مدیران‌خودرو در ایران که به‌تازگی نسخه فیس‌لیفت آن در بازار عرضه شده، 2 نماینده پرفروش و محبوب سرزمین اژدها هستند که باتوجه به شرایط فروش متنوع و جذابیت‌های بیش‌تر نسبت به قبل، خریداران استقبال گسترده‌ای از آنها به عمل آورده‌اند.

 

بروزرسانی:

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

ام وی ام X22

جوان خودرو بررسی می کند

ام وی ام X22 پس از استقبال مناسب از برادر بزرگ‌ترش X33 در آذر ماه 95 به بازار ایران آمد و در 2 نوع اتوماتیک و منوال عرضه می‌شود. نکته جالب و نقطه قوت این خودرو نسبت به رقبا این‌جاست که از پایه به این شکل طراحی شده و از ابتدا یک هاچ‌بک نبوده که به شکل خودروهای کراس‌اوور درآمده باشد. از پارامترهای ظاهری X22 می‌توان به باربند (روف‌رک) مشابه خودروهای کراس‌اوور، زه دور گلگیرها و فاصله محوری بیش‌تر و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به ام‌وی‌ام 315 اشاره کرد. همه این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا X22 ظاهری با حال‌وهوای یک خودرو شاسی‌بلند را تداعی کند. البته از نقش پلت‌فرم جدید چری در این مورد نباید گذشت که این خودرو را کاملا نسبت به سایر هاچ‌بک‌های کراس بازار ایران متمایز کرده. یکی دیگر از نکات مثبت در عرضه X22 این‌جاست که رنگ‌بندی شاد و متنوعی برای آن در نظر گرفته شده تا دست خریدار  برای اعمال سلیقه باز باشد.

ام وی ام X22

طراحی فضای کابین شباهت زیادی با X33 دارد. نوع خطوطی که در طراحی کابین به‌کار رفته‌اند و محل قرارگیری دکمه‌ها کاملا شبیه برادر بزرگ‌تر هستند. تم مشکی-نارنجی کابین و دیزاین شاد این کراس‌اوور با کیفیت قابل قبول متریال کابین دست‌به‌دست هم می‌دهند تا به حال‌وهوای کابین‌اش علاقه‌مند شوید. کنسول جلو نیز با طرح فیبرکربنی طراحی شده و یک مانیتور 8 اینچی لمسی در وسط آن قرار گرفته است.

ام وی ام X22

خبری از استارت دکمه‌ای نیست، اما در نسخه اتوماتیک می‌توانید حالت رانندگی را در 2 برنامه اکو و اسپرت تنظیم کنید که سبب می‌شود حس بهتری از سواری با این کراس چینی داشته باشید. البته تنها تفاوت این 2 حالت، گازخور بهتر در حالت اسپرت است. فضای کابین با توجه به ابعاد بدنه مناسب است و هر 4 سرنشین نه یک فضای ایده‌آل، اما راحتی مناسبی دارند. صندوق بار 420 لیتری نیز فضای مناسب دارد و در حد یک سدان جمع‌وجور جادار است و سرنشینان را در حد انتظاری که از X22 دارند راضی می‌کند.


ام وی ام X22

ام وی ام X22 از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری برخوردار است. این پیشرانه 105 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخه مجهز به گیرباکس دستی هماهنگی گیرباکس با پیشرانه مناسب است و کلاچ‌اش نیز نرم و راحت است و در ترافیک‌های شهری راننده را کلافه نمی‌کند. اما داستان نسخه اتوماتیک کمی متفاوت است. گیرباکس 4 دنده این خودرو تیپ‌ترونیک نیست و قابلیت تنظیم دستی ندارد. این گیرباکس تنها در 2 حالت دنده 2 و دنده سنگین L تنظیم می‌شود و استفاده از آن نیاز به عادت و قلق‌گیری دارد. تعلیق X22 نسبتا نرم و راحت است و به جز دید محدود قسمت عقب، نقطه کور خاصی شما را حین رانندگی آزار نمی‌دهد.

ام وی ام X22

وجود سیستم Eco Mode بشما این امکان را میدهد تا مصرف سوخت خود را در مسیرهای پر تردد شهری کاهش دهید و نهایتا مصرف سوخت ترکیبی بهینه 1/6 لیتری را در هر 100 کیلومتر پیمایش با مدل اتوماتیک تجربه کنید.

ام وی ام X22

پشت سر گذاشتن تست های مختلف پیش از عرضه در بازار

ام وی ام X22 با تکیه بر دانش مهندسی و تکنولوژی روز طراحی شده و این نکته ایی است که به عنوان نقطه قوت این محصول می تواند مورد توجه قرار گیرد. ایکس22 قبل از ورود به بازار خودرویی، بیش از 200 تست مختلف را در قالب پیمایش 1/1 میلیون کیلومتر انجام داده است و نتیجه آن دریافت 100 گواهینامه و تاییدیه مختلف در زمینه کیفیت و ایمنی بوده است. این آزمایش ها بشکل های مختلف اعم از تست سرعت، تست سرما، تست سرعت بالا، تست نفوذ آب، تست دمای بالای غیر عادی، و همچنین تست در نقاط کوهستانی و ارتفاعات را انجام داده است.

ام وی ام X22

ایمنی ام وی ام X22

الزامات لازم در حد استانداردهای اخذ 5 ستاره ایمنی در این خودرو بکار گرفته شده است تا بالاترین میزان محافظت از سرنشینان این خودرو را ایجاد کند. ایکس 22 مجهز به ترمز های دیسکی و سیستم های ABS و EBD است. همچنین بکار گیری میله های فولادی در درب ها و بکار گیری دو ایربگ برای سرنشینان جلو ضریب ایمنی این خودرو را افزایش میدهد.

رضایتمندی مشتریان از ام وی ام X22

بر اساس گزارش اعلام شده ISQI که برای 6 ماهه نخست سال 96 و حاصل نظرسنجی از بین بیش از 69 هزار راننده صورت گرفته است، ام وی ام X22 در بازه 6 ماهه نخست سال 96 و رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان با کسب امتیاز 736 در بین 13 خودرو موجود در این سگمنت به عنوان برترین خودرو از نظر کیفیت معرفی شده است.

پیشنهاد نهایی

اگر بیش‌تر در شهر می‌رانید و علاقه‌مند به کلاس و فرم خودروهای شاسی‌بلند هستید، ام وی ام X22 گزینه‌ای مدرن و جذاب است که می‌تواند تا سال‌ها جذابیت خود را حفظ کند. این مینی‌کراس‌اوور با شباهت بیش‌تر از سایر هم‌کلاسان خود به یک SUV، انتخابی منطقی و جذاب در این رده قیمتی است.

مشخصات فنی ام وی ام  X22

کلاس: کراس اوور کامپکت
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر خطی
حجم موتور: 1497 سی سی
قدرت: 105  اسب‌بخار در 6000 دور
گشتاور: 135 نیوتن‌متر در 2750 دور
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک/5 سرعته دستی
وزن: 1245 کیلوگرم/12115 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 6.1 لیتر/5.9 لیتر
حجم باک: 50 لیتر

امکانات

مانیتور 8 اینچی لمسی-کروز منترل-سیستم مولتی مدیا-کروز کنترل-دکمه تنظیم سیستم صوتی روی فرمان-سنسور پارک عقب-تودوزی چرمی کابین با ترکیب 2 رنگ-دوربین دید عقب-حالت رانندگی اقتصادی-سیستم تهویه اتوماتیک-مجهز به 4 بلندگو سیستم صوتی-آیینه های جانبی بری-سانروف-صندلی های تاشو عقب

 

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

بررسی فنی ام وی ام 315 / در جست و جوی تنوع

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

دعوای خانوادگی/ مقایسه رنو کپچر و پژو 2008

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

دست دوم های خانوادگی/ مقایسه تویوتا آریون و نیسان تیانا

قیمت دنا پلاس توربو مشخص شد + بررسی فنی این محصول جدید ایران خودرو

پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در راه ایران/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV

برلیانس H200 خودروی خانواده/ نگاهی به مزیت های رقابتی برلیانس سری 200

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i10 / فسقلی های جذاب!

بررسی فنی جک j4 / جمع محصولات جک در سبد کرمان موتور جمع شد

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی