پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت صنعت

درهای وزارت صنعت به روی سرمایه گذاران باز است

به گزارش خبرنگار جوان خودرو ،‌ نشست خبری محسن صالح نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ساختمان خیابان سمیه تهران شامل اطلاعات گسترده ای از آمارها و تصمیمات این وزارتخانه در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت را در بر داشت. از اخبار امید بخش آقای معاون وزیر در خصوص افزایش […]

javankhodro
سه شنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار جوان خودرو ،‌ نشست خبری محسن صالح نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ساختمان خیابان سمیه تهران شامل اطلاعات گسترده ای از آمارها و تصمیمات این وزارتخانه در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت را در بر داشت.

از اخبار امید بخش آقای معاون وزیر در خصوص افزایش 19 درصدی تعداد مجوزهای صادر شده در تاسیس بنگاه های صنعتی گرفته تا تولید 2 هزار و 200 دستگاهی پژو 2008 در سال جاری از جمله مواردی بودند که توسط ایشان در نشست خبری با اصحاب رسانه ها مطرح شد. بخش زیادی از سخنان و سوالات مطرح شده مثل همیشه به حوزه خودرو ارتباط داشت و در میان این سوالات به مشکلات شرکت داتیس خودرو نیز اشاره شد.

محسن صالحی نیا در خصوص سوالی در مورد عدم پاسخ شفاف مدیران این وزارخانه به شرکت داتیس خودرو به خبرنگاران گفت: تا جایی که می دانم مشکلات این شرکت و درخواست آنها مروبط به واردات خودرو می شود و در حوزه تولید پروژه ای ندارند. اما در مورد گله این دوستان باید بگویم ما همیشه به امور سرمایه گذاران اهتمام داشتیم. وی ادامه داد: اما در مورد این که دسترسی به مدیران ما برای سرمایه گذاران سخت باشد و یا این عزیزان پشت درب های وزارت صنعت بمانند باید بگویم واقعا این گونه نیست. این عزیزان باید روال اداری و قانونی خاص فعالیت خود را طی کنند و ما حاضر هستیم در همین هفته طی جلسه ای با این دوستان مسائل را بررسی کنیم. صالحی نیا افزود: در حوزه تولید و اشتغال زایی واقعا تا حد امکان به سرمایه گذاران کمک خواهیم کرد. همچنین وی در خصوص سوالی در مورد قرار داد رنو با ایدرو و تاخیرهای مکرر در اجرای این قرار داد گفت: اجازه بدهید همکاران ما در ایدرو در مورد این سوال پاسخ گو باشند.

اما در میان سخنان صالحی نیا یک نکته بیش از بقیه جلب توجه می کرد. هر چند معاون محمد شریعت مداری مسیر پر پیچ و خم سرمایه گذاران در وزارت صنعت و گله های آنها را رد کرد اما، دعوت از مدیران داتیس خودرو به جلسه ای که حتی ساعت آن را نیز در حضور خبرنگاران اعلام کرد، نشان می دهد عزم همراهی با سرمایه گذاران و تولید کنندگان در مسیر اشتغال زایی و  اقتصاد مقاومتی در وزارت صمت وجود دارد و ای کاش دیگر مدیران این وزارت خانه نیز از این روحیه آقای معاون در امور مختلف استفاده کنند.

 بی شک کارآفرینان بسیاری در کشور وجود دارند که می توانند در صورت رفع مشکلات و پیچ و خم های دست و پا گیر اداری و قانونی، شغل پایدار ایجاد کنند. ضمنا نباید فراموش کنید که پتانسیل های سرمایه گذاری در کشور های دیگر نیز وجود دارد و علاوه بر روند ساده تر فعالیت در آن کشورها حتی دولت های مربوطه با ایجاد قوانین انگیزشی مثل معافیت های مالیاتی و یا کمک به حق بیمه پرسنل، می توانند به راحتی سرمایه گذاران ایرانی را به سمت خود بکشند.

 از یاد نبریم در شرایط کنونی کشور، صنعت خودرو در حوزه های مختلف از واردات گرفته تا تولید، خدمات و قطعه سازی بیشترین پتانسیل ممکن را برای ایجاد کار و تولید دارد.  از این رو به نظر می رسد در صورتی که شرکت هایی مثل داتیس خودرو با برنامه و پلَن اشتغال زایی پایدار وارد عرصه اقتصادی و صنعتی کشور شوند، در آینده نزدیک تحقق اقتصاد مقاومتی و پویا کار چندان سختی نباشد. اما برعکس هر قدر گام های عملی در حوزه تولید مثل قرار داد رنو با ایدرو دیرتر برداشته شوند و در پاسخ شفاف به صاحبان سرمایه تعلل کنیم، فشار اقتصادی در جامعه افزایش یافته و تبعات منفی در گستره اجتماع و کشور به همراه دارد.

آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد

داتیس خودرو ماجرای ولوو و هایکو را شفاف سازی کرد

مالیات ویژه واردات خودرو مشخص شد/ جزییات بخشنامه ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی