پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کمری 2018

فراخوان تویوتا و لکسوس برای احتمال آتش سوزی

کارخانه ژاپنی تویوتا اخیرا برای کمری و برخی از مدل های ساخت لکسوس فراخوان صادر کرده است. از آنجایی که نقص موجود می تواند منجر به آتش سوزی شود، این فراخوان اهمیت بالایی داشته و مالکین مدل های مشمول، باید در اولین فرصت به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند. فراخوان تویوتا شامل 21,700 خودروی […]

امیر
سه شنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۶

کارخانه ژاپنی تویوتا اخیرا برای کمری و برخی از مدل های ساخت لکسوس فراخوان صادر کرده است. از آنجایی که نقص موجود می تواند منجر به آتش سوزی شود، این فراخوان اهمیت بالایی داشته و مالکین مدل های مشمول، باید در اولین فرصت به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند.

فراخوان تویوتا شامل 21,700 خودروی تولیدی از سال 2015 به این طرف می شود. در این خودروها به دلیل دو مشکلی که با سیستم سوخت رسانی در ارتباط هستند، نشت سوخت احتمالی می تواند وقوع آتش سوزی را در پی داشته باشد.

کمری 2018

از میان 21,700 خودروی یاد شده، 11,800 دستگاه متعلق به خانواده کمری مدل 2018 هستند. در مدل های مذکور مجاری سوخت رسانی در محفظه موتور به طور مناسب به یکدیگر متصل نشده و ممکن است نشت سوخت از این اتصالات و تماس آن با قسمت های داغ سبب شکل گیری حریق شود.

لکسوس LC 500 2018

مشکل دومی که در خودروهای برند لکسوس مشاهده شده به نشت بنزین از پمپ سوخت بر می گردد. این خودروها شامل RC F مدل 2015 – 2018، GS F مدل 2016 – 2018 و LC 500 مدل 2018 می شوند.

در اتومبیل های ساخت لکسوس احتمال دارد پوشش پمپ سوخت در گذر زمان دچار فرسودگی شده و این مساله در نهایت سبب نشت سوخت شود. بدیهی است که در صورت نزدیکی به یک منبع حرارت بالا، آتش سوزی اجتناب ناپذیر خواهد بود. این فراخوان 9,900 دستگاه لکسوس را در بر می گیرد.

لکسوس RC Fآنطور که ژاپنی ها اعلام کرده اند، با مراجعه مشتریان نمایندگی های لکسس و تویوتا وظیفه دارند مدل های یاد شده را بررسی نموده و در صورت لزوم قطعات معیوب را بصورت کاملا رایگان تعویض کنند. تاکنون درباره صدمات جانی یا مالی مرتبط با این ایرادات گزارشی دریافت نشده است.

به منظور اطلاع رسانی و در جریان گذاشتن مالکین خودروهای مشمول فراخوان، تویوتا در اوایل ماه آوریل ایمیلی را به آنها ارسال خواهد کرد. البته به نظر می رسد که این فراخوان شامل حال خودروهای عرضه شده در بازار ایران نشود چرا که تقریبا هیچ یک از خودروهای مشمول این فراخوان تاکنون به بازار کشورمان راه نیافته اند.

منبع : دیجیاتو

فراخوان گسترده برای خودرو پژو 3008 محصول آینده ایکاپ

فراخوان 1.26 میلیون خودرو آئودی به دلیل احتمال آتش سوزی

فراخوان 1.2 میلیونی نیسان در بازار ژاپن

فراخوان تیبا به علت نقص در سیم‌کشی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی