پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هاشم یکه زاره-مدیرعامل ایران خودرو-پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ مخالفتی برای ظهور قطب سوم در خودروسازی نیست

مهندس هاشم یکه زارع به عنوان اولین مدیر از میان خودروسازان به سخنرانی پرداخت. یکه زارع پیش از آعاز صحبت هایش 4 سوال در حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس و دیگر مدیران صنعتی مطرح کرد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو يكه زارع گفت: چرا بايد در حالي كه کارخانه ها ظرفیت تولید دارند به خودروسازان فشار مي […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

مهندس هاشم یکه زارع به عنوان اولین مدیر از میان خودروسازان به سخنرانی پرداخت. یکه زارع پیش از آعاز صحبت هایش 4 سوال در حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس و دیگر مدیران صنعتی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

يكه زارع گفت: چرا بايد در حالي كه کارخانه ها ظرفیت تولید دارند به خودروسازان فشار مي آورند؟

سوال دوم اين که چرا استانداردهاي ما را خودروهايي مثل بنز و هيوندايي نمي توانند پاس كنند؟ در حالي كه اين خودروها در همه حاي دنيا موفق هستند.

سوال سوم من اين است كه چرا فكر ميكنند ايران خودرو و سايپا با ايجاد قطب سوم مخالفند؟ من از طرف هر دو خودرو ساز مي گويم كه هيچ مخالفتي نيست و اين به نفع كشور است.

سوال چهارم من اين است كه چرا فكر ميكنند ما مخالف خصوصي سازي هستيم؟ من همينجا مي گويم كه اگر سرمايه گذاران بيايند در اين شركت ها سرمايه گذاري كنند و بنده و اقاي جهرودي را هم عوض كنند به نفع كشور است. يكه زارع در ادامه گفت: والله خصوصي سازي صنعت خودروي كشور را نجات مي دهد.

يكه زارع در ادامه گفت: صنعت قطعه سازي ما در جواني در حال پير شدن است و هنوز حتي قطعه سازان بزرگ هم با دستگاه هاي قديمي كار مي كنند. البته تنها نبايد به دولت تكيه كرد و بايد خود قطعه سازان نيز بخواهند و حركت كنند.

يكه زارع در ادامه سخنانش به خودروهاي برقي و پلتفرم هاي آينده اشاره كرد و گفت: كل سهم خودروهاي برقي در جهان تنها ٣ درصد است و نبايد تصورات اشتباه و غير واقعي داشت. ما بايد به سمت استفاده از اين خودروها برويم و همين كار را ميكنيم اما بدون حمايت دولت و ايجاد بسترهاي مهم در جامعه كاري نيست كه ما انجام بدهيم و بايد دولت روي اين موضوع تمركز كند.

مديرعامل ايران خودرو افزود اگر قطعه سازان ما به مرتبه های بالا برسند، ما ديگر نيازي به داستن شركت هايي مثل ساپكو و سازه گستر نداريم و هيچ خودروساز بزرگي هم چنين شركت هايي ندارد.

آغاز به کار پنجمین همايش بين المللي صنعت خودرو / رتبه شانزدهم ایران در خودروسازی

ایران خودرو پيشرو در ارتقاء استانداردهاي زيست محيطي/افتتاح كارخانه توليد كاتاليست يورو٥

صعود ایران خودرو به قله پلتفرم/ نگاهی به اهمیت طراحی پلتفرم با برند ملی و همکاری با شریکان خارجی

4 شرط لاریجانی برای حمایت از صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی