پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز Project one

مشخصات و جزئیات خارق العاده مرسدس بنز Project one

مدت ها قبل در مورد Project One مرسدس صحبت هایی به میان آمده بود که خودرو فرمول وان شهری مرسدس توان تولید 1000 اسب بخار دارد. در ادامه به بررسی جزئی و مشخصات آن می پردازیم. حال پس از گذشت از چندی از معرفی این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت،  Tobias Moers رییس بخش Mercedes […]

امیر
چهارشنبه - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

مدت ها قبل در مورد Project One مرسدس صحبت هایی به میان آمده بود که خودرو فرمول وان شهری مرسدس توان تولید 1000 اسب بخار دارد. در ادامه به بررسی جزئی و مشخصات آن می پردازیم.

حال پس از گذشت از چندی از معرفی این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت،  Tobias Moers رییس بخش Mercedes AMG در مورد قدرت و عملکرد این خودرو اطلاعات تازه تری در اختیار عموم قرار داده است.

طبق گفته های ایشان این خودرو با موتور V6 با حجم 1.6 لیتر و از نوع توربو شارژ دار که در خودرو های فرمول وان این شرکت استفاده می شود در کنار 4 موتور برقی قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار دارد اما این میزان از 1100 اسب بخار بیشتر نخواهد بود.

مرسدس بنز Project one

در مورد وزن این خودرو که طبق پیش بینی ها برابر 1300 تا 1400 کیلوگرم در نظر گرفته شده بود، Project One وزنی برابر 1200 کیلوگرم خواهد داشت.

همچنین نیروی تولیدی رو به پایین (Down Force) که از طریق بال عقب این خودرو تولید می شود برابر با 675 کیلوگرم خواهد بود که تقریبا برابر نصف وزن خودرو است.

مرسدس بنز Project one

همانطور که عدد ها شگفت انگیز تر می شوند بد نیست یک مثال بزنیم: مک لارن Senna در  سرعت 250 کیلومتر در ساعت نیروی رو به پایین برابر 800 کیلوگرم را تولید می کند. لازم به ذکر است که این دو خودرو باهم قابل مقایسه نیستند و هر کدام در کلاس متفاوتی رقابت می کنند.

مرسدس بنز Project one

در آخر نیز آقای  Moers این موضوع را تاکید کرد که موتور Project One هر 50 هزار کیلومتر نیازمند سرویس کامل موتور است. با این وجود این موضوع هیچ نگرانی ای برای مشتریان مرسدس ایجاد نکرده و هر 275 دستگاه این خودرو پیش فروش شده است

در حقیقت 1100 مشتری معتبر مرسدس AMG، خریدار این خودرو بودند و این شرکت به راحتی می توانست فروش خود را ۴ برابر کند اما آنها تصمیم گرفتند که خاص بودن این خودرو از بین نرود و به همین خاطر تیراژ تولید را پایین نگه داشتند..

منبع : دیجیاتو

برگ برنده مرسدس بنز رو شد/ رمزگشایی از مرسدس بنز پروجکت وان

پیرمرد اشتوتگارتی روی شیب تغییرات/ نگاهی به مرسدس بنز G کلاس جدید +تاریخچه

خاطره بازی با آقای کُپُل!/ بررسی فنی مرسدس بنز E کلاس W124

بررسی فنی مرسدس بنز S کلاس W140/ با 100 میلیون (تانک سوار) شوید!

اطلاعات تازه از مرسدس بنز GT4

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی