پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبان همت به سمت کرج

احتمال افتتاح آزادراه همت – کرج در بهار ۹۷/ تسریع در روند بهره برداری از آزادراه های کشور

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از نهایی شدن قرارداد ساخت ۵۰۰ کیلومتر آزادراه به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد. وی همچنین احتمال افتتاح آزادراه همت – کرج در بهار سال ۹۷ را قوی عنوان کرد. به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از نهایی شدن قرارداد ساخت ۵۰۰ کیلومتر آزادراه به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد. وی همچنین احتمال افتتاح آزادراه همت – کرج در بهار سال ۹۷ را قوی عنوان کرد.

به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه با نهایی شدن این قراردادها می‌توانیم انتظار داشته باشیم تعداد بیشتری از آزادراه‌های قرار گرفته در طرح‌های توسعه کشور به مرحله بهره‌برداری نزدیک شوند. در کنار آن کار بر روی آزادراه‌های مهم مانند اصفهان – شیراز، اراک – خرم‌آباد و تبریز – ارومیه نیز ادامه پیدا کرده و این امید وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به جلسه اخیر معاون اول رییس جمهور درباره توسعه آزادراه‌های کشور، اظهار کرد: در سال 1396 پیشرفت پروژه‌های آزادراهی بسیار مطلوب بود و در سال 1397 نیز امید داریم 280 کیلومتر پروژه به بهره‌برداری برسد. ما فضایی برای سرمایه‌ گذاری 40 هزار میلیارد تومان برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با نهایی شدن قراردادها این بخش در پروژه‌های آزادراهی بیش از گذشته فعال شوند.

به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال حاضر حدود 1170 کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در حال ساخت است که در صورت تامین مالی می‌توان انتظار داشت حدود 1000 کیلومتر آن در قالب یک برنامه سه ساله ساخته شود.

میرشفیع درباره آخرین وضعیت پروژه‌های آزادراهی استان تهران نیز گفت: خوشبختانه آزادراه همت – کرج پیشرفت قابل قبولی داشته و می‌توان انتظار داشت در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد در کنار آن ساخت کنارگذر جنوبی تهران که با یک انشعاب تا پردیس نیز ادامه خواهد یافت پیگیری شده و بخش باقی‌مانده آن با اعلام آمادگی سرمایه‌ گذار به زودی برای دریافت مجوز و آغاز فعالیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

افتتاح آزادراه همت-کرج تا 6 ماه آینده

دوربین ثبت ورود به محدوده زوج و فرد پل همت غیرفعال شد

تصادف زنجیره ای 56 خودرو در محور کرج قزوین + عکس

تبدیل 5 بزرگراه کشور به آزادراه

دسترسی بزرگراه رسالت به بزرگراه شهید مدرس در دست بررسی

بهره برداری از ادامه بزرگراه حکیم طی ۲ماه آتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی