پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چری آریزو 5 توربو

آریزو 5 توربو چه در چنته دارد؟ / موشکافی فرزند تند و تیز چری

با افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی در مدت اخیر، گرایش به چینی ها با کیفیت و فنی به مراتب بیشتر از قبل شده است. محصولات لوکس چری در ایران، پیش از این اتفاقات نیز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بودند. اما ین شرایط باعث شده تا متقاضی آن ها مراتب بیشتر از قبل شود. به […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

با افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی در مدت اخیر، گرایش به چینی ها با کیفیت و فنی به مراتب بیشتر از قبل شده است. محصولات لوکس چری در ایران، پیش از این اتفاقات نیز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بودند. اما ین شرایط باعث شده تا متقاضی آن ها مراتب بیشتر از قبل شود. به همین جهت، مدیران خودرو همواره در مسیر تنوع بخشیدن به سبد محصولات چری در ایران گام بر می دارد. آریزو 5 توربو یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین فرزندان چیری در بازار ایران به شمار می رود که در ادامه موفقیت های نسخه عادی به ایران آمد تا نظر خریدارانی که به دنبال هیجان بیشتری هستند را به خود جلب کند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

چری آریزو 5 به عنوان سدانی متوسط با امکاناتی متنوع و ظاهر زیبا در بازار ایران عرضه شد. قیمت مناسب این خودرو نسبت به رقبای خود باعث شد تا مورد استقبال مناسبی قرار بگیرد. حالا مدیران خودرو تصمیم گرفته نسخه قدرتمندتر این سدان چینی را در بازار عرضه کند تا بیشتر مورد توجه افرادی که به قابلیت های فنی خودرو اهمیت می دهند قرار گیرد.

چری آریزو 5 توربو

چری آریزو5 توربو که با پسوند TE شناخته می شود، از پیشرانه ای مشترک با چری تیگو7 برخوردار است. این پیشرانه 1.5 لیتری نسبت به آریزو5 معمولی یک تفاوت مهم دارد و آن استفاده از توربوشارژر است. همین ویژگی باعث شده تا علی رغم بدون تغییر ماندن حجم پیشرانه، توان اش به 147 اسب بخار یعنی حدود 30 اسب بخار بیشتر از قبل برسد. این پیشرانه که به تکنولوژی زمان بندی متغیر DVVT مجهز شده، 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در دور 1750 تا 4000 دور به محور جلو منتقل می شود. توربوشارژ به کار رفته در موتور آریزو5 توربو ساخت برند HONEYWALL آمریکا بوده که در ساخت توربوهای کوچک با امکانات پیشرفته شهرت دارد. استفاده از توربوشارژ باعث شده تا بیش از 90 درصد گشتاور در دورهای پایین در اختیار راننده قرار گیرد.

چری

شرکت چری که در زمینه تولید و تکنولوزی خودرو به عنوان یکی از شرکتهای پیشگام چینی به شمار می رود، همواره سعی دارد از تکنولوژی های روز در تولید محصولات خود استفاده کند. این در حالی است که معمولا خودروسازان چینی برای کاهش هزینه ها از پیشرانه نسل های قبلی خودروهای آسیایی استفاده می کنند. به توجه به روندی که چری در پیش گرفته، و به منظور قابلیت اطمینان بیشتر و کیفیت بالاتر محصولات اش، از تکنولوژی شرکت معروف آمریکایی هانیوال برای تولید توربوشارژر پیشرانه های جدیدش استفاده می کند.

شایان ذکر است شرکت هانیوال در جمع 500 شرکت برتر دنیا در ساخت توربوشارژر جای می گیرد و همواره در زمینه تولید تکنولوژی زبان زد بوده است.

چری آریزو 5 توربو

این پیشرانه با یک گیرباکس CVT هفت سرعته جفت می شود و این سدان 1372 کیلویی می تواند ظرف 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد که با توجه به کلاس خودرو، عدد مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از منیفولد اگزوز یکپارچه و فناوری سرمایش منیفولد ورودی افزایش شتاب اولیه تا 35 درصد و کاهش 10 درصدی مصرف سوخت را برای آریزو5 به ارمغان آورده است. این سدان پرفدرت در هر 100 کیلومتر تنها 5.9 لیتر بنزین مصرف می کند.

چری آریزو 5 توربو

بکارگیری مهندسی عایق صدا برای از بین بردن لرزش و صداهای ناهنجار با استفاده از پوشش پنبه‌ای با ضخامت سه میلی‌متر و تسمه موتور باریک و بی‌صدا برای کاهش صدا و ارتقای نرمی خودرو که کمک شایانی نموده است. این پنبه‌ی آمریکایی جاذب صدا چنان در کاهش صدای ناهنجار تاثیر دارند که موتور در دور خلاص تنها 39،7 دسیبل (نسبت به 50 دسیبل عادی) صدا دارد. همچنین فناوری ویژه‌ای که در لاستیک تایرهای آریزو5 توربوشارژر بکار رفته است، که هنگام حرکت اصطحکاک تایر با سطح جاده را کاهش می‌دهد و نتیجتا از استهلاک تایر و همچنین صدای ناشی از آن می‌کاهد.

چری آریزو 5 توربو

شاسی آریزو5 توربو به دست شرکت آلمانی ساخته شده و هندلینگ مناسبی را برای آن به ارمغان می آورد. طرح قفسه بدنه‌ی امنیت راننده و مسافران را به‌طور 360 درجه تامین می‌کند.  علاوه بر این فولاد مقاوم، فولاد فوق‌العاده محکمی که به صورت حرارتی ساخته شده است، در ستون‌های A و B چپ و راست، صفحه ضدضربه داخلی درهای جلویی و …  (60 درصد خودرو) استفاده شده و 6 عدد ایربگ سیستم پایداری ساخت شرکت بوش، خیال شما را از نظر ایمنی آریزو5 توربو راحت می کند. آریزو5 توربو تنها 39.3 متر فضا نیاز دارد تا از سرعت 100 کیلومتر به حالت سکون برسد. همچنین به سامانه های ایمنی ABS, ESP و HHC نیز مجهز شده است.

چری آریزو 5 توربو از استاندارد C-NCAP کشور چین موفق به دریافت پنج ستاره شده که بالاترین امتیاز در سطح ایمنی خودروی کشور محسوب می‌شود. این استاندارد با انجام تست‌های مختلف و شبیه‌سازی تصادفات به این خودرو ارائه می‌شود و بر مبنای استاندارد معیار اروپایی Euro NCAP طراحی شده است.

ایربگ های چری آریزو 5 توربو

صندوق عقب چری آریزو 5 توربو  430 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می دهد. به علاوه اینکه 24 جای مختلف نیز در داخل خودرو برای قرار دادن وسایل مختلف تعبیه شده است تا امکان سفر راحت و با اطمینان خاطر را برای سرنشینان خود فراهم نماید.

کابین چری آریزو 5 توربو

طراحی داخلی آریزو 5 به‌ویژه در فضای ردیف عقب و فضای پای سرنشینان عقب خودرو بسیار مناسب است به‌طوری که فضای پای سرنشینان عقب  به 919 میلی‌متر و فضای زانو به 66 میلی متر می‌رسد تا سرنشینان آن در نهایت آسایش و راحتی در آریزو5 سفر کنند.

توان مناسب کولر آریزو5 این امکان را به خودرو می دهد تا در سرعت 40 کیلومتر در ساعت، دمای 40 درجه و زیر تابش نور خورشید ظرف 10 دقیقه دمای کابین را تا 28 درجه کاهش دهد. چری آریزو5 توربو  تنها در تیپ اکسلنت به فروش می رسد. و مدیران خودرو قیمت چری آریزو 5 توربو اکسلنت را 85 میلیون و 910 هزار تومان در نظر گرفته که با توجه به اختلاف نچندان زیاد نسبت به نسخه معمولی، پیش بینی می شود استقبال مناسبی از آن به عمل بیاید. چری آریزو5 توربو با گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری عرضه می شود.  همچنین مدیران خودرو تا 2 سال یا 6 دوره به خریداران آریزو5 سرویس رایگان می دهد.

چری آریزو 5 توربو (4)

پیشنهاد نهایی

اگر از آن دسته خریداران خودرو هستید که قابلیت های فنی و حرکتی خودرو در اولویتتان قرار دارد، آریزو5 توربو می تواند به عنوان یکی از پرشتاب ترین و سریع ترین خودروهایزیر 100 میلیون تومان نظر شما را به خودش جلب کند. خرید این سدان قدرتمند در شرایطی که خودروهای وارداتی با مشخصات فنی و امکانات مشابه آریزو 5 توربو برچسب قیمت به مراتب گران تر از این سدان چینی دارند، منطقی تر از همیشه به نظر می رسد.

مشخصات فنی چری آریزو 5 توربو

کلاس: سدان متوسط
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1499 سی سی
قدرت: 147 اسب‌بخار در 5500
گشتاور: 210 نیوتن‌متر در 3500 دور
گیرباکس: CVT
وزن: 1372 کیلوگرم

مصرف ترکیبی: 5.9
حجم باک: 48 لیتر
شتاب صفرتاصد: 9.5

چری آریزو 5 توربو (3)

امکانات چری آریزو 5 توربو

ایربگ راننده و سرنشین-ایربگ های جانبی و پرده ای-سیستم ضد سرقت-سیستم کنترل پایداری الکترونیکی-سیستم ضد لغزش-استارت بدون کلید- ورود به کابین بدون کلید-4 شیشه برقی- آیینه های برقی- سانروف برقی-تهویه مطبوع اتوماتیک-کروز کنترل-روکش چرمی غربیلک فرمان-تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان-پوشش چرمی صندلی ها-صفحه نمایش 7 اینچی لمسی- سنسور فاصله سنج عقب

افزایش قیمت چند میلیونی محصولات چری

پیش فروش دو ودیعه ای بسترن B30 (فروردین 97)

 

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

آریزو 5 بخریم یا فاو بسترن B30؟/ چینی هایی که سرشان به تنشان می ارزد!

تیگو7 سربلند در شرایط سخت/نتیجه آزمون 3000 کیلومتری لوکس ترین محصول چری

نگاه چری به تکنولوژی های آینده/ حضور چری آریزو5 خودران در نمایشگاه CES

گرمای بازار چینی ها، در زمستان سخت خودروهای وارداتی/گفت و گو با بابک صدرایی مدیر بازاریابی چری

چری تیگو7 پرچمدار چینی ها در رقابت با مدعیان

کسب بالاترین رضایتمندی کیفیت توسط ام وی ام ایکس22

عرضه موفق سه نسل ایکس33 ، نتیجه تحقیق و توسعه مدون

طرح فروش ویژه فرهنگیان در نمایندگی مدیران خودرو 246 حیدری

شهر خودرو گودرزی مجموعه‌ای گسترده و مجهز + آدرس و شماره تلفن

نمایشگاه خودرو اصفهان (۹) / ٧ سالگي حضور MVM X33 در ايران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی