اعمال نظارت سفت و سخت بر تاکسی ها/ جریمه تاکسی هایی که در روزهای برفی کم کاری می کنند

به گفته مدیرعامل سارمان تاکسیرانی، در آینده برنامه ای در نظر گرفته شده تا علاوه بر نظارت بر تاکسی ها از طریق دوربین‌های نظارت و پلاک‌خوان‌های موجود، تمام تاکسی های گردشی مجهز به GPS شوند تا از این روش به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کنترل و نیز محل حضور و فعالیت آنها مشخص شود.

 

علیرضا قبادیان درباره تمهیدات سازمان تاکسیرانی در شرایط جوی سرما و یخبندان اظهار داشت: تمامی خطوط توسط ناظرین کنترل می‌شود و به صورت روزانه نیز حضور و غیاب را انجام می‌دهند و اگر راننده‌ای در شیفت تعیین شده غیبت داشته باشد شامل جریمه و به هیئت انضباطی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به نظارت بر تاکسی‌های گردشی ادامه داد: تاکسی‌های گردشی نیز از طریق دوربین‌های نظارت و پلاک‌خوان‌های موجود کنترل می‌شوند اما کافی نیست و در آینده برنامه پر اولویتی که گذاشته شده این است که تمامی خودروهای گردشی مجهز به نظام ناوبری GPS شوند تا از این روش به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کنترل و نیز محل حضور و فعالیت آنها مشخص شود.

قبادیان تاکید کرد: در آینده‌ای نزدیک صدور پروانه برای تاکسی‌های گردشی مرتبط با این موضوع خواهد بود زیراکه چهارچوب قدیمی و سنتی برای کنترل تاکسی‌ها پاسخگو نبوده است.

وی در ارتباط با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال ۱۳۹۷ گفت: نرخ افزایش مشخص نیست زیرا محاسبات انجام نشده و در حال انجام محاسبات هستیم. برخی مسائل مربوط به افزایش هزینه‌های دیگری است که در قالب فرمول‌های جدید برای نرخ تمام شده حمل مسافر نهایی شده است. پس از محاسبه و نهایی شدن آن در قالب لایحه به شورای شهر تهران معرفی و در آنجا نهایی خواهد شد.

گزارش خودرو

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی جمع‌آوری خودروهای فرسوده را در برنامه نوسازی سالانه دانست و بیان داشت: برنامه نوسازی سالانه شامل خودروها با سن بالاتر از ۱۰ سال می‌شود و پس از اسقاط خودروی فرسوده، برای ماشین‌ های معمولی مبلغ ۵ میلیون تومان و خودروهای ون نیز مبلغ ۱۰میلیون تومان که بهای ارزش اسقاط خودرو است وام تعلق می‌گیرد، پس از آن تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با بهره ۱۶ درصد دریافت می‌کنند و در نهایت به خودروساز برای تحویل ماشین معرفی می‌شوند.

قبادیان گفت: از سال ۱۳۹۵ برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که حدود ۹۰ هزار دستگاه تاکسی باید نوسازی شوند اما در تهران بر اساس ثبت نامی که انجام دادیم ۱۰ هزار نفر آماده برای نوسازی هستند که از این تعداد ۷ هزارو ۴۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارند و باید به اجبار در فرآیند نوسازی قرار بگیرند.

وی درباره اتخاذ تصمیم برای تعیین مدل خودروی جایگزین اظهار داشت: خودروهایی که استاندارد دریافت می‌کنند و تصویب می‌شوند جایگزین تاکسی‌ های فرسوده خواهند شد ازجمله آریو، پژو و سمند.

قبادیان واردات خودرو را در این طرح اقتصادی ندانست و افزود: واردات خودرو با افزایش تعرفه موجود غیر اقتصادی است؛ برنامه‌های مفصلی برای سال آینده داشتیم که در حال حاضر با اعداد و ارقام اعمال شده بر تعرفه‌ها بحث استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی کاملا غیر اقتصادی است.

منبع: جام جم آنلاین

نرم افزار فون پی ، چاره ای مناسب برای مشکل پول خرد/آموزش پرداخت آنلاین کرایه تاکسی

حضور نماینده روسی در بازار تاکسی های اینترنتی ایران

پلاک تهران بر پلاک شهرهای دیگر برتری دارد؟

نوسازی تاکسی های تهران با تسهیلات ویژه

اسنپ و تپسی از حجم ترافیک کاسته اند

سلام تاکسی ، با 110 پریوس هیبریدی وارد ناوگان شد

سال آینده هیچ تاکسی مستعملی در ناوگان حمل و نقل نخواهد بود

بارش برف مترو تهران را سورپرایز کرد/ اخلال در خط 5 مترو به دلیل یخ زدگی

 

تعمیرگاه تخصصی بهنام چری داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!