پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا در مسیر تعالی

الزام افزایش تحقیق و توسعه در صنعت خودرو

تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی جهان بسیار مورد اهمیت وتوجه قرار دارد و تمامی شرکت های مطرح خودروساز با سرمایه گذاری دراین زمینه برای خود آینده بهتری را دنبال می کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپا نیوز : در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو دو پنل تخصصی با […]

امیر
دوشنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی جهان بسیار مورد اهمیت وتوجه قرار دارد و تمامی شرکت های مطرح خودروساز با سرمایه گذاری دراین زمینه برای خود آینده بهتری را دنبال می کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپا نیوز :

در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو دو پنل تخصصی با حضور متخصصین، کارشناسان، استادان دانشگاه و میهمانان خارجی با موضوع زنجیره تامین و قطعه سازی در برج میلاد برگزار شد.

حسن قره یی، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سایپا در پنل تخصصی با موضوع “جایگاه زنجیره تامین در صنعت خودرو و سیاست گذاری برای تعالی آن” در خصوص اهمیت موضوع توسعه و تحقیق در شرکت های خودروسازی توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: صنعت خودروسازی سومین صنعت دنیا در زمینه سرمایه گذاری در خصوص تحقیق و توسعه است و بعد از صنایع قطعات الکترونیک و صنایع حوزه سلامت بیشترین سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده که 16 درصد از کل سرمایه گذاری دنیا را به میزان 109 میلیارد دلار شامل می شود.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سایپا افزود: از سال 2012 تا 2016 بیشترین سرمایه گذاری توسط شرکت خودروسازی فولکس واگن در حوزه تحقیق و توسعه انجام شده  است و در بین 20 شرکت برتر دنیا که بالاترین سرمایه گذاری در این حوزه را انجام داده اند 5 شرکت خودروساز فولکس واگن، تویوتا، جنرال موتور، فورد و دایملر وجود دارد که بیانگر اهمیت این موضوع در برنامه شرکت های خودروساز مطرح دنیا است.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان از اهمیت توسعه و تحقیق درصنعت خودرو دارد و بر این اساس باید در کشورمان این موضوع با اهمیت بیشتری دنبال شود، درغیر این صورت صنعت خودروی کشور هیچ جایگاهی در بعد بین المللی نخواهد داشت.

قره یی در بخش دیگری از صحبت های خود به حمایت دولت های مختلف از شرکت های تولید کننده خودرو در دنیا پرداخت و گفت: همواره این صنعت برای دولت ها مورد اهمیت بوده و بر همین اساس حتی کشورهای با اقتصاد آزاد هم در زمان های مورد نیاز صنعت به کمک آنها شتافته اند.

وی افزود: کشورهای امریکا، روسیه، برزیل، فرانسه، آلمان وچین به عنوان  کشورهایی که شرکت های خودروسازشان بیشترین تولید و گردش مالی در این حوزه را دارند همواره با دادن یارانه های مستقیم به صورت سالیانه در خصوص صادرات محصول و مباحث حمل و نقلی این حمایت ها را اعمال کرده اند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سایپا همچنین در خصوص عوامل موثر بر توسعه گردش سرمایه در صنعت خودرو گفت: عوامل موثری همچون حفظ سرمایه، یکپارچگی دولت، سیستم قضاوت سرمایه گذاری و … از جمله مواردی است که در این زمینه بسیار تاثیر گذار می باشد.

وی با مقایسه این شاخص ها بین دو کشور ایران و کره جنوبی گفت: متاسفانه شاخص عملکردی کشورمان در این موضوعات نسبت به کشور کره که دارای صنعت مطرح خودروسازی است در رتبه پایین تری قرار دارد و باید دولت و خودروسازان در تمامی این موارد با برنامه ریزی و تلاش زمینه ارتقای آن را ایجاد کنند.

راه اندازی سامانه های جدید درخواست امداد خودرو سایپا

هدف گذاری سایپا سیتروئن برای برتر شدن در گروه PSA

حداقل داخلی سازی 50 درصدی برای محصولات جدید سایپا

توان افزايي قطعه سازان با همكاري سایپا و بانك مهر اقتصاد

تولید 850 هزار دستگاه خودرو در سایپا، هدف گذاری سال 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی