پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا

توان افزايي قطعه سازان با همكاري سایپا و بانك مهر اقتصاد

مهدی محمدرضایی معاون مالی اقتصادی گروه سایپا در نشست خبری که امروز(شنبه) به مناسبت تفاهم نامه مشترک بین این گروه خودروسازی و بانک مهراقتصاد در محل گروه خودروسازی سایپا برگزار شد، گفت: این تفاهم به منظور توان افزایی مالی قطعه سازان انجام شده است و امیدواریم گام موثری در این خصوص برداشته شود. به گزارش […]

javankhodro
شنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

مهدی محمدرضایی معاون مالی اقتصادی گروه سایپا در نشست خبری که امروز(شنبه) به مناسبت تفاهم نامه مشترک بین این گروه خودروسازی و بانک مهراقتصاد در محل گروه خودروسازی سایپا برگزار شد، گفت: این تفاهم به منظور توان افزایی مالی قطعه سازان انجام شده است و امیدواریم گام موثری در این خصوص برداشته شود.

به گزارش جوان خودرو

وی با اشاره به ۹۰۰ شرکت قطعه ساز طرف قرارداد با سایپا،اظهار داشت: تا کنون ۴۴۷ بنگاه اقتصادی برای شش هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال درخواست تسهیلات داشته اند، که از این تعداد ۲۹۲ فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

محمدرضایی افزود: همچنین ۱۸۵ فقره تسهیلات باقی مانده تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

در ادامه این نشست رئیس اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد از همکاری با شرکت سایپا ابراز خرسندی کرد و تفاهم نامه های همکاری های این چنینی را موجب رونق صنعت دانست.
مجتبی جمشید پور رئیس اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد اظهار داشت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بانک ها باید به کمک صنایع بیایند که از این رو این بانک با همکاری گروه خودرو سازی سایپا آغاز کرده است.

وی در خصوص جزئیات اجرای این طرح،گفت:تسهیلات پرداختی موضوع تفاهم نامه با سایپا با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه خواهد بود.

وی افزود: با کمک ابزار مالی خرید دین با همکاری بانک مهر اقتصاد کمک قابل توجهی به قطعه سازان صورت گرفته که این ابزار نوین مالی برای تقویت همه صنایع در کشور موثر و مفید خواهد بود.

محمدرضایی با اشاره به اینکه بیش از 870 سازنده و تولیدکننده قطعات خودرو از طریق شرکت های سازه گستر و مگاموتور در زنجیره تامین گروه سایپا حضور دارند، گفت: حمایت از قطعه سازان داخلی و تقویت توان مالی آنان در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است که حاصل این حمایت مالی، ثبت رکورد تولید خودرو طی 6 سال اخیر در گروه سایپا به تیراژ 3 هزار و 300 دستگاه در روز است.

وی خاطرنشان کرد: روش همکاری سایپا با بانک مهر اقتصاد ابزاری قابل اعتماد برای طرفین است که می تواند به عنوان ابزار عمومی در فضای کسب و کار کشور در راستای اقتصاد مقاومتی در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضایی افزود: این روش برای تحریک تقاضا و رونق بخشیدن کار و فعالیت کارخانجات تولید داخل بسیار موثر بوده و باعث رونق اقتصادی و به گردش درآمدن چرخ تولید داخل، حفظ و افزایش سطح اشتغالزایی در کشور خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات به قطعه سازان، سایپا حمایت های لازم در قالب تضمین بازپرداخت تسهیلات از قطعه سازان را انجام می دهد و قطعه سازان در این خصوص دغدغه ای نخواهند داشت چون طرف حساب و متعهد بانک مهر اقتصاد، گروه خودروسازی سایپا است و رویکرد سایپا حمایت واقعی از قطعه سازان در راستای رونق تولید در بخش قطعه سازی و تولید خودرو است.

وی گفت: تاکنون 292 قطعه ساز توانستند از تسهیلات مربوطه استفاده کنند و 185 قطعه ساز در حال تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات هستند و مابقی نیز به محض ارائه درخواست از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

در ادامه مجتبی جمشیدپور رییس اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد گفت: بانک مهر اقتصاد در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در دو بخش خرد و کلان به تولیدکنندگان صنایع داخلی، تسهیلات لازم با سود 18 درصد برابر ضوابط بانک مرکزی پرداخت می کند که در دو ماه اخیر بنا به درخواست گروه خودروسازی سایپا، طی تفاهم نامه ای تا به امروز مبلغ 4 هزار و 443 میلیارد ریال تسهیلات به قطعه سازان طرف قرارداد و زیرمجموعه گروه سایپا پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: بانک مهر اقتصاد همواره حامی تولیدکنندگان داخلی از جمله گروه خودروسازی سایپا بوده و در کنار این خودروساز است و این همکاری و حمایت همچنان ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است در پایان این مراسم تفاهم نامه منعقده بین طرفین مبادله شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی