پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمایی محصولات مینی

چهره ای نو برای بازار پرمیوم کامپکت ها/ رونمایی 4 مدل مینی توسط پرشیا خودرو

شرکت پرشیا خودرو که در ایران با ب ام و شناخته می شود و سالهاست نماینده این خودروساز آلمانی در ایران به شمار می رود، به تازگی برند مینی به عنوان یکی از زیر مجموعه های ب ام و را به صورت به ایران آورده. پرشیا خودرو که حالا به عنوان نماینده رسمی مینی در […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

شرکت پرشیا خودرو که در ایران با ب ام و شناخته می شود و سالهاست نماینده این خودروساز آلمانی در ایران به شمار می رود، به تازگی برند مینی به عنوان یکی از زیر مجموعه های ب ام و را به صورت به ایران آورده. پرشیا خودرو که حالا به عنوان نماینده رسمی مینی در ایران نیز شناخته می شود، شب گذشته طی مراسمی از 4 مدل از جدیدترین محصولات این خودروساز انگلیسی-آلمانی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

کوپر، کوپر S، کوپر S کلابمن و کوپر S کانتریمن 4 محصول مینی در بازار ایران هستند و در سگمنت پرمیوم کامپکت ها جای می گیرند. پیشرانه پر قدرت، قابلیت های فنی چشمگیر، طراحی جذاب ومنحصر به فرد و کیفیت ساخت فوق العاده از بارزترین ویژگی های محصولات مینی هستند. پس در حقیقت خریداران مشکل پسند که به دنبال تمایز، کیفیت، سرعت و دیده شدن هستند، به عنوان بازار هدف مینی در ایران به شمار می روند.

رونمایی محصولات مینی با آیین خاصی برگزار شد. حضور مدل های کلاسیک مینی در شب رونمایی باعث شده بود تا بازدیدکنندگان به خوبی با گذشت این برند و حفظ اصالت اش در طول زمان ارتباط برقرار کنند. پیش از رونمایی از محصولات مینی، مهندس ملکان (عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل پرشیا خودرو)، دکتر عظیمی (مدیر اجرایی مینی در ایران) و خانم صفائیان (مدیر بازاریابی مینی در ایران) در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات مختلف پیرامون این برند و حضورش در بازار ایران پاسخ دادند.

رونمایی محصولات مینی

رونمایی محصولات مینی

ملکان سال 96 را سالی پرمخاطره برای بازار خودروهای وارداتی عنوان کرد. به گفته وی، بسته شدن ثبت سفارش، ممنوعیت واردات بالای 40 هزار دلار، تغییر در استانداردها و نوسان نرخ عرض و تغییر تعرفه ها، بخشی از عواملی بودند که عرضه خودروهای وارداتی در بازار ایران را تحت الشعاع قرار دادند. به همین دلیل شرکت ها و نماینده هایشان بسیار متضرر شدند و کسی پاسخگو نبود. اما شرکت پرشیا خودرو با هدف توسعه سبد محصولات خود، تصمیم به عرضه محصولات مینی در ایران گرفته. خودروهای مینی در کلاس پرمیوم کامپکت یا خودروهای کوچک لوکس جای می گیرند. این کلاس در ایران طرفداران فراوانی دارد و رقابت در آن روز به روز بیشتر می شود.

 

فروش محصولات مینی در چه تاریخی آغاز می شود؟

عظیمی از سابقه برند مینی که به دهه 50 باز می گردد گفت و خاطرنشان کرد که محصولات این برند هنوز هم از پرفروش ترین خودروهای کامپکت در بازارهای جهانی هستند و بازار خرید و فروش انواع دست دوم شان نیر در کشورهای خارجی رونق دارد. وی اعلام کرد 6 مرکز فروش برای مینی در شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرج و تهران در نظر گرفته شده و فروش این خودروها همزمان با روز زن (18 اسفند) به صورت نقدی و تحویل 30 روز کاری آغاز خواهد شد.

رونمایی محصولات مینی

پرشیا خودرو برنامه دارد تا در مرحله اول 1000 دستگاه انواع محصولات مینی را با مدل 2018 به ایران بیاورد و این طور که از صحبت های مسئولان پرشیا خودرو پیداست، در سال 97 احتمال عرضه نسخه کانورتیبل (روباز) مینی نیز می رود. محصولات مینی به احتمال فراوان در پیست اتومبیلرانی آزادی به مشتریان تحویل داده می شوند و این شرکت برنامه ای برای تست درایو این خودروها در سال 97 دارد.

رونمایی محصولات مینی

لوگو جدید پرشیا خودرو بعد از اضافه شدن مینی به سبد محصولاتش

خدمات پش از فروش محصولات مینی در ایران

پلت فرم مشترک محصولات مینی و ب ام و باعث شده خدمات پس از فروش این خودروها نسبت به دیگر خودروهای پرمیوم و خاص بازار ایران راحت تر باشد و خیال مشتریان را از این جهت راحت کند. پیشرانه های B48 و B38 مینی پیش از این با محصولات ب ام و در ایران عرضه شده و از این جهت خدمات دهی به ان آسان است. موتور محصولات مینی با توجه به بهره بردن از توربوشارژر، حساسیت های خاص خود را دارند. اما به گفته مسئولان پرشیا خودرو، با شرایط ایران کالیبره شده اند و جالب است بدانید مینی پکیج کالیبراسیون برای خودروهایی که در مناطقی با کیفیت بنزین پایین عرضه می شوند، ارائه می کند.

برای خودروهای مینی 2 سال یا 40 هزار کیلومتر گارانتی در نظر گرفته شده که پرشیا خودرو 3 سال مازاد بر این دوره محصولات مینی در ایران را گارانتی می کند. استانداردهای خدمات پس از فروش مینی و ب ام و یکسان است و 2 مرکز در تهران و 7 مرکز در شهرستان ها به محصولات مینی خدمات می دهند. همچنین نیروهای مخصوصی برای خدمات دهی به این خودروها آموزش داده شده اند و تجهیزات مراکز خدمات پس از فروش پرشیا خودرو نیز متناسب با آن ها به روز شده است.  پرشیا خودرو به عنوان نماینده رسمی و انحصاری مینی در ایران شناخته می شود، اما اگر قوانین واردات اجازه فعالیت به گری مارکت و واردکننده های آزاد را نیز بدهد، این شرکت به مینی های وارد شده توسط آن ها نیز خدمات می دهد.

رونمایی محصولات مینی

 

باز گذاشتن دست مشتریان در انتخاب آپشن های مینی

محصولات مینی از نظر تنوع آپشن ها و تجهیزات میان خودروهای این کلاس زبان زد هستند. همچنین مینی دست خریدار را برای شخصی سازی کردن خودرو مورد نظرش باز می گذارد و باید گفت محصولات مینی برای کستومایز شدن کاملا منعطف هستند. به گفته مسئولان پرشیا خودرو 150 دستگاه اول محصولات مینی با آپشن های ثابت در بازار عرضه می شوند. اما بعد از آن مشتریان می توانند آپشن های مورد نظر خود را سفارش گذاری کنند و در صورتی که آپشن های مورد نظر آن ها با استانداردهای داخلی در تناقض نباشد، خودرو مورد نظر آن ها با مدت 4 یا 5 ماه به آن ها تحویل داده می شود.

رونمایی محصولات مینی

قیمت محصولات مینی در ایران

قیمت خودروهای مینی از 275 میلیون تومان برای مدل مینی کوپر پایه تا 475 میلیون تومان برای مدل کانتریمن چهارچرخ محرک خواهد بود. همچنین اگر تغییر قیمتی با توجه به شرایط و قوانین واردات خودرو رخ بدهد، کاملا شفاف به مشتریان اطلاع داده خواهد شد.

رونمایی محصولات مینی

 

تاریخچه مینی

مینی خودروساز انگلیسی الاصل است که سابقه چند ده ساله در خودروسازی دارد. مینی از سال 1959 میلادی وارد صنعت خودروسازی شد. در ابتدا مینی توسط شرکت بریتانیایی BMC (مخففBritish Motor Corporation) تولید و تحت نام های Austin Mini و Morris Mini-Minor روانه بازار شد. پس از تعطیل شدن BMC در سال 1968 میلادی امتیاز مینی نیز به شرکت British Leyland واگذار شد.

بریتیش لیلاند یک گروه خودرویی بزرگ بریتانیایی بود که علاوه بر مینی برند های لندرور، آستین، لیلاند، جگوار، موریس، روور، تریومف و MG را شامل می شد. پس از حدود 2 دهه، در سال 1986 میلادی مالکیت برند مینی از گروه بریتیش لیلاند به گروه بریتانیایی Rover تغییر کرد. گروه خودروسازی BMW آلمان در سال 1994 میلادی گروه خودروسازی روور که شامل 3 کمپانی لندروور، مینی و MG بود را تحت مالکیت خود درآورد. پس از گذشت 6 سال BMW در سال 2000 تصمیم گرفت به تفکیک برند های گروه روور گرفت و 2 برند لندروور و MG را به فروش گذاشت.

رونمایی محصولات مینی

با این حال قصد ب ام و حفظ برند مینی بود. هدف از حفظ برند مینی، ورود ب ام و به کلاس خودروهای پرمیوم کوچک بود و محصولات مینی بعد اینکه تحت مالکیت ب ام و قرار گرفت، با فناوری آلمانی احیا شدند.  اکنون پس از گذشت 18 سال به لطف مدیریت ب ام و تحولات زیادی در مینی رخ داده و با بهره مندی از دانش و تکنولوژی ب ام و تا کنون 9 مدل خودرو جدید را به بازار های جهانی عرضه کرده است. در آخرین ایستگاه، مینی بعد از غیبت 40 ساله به ایران آمده تا موفقیت هایش را تکرار کند.

رونمایی محصولات مینی

مشخصات فنی مینی کوپر

کاتالوگ مینی کوپر
مشخصات فنی مینی کوپر S

کاتالوگ مینی کوپر S
مشخصات فنی مینی کانتریمن

کاتالوگ مینی کانتری من
مشخصات فنی مینی کلابمن

کاتالوگ مینی کلاب من

سورپرایز پرشیا خودرو در روزهای پایانی سال/ مینی به ایران می‌آید

نمایشگاه خودرو اصفهان (۷) / رونمایی از کانورتیبل جذاب ب ام و در اصفهان

پرشیا خودرو از قهرمان جدید سری 5 پرده برداشت

پرشیا خودرو حامی مسابقات بین المللی سوارکاری

بیشترین رضایت مشتریان از ب ام و سری 5 (رنج قیمت بالای 200 میلیون تومان)

زندگی به سبک ب ام و / معرفی اکسسوری های ب ام و

سورپرایز ب ام و در نمایشگاه توکیو/ ب ام و X2 معرفی شد

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی