سی اف موتو از دسته کمپانیهای بلندپرواز چینی است که از سال 2009 شروع به ساخت موتور کرده و تاکنون کارنامه بسیار موفقی را از خود به جای گذاشتهاست که در ادامه به بررسی یک مدل از آن خواهیم پرداخت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو : استرالیا، نیوزیلند، ترکیه، اندونزی، فیلیپین و چندین کشور […]
استرالیا، نیوزیلند، ترکیه، اندونزی، فیلیپین و چندین کشور دیگر در جنوب شرقی آسیا از جمله مشتریان دائمی تولیدات انگشتشمار این کمپانی هستند. سی اف موتو خط تولید چندین نمونه از موتورهای KTM برای تولید در بازار چین را در اختیار دارد و بدون شک فروش بالای محصولاتاش در بازارهای پررونق خارجی را مدیون همین موضوع است.
علاوه بر این طراحی موتورسیکلتهای ساخت این کمپانی توسط شرکت اتریشی معروف Kiska انجام میشود. با رایزنیهای شرکت جهانرو، از دو سه سال گذشته خبرهایی از ورود این نوع از موتورها به بازار کشور به گوش میرسید و بالاخره اولین موتورسیکلت سی اف موتو به ایران پا گذاشت.
این موتورسیکلت از پیشرانهای با حجم 150 سیسی بهره میبرد و در دسته موتورهای نیکد جا میگیرد. سی اف موتو پیشرانهای SOHC را به خدمت گرفته و به لطف استفاده از انژکتورهای دیجیتالی Bosch آلمان از ضریب تراکم بسیار مناسبی برخوردار است و با استفاده از یک جعبهدنده قوی 6 سرعته مجهز به شیفت بالانسر برای کاهش ارتعاشات و روانتر کردن تعویض دندهها قوای حرکتی را به چرخها منتقل میکند.
ترمزهای دیسکی برای چرخهای جلو و عقب از دیگر نکات مثبت این موتور چینیاتریشی است که برای یک موتورسیکلت نیکد برگ برندهای بزرگ به حساب میآید.
بهطور کلی میتوان گفت که سی اف موتو 150 موتورسیکلتی خاص در رده قیمتی خودش است و یارای مقابله با اکثر رقبای خود را به خوبی داراست و در صورت عرضه مداوم با قیمتی مقرونبهصرفه پتانسیل کسب سهم بالایی از بازار موتورسیکلتهای میانرده را خواهد داشت.
این موتور باهوش و جوان، در ایران با قیمت 8 میلیون تومان قابل خریداری است و با این وجود با رقبایی از ژاپن و هند در بازار داخلی رقابت میکند.
دیدگاه خود را بنویسید