پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا یاریس جدید

بازار چشم به راه کوچولوی پاک تویوتا/ بررسی تویوتا یاریس هیبرید 2018

شهرهای بزرگ آنقدر شلوغ و پرترافیک شده اند که روزها هنگام بیرون آمدن از خانه هیچ میلی به روشن کردن خودرو و زدن به دل خیابان ها ندارید. نبودن جای چارک، گرفتار شدن در ترافیک های چند ساعته و هزار و یک مشکل دیگر، افکاری هستند که پیش از شروع رانندگی، لرزه بر اندام هر […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۶

شهرهای بزرگ آنقدر شلوغ و پرترافیک شده اند که روزها هنگام بیرون آمدن از خانه هیچ میلی به روشن کردن خودرو و زدن به دل خیابان ها ندارید. نبودن جای چارک، گرفتار شدن در ترافیک های چند ساعته و هزار و یک مشکل دیگر، افکاری هستند که پیش از شروع رانندگی، لرزه بر اندام هر راننده ای می اندازند! حال همه این دردسرها را با هوای آلوده که نفس های شهروندان را به شماره انداخته ترکیب کنید. اما ما یک پیشنهاد ویژه برای دور زدن این شرایط سخت داریم! یک هاچ بک جمع و جور و پاک که می تواند در تنگ ترین فضاها جای بگیرد و پیشرانه هیبریدی اش کمترین آلایندگی را به محیط زیست تحمیل می کند. خودرو مورد بحث ما، تویوتا یاریس جدید است که پیش بینی می کنیم در ماه های آینده به عنوانی هاچ بکی کوچک در بازار ایران نقش آفرینی کند.

جوان خودرو بررسی می کند

تارخچه تویوتا یاریس

پیشینه تویوتا یاریس به سال 1999 باز می گردد. تولید نسل اول یاریس در انواع کوپه، سدان و هاچ بک با کد XP10 تا سال 2005 ادامه داشت. تا اینکه در این سال جای خود را به نسل دوم با کد XP90 داد. ایرانی ها با نسل دوم یاریس آشنایی دارند. این نسخه پس از آزاد شدن واردات خودرو در دهه 80 هجری شمسی به ایران آمد. در آن سال ها بازار هاچ بک ها و خودروهای وارداتی تنوع چندانی نداشت، اما حالا با یک بازار متنوع و پر گزینه روبرو هستیم. سرانجام نسل سوم یاریس با کد XP130 (مدل هاچ بک) از سال 2011 و کد XP150 (مدل سدان) از سال 2013 به بازار آمد. یاریس با فرم ها مختلف بدنه، با چهره های مختلف مخصوص بازارهای گوناگون عرضه می شود. اما اینبار می خواهیم احتمال حضور یکی از جذاب ترین مدل های یاریس با اسپرت ترین چهره اش در بازار ایران را بررسی کنیم. یاریس هاچ بک 5 درب که تغییر چهره ای اساسی برای سال 2018 تجربه کرده و از همیشه جذاب تر است. ترکیب هماهنگ یاریس 2018 باعث می شود مثل گذشته برای انتخاب اش مردد نباشید و در نگاه اول به آن علاقه مند شوید.

تویوتا یاریس جدید

این دومین فیس لیفتی است که بر روی چهره نسل سوم یاریس انجام شده. فرم قسمت جلو چهره یک وال خشمگین را تداعی می کند که به دنبال خوردن پلانگتون هاست! یک هواکش بزرگ روی سپر جلو و جلوپنجره ایرودینامیک و تغییر شکل یافته در هماهنگی کامل با یکدیگر و فرم جدید چراغ های جلو هستند. خط کشی منحنی شکل و محدب در قسمت عقب نیز به چشم می خورد و گرافیک و شکل و شمایل چراغ های عقب از همیشه زیباتر است. یاریس پلی میان آیگو و آئوریس در سبد محصولات تویوتا به شمار می رود و یکی از پرفروش ترین و با سابقه ترین هاچ بک های تویوتاست. تویوتا یاریس جدید رقبایی از جمله نیسان سانی، هوندا سیتی و سوزوکی CIAZ را می بیند. موقعیت یاریس اما در بازار ایران متفاوت است.

تویوتا یاریس جدید

بیشتر رقبای یاریس در بازار ایران را کره ای ها تشکیل داده اند. کره ای هایی که روی کیفیت و دوام شان نمی تواند به اندازه یک خودرو ژاپنی حساب باز کرد. اما یاریس نشان تویوتا را پیشانی دارد. این یعنی بسیار کم استهلاک تر، با دوام تر و با کیفیت تر از رقبای پر زرق و برق اش ایفای نقش می کند و تا سال ها می توانید به عنوان یک شریک ترافیکی خوب روی آن حساب کنید. این ویژگی ها باعث شده تا ارزش افزوده سرمایه ای که برای خرید یاریس کنار می گذارید در طولانی مدت حفظ شود.

کدام تیپ یاریس به ایران می آید؟

یاریس هاچ بک جدید تیپ های گوناگونی از جمله L ، LE و SE دارد که از نظر سطح تجهیزاتی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. با توجه به بازار آپشن پسند ایران، پیش بینی می شود موفقیت نسخه کامل تر بیشتر از تیپ های پایه باشد. یاریس جدید از نظر ایمنی حرف های زیادی برای گفتن دارد و یکی از بهترین ها در کلاس خود به شمار می رود. یاریس جدید به بسته ایمنی تویوتا مجهز شده و در تمام مدل ها از سیستم پیشگیری از برخورد و هشدار خروج از خط بهره می برد. سیستم ترمز یاریس جدید به ABS و EBD مجهز شده و در عقب از دیسک و در جلو از دیسک های خنک شونده بهره می برد.

تویوتا یاریس جدید

فضای کابین یاریس با نیم نگاهی به طرح های مینیمال و کاربردی طراحی شده و در عین جمع و جور بودن بدنه، کابین دوست داشتنی و کاربردی دارد. در مدل جدید تمام تیپ ها از صفحه نمایش بهره می برند. اندازه صفحه نمایش در تیپ های پایه 6 اینچی و در مدل فول 7 اینچی است.

تویوتا یاریس جدید

از میان پیشرانه های متنوعی که برای این مدل یاریس در نظر گرفته شده، پیش بینی می شود مدل هیبرید آن در ایران عرضه شود. اما چرا یاریس هاچ بک هیبرید را برای بازار ایران پیش بینی کردیم؟ فرهنگ استفاده از خودروهای پاک بیش از پیش در بازار ایران جا افتاده و در سال های اخیر شاهد روند صعودی تنوع این خودروهای پاک در بازار ایران بوده ایم. در این میان، تویوتا به عنوان پرچمدار خودروهای هیبرید در بازار ایران به شمار می رود و همواره بیشترین تعداد محصولات هیبرید در سبد محصولاتش در بازار ایران را داشته است.

مشخصات فنی تویوتا یاریس هیبرید 2018

تویوتا یاریس هیبرید، همچون دیگر خودروهای این خانواده، از یک پیشرانه بنزینی و یک موتور برقی بهره می برد. مصرف بسیار پایین این هاچ بک هیبریدی خنده به  لبتان می آورد. یاریس در هر 100 کیلومتر تنها 3.6 لیتر بنزین در سیکل ترکیبی مصرف می کند. این یعنی شاید آدرس پمپ بنزین های اطراف محل زندگی تان را فراموش کنید! یاریس هیبرید از یک پیشرانه بنزینی VVTI با کد 1NZ-FXE بهره می برد. این پیشرانه 4 سیلندر 1497 سی سی حجم دارد و سقف توان آن به 73 اسب بخار می رسد. ماکزیمم گشتاور پیشرانه بنزینی نیز در دور 3600 تا 4800 دور به چرخ های جلو منتقل می شود.

تویوتا یاریس جدید

این پیشرانه بنزینی در مدل هیبرید با یک موتور الکتریکی با ولتاژ 520 ولت جفت می شود. قدرت موتور الکتریکی به 45 کیلووات می رسد و این پیشرانه شانه به شانه موتور بنزینی، 169 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یاریس هیبرید از گیرباکس CVT برخوردار است که ویژگی های آن با توجه به سیستم فنی خودرو تنظیم شده. یاریس هاچ بک هیبرید و ظرف 11.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر می رسد و سقف سرعت آن عدد 165 کیلومتر در ساعت می رسد.

تویوتا یاریس جدید

پیش بینی قیمت تویوتا یاریس جدید در بازار ایران

با توجه به تعرفه های در نظر گرفته شده برای واردات خودروهای هیبرید و برچسب قیمت تویوتا یاریس هیبرید در بازارهای خارجی، به نظر می رسد این هاچ بک ژاپنی در رنج قیمت 150 میلیون تومان در بازار ایران عرضه شود. تویوتا یاریس هاچ بک در سال 2017 به فروش 518 هزار و 736 دستگاه در بازارهای جهانی دست پیدا کرده است. و می توان گفت از نظر میزان فروش، در جمع 5 هاچ بک برتر جهان قرار می گیرد. تویوتا یاریس هیبرید، تنها ساب کامپکت هیبرید جهان است و در صورت عرضه در بازار ایران، نقش تنها هاچ بک هیبرید بازار را بر عهده خواهد گرفت. بازار ایران همیشه به خودروهای تویوتا اقبال مناسبی نشان داده و محصولات این خودروساز ژاپنی به کیفیت و دوام بالا میان خریداران شهره هستند. با توجه به این ویژگی ها و سابقه مناسب یاریس در بازار ایران، پیش بینی می شود استقبال قابل توجهی از این هاچ بک پاک در بازار ایران به عمل بیاید.

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

بند انگشتی تویوتا چاره مشکلات ترافیکی/ معرفی فیس لیفت تویوتا آیگو

فرزند جدید در خانواده لکسوس/ رونمایی لکسوس UX در سال 2018

نسخه ویژه تویوتا هایلوکس به مناسبت تولد 50 سالگی

تویوتا پریوس بر بام رضایت مشتریان

قیمت جدید تویوتا RAV4 مدل 2018 + بررسی کامل تویوتا RAV4

رونمایی از خودرو جدید مفهومی تویوتا

غولی که هیچ کس حریفش نبود!/ نگاهی به تویوتا لندکروزر در دهه 90 میلادی

تقابل نیسان جوک و تویوتا CH-R/ حمله مریخی ها به بازار کراس اوورها

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

این C-HR رام شدنی نیست!/ تویوتا C-HR با ۶۰۰ اسب بخار قدرت

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران


معرفی محبوب ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

تویوتا در سال 2017 بیش از 1.5 میلیون خودرو الکتریکی فروخت

فصلی جدید در تولید خودروهای هیبرید/نسل آینده باتری های تویوتا

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی