پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محسن جهرودی-مدیرعامل سایپا

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ خودروسازان باید از قطعه سازی خروج کنند

محسن جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در جریان پنجمین همايش بین المللی صنعت خودرو گفت: همانطور كه مي دانيد سهم تامين كنندگان در ارزش افزوده خودرو به ٨٣ درصد رسيده است و خودرو سازان در حال خروج از مالكيت قطعه سازان هستند. اين آمارها نشان ميدهد نگاه ما بابد متفاوت باشد و از شعار دادن خروج كنيم. […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

محسن جهرودي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در جریان پنجمین همايش بین المللی صنعت خودرو گفت: همانطور كه مي دانيد سهم تامين كنندگان در ارزش افزوده خودرو به ٨٣ درصد رسيده است و خودرو سازان در حال خروج از مالكيت قطعه سازان هستند. اين آمارها نشان ميدهد نگاه ما بابد متفاوت باشد و از شعار دادن خروج كنيم. سایپا باید قطعه سازی را رها کند و این عرصه به قطعه سازان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

جهرودي افزود: قطعه سازان در جهان از قرارگيري در اخرين چرخه خودروسازي خارج شده اند. استراتژی هاي جديد قطعه سازان جهان به گونه ايي است كه مديريت قيمت تمام شده از همان ابتدا صورت ميگيرد.

امروز ما ١٢٠٠ قطعه ساز داريم که در داخل كسوردر سال قبل حدود ٨ ميليارد دلار فروش داشته است و پتانسيل توليد ١ ميليون و ٧٠٠ هزار خودرو در سال دارد. اين پتانسيل ها بيش از آن چيزي است كه تصور ميكنيم. وي افزود: عرضه خودرو با شبكه داخلي در بازار جهاني كمي دور است اما در حوزه قطعه سازي ما در حال حاضر قطعه سازي داريم كه در حال عرضه و تامين قطعه پيچ چرخ كه ايمني بالايي دارد به رنو است.

سياست سايپا در درون نگهداري قطعه سازي نيست. اگر بخواهيم مطابق روندهاي موفق جهاني پيش برويم سایپا بايد قطعه سازي را رها كند.

سايپا خودر ساز است و بابد كار خودش را كند و قطعه ساز نیز كار خودش را انجام دهد. سايپا از اين پس در همكاري با شريكان خارجي بايد حداقل با ٥٠ درصد داخلی سازي كار كند، در غیر این صورت وارد هيچ قراردادي نمي شود. به غير از قطعه سازي كشور چه كساني مي توانند اشتغال را به صورت مويرگي در كشور تزريق كنند؟ من به شما مي گويم فقط قطعه سازي.

وي همچنين در حوزه توسعه محصولات سايپا گفت: ما امثال كوييك را عرضه كرديم كه بسيار مورد توجه قرار گرفت و در راستاي مشتري مداري سعي كرديم سبد محصولات را گسترش دهيم. ما بابد با واقعيت تفسير كنيم. امروز همه سايپا را با محصولي ارزان ميشناسند و اگر ما از اين ديدگاه فاصله بگيريم اشتباه است. با ١١ خودروساز جهاني مذاكره كرديم تا سبد محصولات تكميل شد. رشد فروش ٦٣ درصدي را تجربه كرديم و استراتژي امروز سايپا مگا پلتفورم است تا بتواند هر سال يك محصول را به بازار عرضه كند.

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ گروه PSA برنده جایزه موتور پاک سال 2017

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ فرصت های شغلی رنو در ایران 10 برابر می شود

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ مخالفتی برای ظهور قطب سوم در خودروسازی نیست

آغاز به کار پنجمین همايش بين المللي صنعت خودرو / رتبه شانزدهم ایران در خودروسازی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی