پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو ساندرو استپ وی

مرحله جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی (اسفند 96)

قائم مقام معاونت بازاریابی و فروش سایپا خبرداد : با توجه به استقبال هموطنان ارجمند و درخواست های مکرر محصولات پارس خودرو پیش فروش اینترنتی ساندرو استپ وی روز چهارشنبه دوم اسفند ماه راس ساعت 10 صبح صورت خواهد گرفت. وی در خصوص شرایط فروش و نحوه پیش پرداخت افزود: در این دوره از پیش […]

امیر
یکشنبه - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

قائم مقام معاونت بازاریابی و فروش سایپا خبرداد : با توجه به استقبال هموطنان ارجمند و درخواست های مکرر محصولات پارس خودرو پیش فروش اینترنتی ساندرو استپ وی روز چهارشنبه دوم اسفند ماه راس ساعت 10 صبح صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص شرایط فروش و نحوه پیش پرداخت افزود: در این دوره از پیش فروش استپ وی, برای مدل اتومات 27 میلیون تومان و برای مدل دستی 24 میلیون تومان، با موعد تحویل مهر و آبان سال آینده در نظر گرفته شده است.

قائم مقام معاونت بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا با بیان این مطلب که محدودیت کد ملی با هدف توزیع عادلانه همانند دوره های قبل اجرا خواهد شد تصریح کرد: در این طرح سود مشارکت و سود انصراف به صورت سالانه و به ترتیب 15 و 12 درصد در نظر گرفته شده و امکان ثبت نام، تنها برای مشتریانی فراهم خواهد بود که تاکنون موفق به ثبت نام این خودرو نشده اند.

بررسی جزئی رنو ساندرو استپ وی :

رنو ساندرو که با استانداردهای سخت گیرانه رنو در شرکت پارس خودرو ساخته می‌شود، در یک سال گذشته همواره در سگمنت خودش صدرنشین جدول کیفی  ISQI ( شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور) بوده است. پس انتظار کیفیت ساخت و دوام بالا از ساندرو استپ وی نمی‌تواند خواسته بزرگی باشد. ضمن این که طبق اطلاعاتی که رنو در خصوص استپ وی منتشر کرده است، در مدل دنده‌ای این خودرو از پمپ هیدورلیکی کلاچ به جای مکانیسم سیمی قبلی استفاده شده است که همین موضوع دقت عمل کلاچ و سرعت کوپل شدنش با دنده فلایویل را افزایش داده است. از این رو استپ وی نسبت به مدل استاندارد ساندرو از کشش بالاتری برخوردار است. البته مدل مجهز به گیرباکس اتوماتیک نیز در دسترس خریداران قرار دارد که گیرباکس مورد استفاده در آن همان نمونه مورد استفاده در مدل ساندرو است. البته در بخش پیشرانه تغیییری ایجاد نشده و همان پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری K4M ساندرو با 105 اسب بخار قدرت در ساندرو استپ وی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داخل کابین استپ وی نسبت به ساندرو تفاوت عمده‌ای ندارد اما در بعضی از قسمت‌ها اصلاحاتی صورت گرفته است. مدل دنده‌ای در خصوص کشش و شتاب اولیه جای گله باقی نمی‌گذارد و شاید بهترین انتخاب برای یک رانندگی پر هیجان باشد. اما در مدل اتوماتیک باید در لحظه اول حرکت کمی صبور باشید و این هم از خاصیت‌های گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک است. مدل اتوماتیک در تعویض دنده به خصوص در حالت معکوس کردن دقت بالایی دارد. شاید بزرگترین حسرت ساندرو اتوماتیک نداشتن یک دنده بیشتر باشد. زیرا در صورت 5 سرعته بودن گیرباکسش می‌توانید شتابی در خور توجه نسبت به کلاس خودرو را تجربه کنید.

برای آنهایی که سبک رانندگی اسپرتی دارند و البته می‌خواند از شر پدال کلاچ در ترافیک شهر هم راحت شوند، مدل اتوماتیک انتخاب مناسبی است. عملکرد خودرو در مسیر پر پیچ و خم کنار دریاچه طالقان که به عنوان محل تست انتخاب شده بود نیز کاملا مثبت بود. به خصوص که فرمان خودرو دقت بالایی داشت و جان می داد برای استفاده از Racing Line ( روشی در عبور از پیچ که می‌توان کمترین مسیر و بیشترین سرعت را داشت) پیچ‌ها. شاید ساندرو و ورژن جدیدش استپ وی نسبت به حریفان به خصوص چینی بازار از امکانات رفاهی کم‌تری بهره ببرند، اما تا به حال چند بار شنیده‌اید که مالک تندر90 که پلتفرم با ساندرو مشترک است از دست خرابی‌های پی در پی این خودرو ونبود قطعاتش گله کند؟ در واقع ساندرو و استپ وی محصولاتی هستند که شاید سان روف در اختیار شما نگذارند اما، به این راحتی هم شما را به تعمیرگاه نمی‌کشانند.

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

وقتی کیفیت در اولویت است-تست و بررسی رنو ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی مجوزهای لازم را دارد

برلیانس H200 پارس خودرو سه ستاره کیفیت را کسب کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی