پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای سانتافه 2019

معرفی هیوندای سانتافه 2019 / ترکیب جدید محبوب ترین مدل هیوندای نزد ایرانی ها

پس از پیش‌نمایش چند روز پیش، هیوندای سانتافه 2019 در کره جنوبی رونمایی شد. مدل 2019 سانتافه به عنوان یکی از مهمترین و محبوب ترین شاسی بلندهای هیوندای، با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی، همراه با امکانات رفاهی جدید راهی بازار جهانی می‌شود. علاوه بر این یکی از مقامات اجرایی هیوندای تأیید کرده که سانتافه هیبریدی نیز […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۶

پس از پیش‌نمایش چند روز پیش، هیوندای سانتافه 2019 در کره جنوبی رونمایی شد. مدل 2019 سانتافه به عنوان یکی از مهمترین و محبوب ترین شاسی بلندهای هیوندای، با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی، همراه با امکانات رفاهی جدید راهی بازار جهانی می‌شود. علاوه بر این یکی از مقامات اجرایی هیوندای تأیید کرده که سانتافه هیبریدی نیز در راه است؛ اما این‌که برای کدام منطقه تولید می‌شود، فعلا مشخص نیست.

معرفی مدل جدید سانتافه باعث ایجاد تغییراتی در ساختار نام‌گذاری شده زیرا نسخه 5 نفره سانتافه اسپرت، در حال حاضر سانتافه نامیده می‌شود. نسخه سه ردیفه (7 صندلی) با فاصله محوری بلندتر نیز که قبلاً همان سانتافه خوانده می‌شد هم‌اکنون سانتافه XL نام گرفته است. همچنین هیوندای تأیید کرده یک شاسی‌بلند کاملاً جدید سه ردیفه و 8 نفره را با نامی جدید در دست توسعه دارد.

هیوندای سانتافه 2019

نسل جدید سانتافه نسبت به مدل قبلی کاملاً لوکس‌تر به نظر می‌رسد و دارای طراحی برجسته‌ای است که نیم‌نگاهی به کنا داشته و نمای جلوی آن کاملاً تحت تسلط جلوپنجره بزرگی بوده که اصطلاحاً آبشاری خوانده می‌شود. در بخش جانبی و عقب نیز سطوح سیال، عناصر متالیک و پوشش‌های پلاستیکی بدنه به چشم می‌خورند.

هیوندای سانتافه 2019

چهارمین نسل هیوندای سانتافه دارای ظاهر جعبه‌ای و ظریف‌تر نسبت به مدل فعلی است. جلوپنجره مشبک ۶ گوشه با طرح متالیک، جلوه چشم‌گیری به شاسی‌بلند محبوب می‌بخشد. چراغ‌های جلوی نازک همراه با طراحی زیبای چراغ مه‌شکن، به زیبایی بیش‌تر خودرو کمک می‌کند. طبق گفته‌های مهندسان هیوندای طراحی نازک ستون‌های جلو و استفاده از پنل‌های شیشه‌ای بزرگ‌تر در چهارچوب عقب، به میزان ۴۰ درصد دید راننده را افزایش می‌دهند.

طول/عرض/ارتفاع سانتافه 2018 به ترتیب برابر با 4770/1890/1680 میلی‌متر بوده و فاصله بین محورها نیز به 2765 میلی‌متر می‌رسد. بدین ترتیب سانتافه جدید 70 میلی‌متر طویل‌تر و 10 میلی‌متر پهن‌تر از نسل قبلی بوده و 65 میلی‌متر فاصله بین محوری بیشتری دارد. به لطف افزایش ابعاد ظرفیت بار مدل 5 نفره از 585 لیتر به 625 لیتر رسیده و ظرفیت محفظه بار نسخه سه ردیفه نیز 130 لیتر می‌باشد.

هیوندای سانتافه 2019

اما کابین سانتافه 2019 طراحی کاملاً جدیدی داشته و در آن می‌توان پشت آمپرهای تمام دیجیتال، هدآپ دیسپلی و درب پشتی برقی را مشاهده کرد. رانندگان همچنان از سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته با تکنولوژی تشخیص صوتی و ارتباط اپل کارپلی لذت خواهند برد.

بخش مرکزی جلو داشبورد بازطراحی شده است و در حالت استاندارد همراه سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ۷ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود. چیدمان مورب نیز از انعکاس خیره‌کننده نور روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

با خرید پایین‌ترین مدل شاسی‌بلند سانتافه مجهز به تریم SE، خریداران مجموعه‌ی کاملی از فناوری‌های کمکی از جمله دستیار نور بالا، پیشگیری از برخورد با جلو، هشدار نقطه کور دید راننده، دستیار نگه داشتن خودرو در مسیر مستقیم، کنترل کروز انطباقی، پایش دید عقب و هشدار فاصله پارک را در اختیار خواهند داشت. یکی دیگر از امکانات سانتافه جدید، هشدار صندلی عقب است؛ این ابزار برای بسیاری از والدین مفید است که اگر کودکی در خودرو مانده باشد، با فلاش چراغ‌های جلو و صدای بوق به آن‌ها یادآوری می‌کند.

هیوندای سانتافه 2019

از جمله سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده این شاسی‌بلند جدید نیز می‌توان به پیشگیری از برخورد جلو، پیشگیری از خروج خودرو از خط و کروز کنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت اشاره کرد. دیگر سیستم‌ها شامل دستیار رانندگی در بزرگراه و هشدار برخورد عقب می‌باشند.

سانتافه در کره جنوبی با سه پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 235 اسب و گشتاور 353 نیوتون متری یکی از گزینه‌ها بوده درحالی‌که نسخه 2 لیتری دیزلی نیز با خروجی 186 اسبی و گشتاور 402 نیوتون متری در دسترس می‌باشد. نهایتاً به پیشرانه سوم که از نوع 2.2 لیتری با قدرت 202 اسبی و گشتاور 441 نیوتون متری می‌رسیم.

صرف‌ نظر از انتخاب پیشرانه، هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۹ همراه با جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود که جایگزین نسخه ۶ سرعته موجود خواهد شد. به گفته مسئولان هیوندای این جعبه‌دنده حاصل طراحی داخلی برند کره‌ای و سبک‌تر و کارآمد‌تر از مدل کنونی خودروی سانتافه است. جعبه‌دنده جدید به سیستم چندمنظوره تمام چرخ محرک با حالت‌های اسپرت، نرمال و هوشمند متصل می‌شود.

قیمت هیوندای سانتافه 2019 در کره جنوبی از 28.15 میلیون وون (26179 دلار) آغاز می‌شود و این شرکت می‌گوید تاکنون 14243 نمونه را پیش‌فروش کرده است. سانتافه جدید در آینده ای نزدیک (به احتمال زیاد تابستان امسال) به دست مشتریان می رسد. با توجه به فعالیت گسترده کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی و شریک تجاری هیوندای در ایران و حضور سبدی کامل از محصولات این خودروساز کره ای در کشورمان، پیش بینی می شود هیوندای سانتافه 2019 نیز در آینده نچندان دور در ایران حاضر شود. این در حالی است که هیوندای آزرا به زودی در ایران رونمایی می شود و مسئولان کرمان موتور از عرضه هیوندای کونا و هیوندای i30 جدید در سال آینده خبر داده اند.

فروش اقساطی سانتافه 2017 (ویژه عید تا عید)

پرچمدار هیوندای در مسیر ایران/ هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را بهتر بشناسیم

تصاویر جاسوسی جدید از هیوندای سانتافه 2019

3 هیچ به نفع کره! اولین تست جمعی محصولات هیوندای کرمان موتور

نهال شکوفایی در کویر کرمان/ نگاهی به فواید گسترش همکاری کرمان موتور با هیوندایی

النترا و توسان سال 97 در کرمان موتور به تولید می رسند

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i10 / فسقلی های جذاب!

نگاهی به استاندارد ایربگ هیوندای های تولید داخل

خاص تر از رقبا/ هیوندای ولاستر بخریم یا کیا ریو هاچ بک؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی