پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیطان بازار_بازار خودرو

رکود مهمان ناخوانده بازار خودرو / چشم امید بازار به سال 97

بازارخودرو به عنوان يكي از پررونق‌ترين بازارهاي ماه پاياني سال، در شرايطي به دليل تمايل به خريد يا تعويض خودرو پررونق می شده كه افزايش قيمت حباب گونه قيمت‌ها اين بازار را در ركودي خاص فرو برده است. به گزارش خبرنگار جوان خودرو با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و شروع مسافرت‌هاي نوروزي و […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

بازارخودرو به عنوان يكي از پررونق‌ترين بازارهاي ماه پاياني سال، در شرايطي به دليل تمايل به خريد يا تعويض خودرو پررونق می شده كه افزايش قيمت حباب گونه قيمت‌ها اين بازار را در ركودي خاص فرو برده است.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و شروع مسافرت‌هاي نوروزي و بلاتكليفي بازار خودروهاي وارداتي باعث شده تا نوسان و افزایش قیمت خودروهای داخلی ميهمان ناخوانده بازار خريد و فروش خودرو باشد.

اين در حالي است كه براساس سياستگذاري‌ها قرار بر اين بود كه حداقل در بازار داخلي‌ها اختلاف قيمت كارخانه تا بازار فاحش نباشد اما بازار راكد خريد و فروش شب عيد، فراز و فرود قيمت ارز و افزايش هزينه‌هاي مختلف خودرويي موجب شده تا اختلاف قيمت از كارخانه تا بازار معنا دار‌تر از قبل شود.

حمیدبیدگلی نسب فروشنده و کارشناس خودرو در خصوص بازارخودرو در آستانه عید نوروز اظهار داشت: در سال های گذشته بازار دم عید بازاری پر رونق بود و خرید، فروش و تعویض خودرو زیاد انجام می شد اما امسال بازار راکد است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو همانند قیمت طلا لحظه ای تغییر میکند و خودرویی که مثلا روز قبل 43 میلیون تومان بوده امروز 44 میلیون و 500 هزار معامله می شود و به همین دلیل خریداران خودرو قیمت ها را کاذب می دانند و ترجیح میدهند تا بازار ثبات پیدا کند وسپس اقدام به خرید کنند.

این کارشناس خودرو در پاسخ به علت رکود بازار خودرو تصریح کرد: افزایش قیمت ارز و همچنین فاصله قیمت حاشیه بازار تا کارخانه و همچنین واقعی نبودن قیمت ها به زعم خریداران از مهمترین دلایلی است که مردم فعلا رغبتی به خرید ندارند.

بیدگلی نسب در پایان تاکید کرد: با فروش اقساطی خودرو تو سط خودروسازان در ابتدای سال آینده پیش بینی می شود حجم معاملات خودرو در اوایل سال 97 افزایش یابد.

همچنین چندی پیش سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: همیشه در آستانه عید نورورز بازار خودرو رونق میگرفت اما امسال بازار رکود عجیبی را تجربه می کند اما آنهایی مه مجبور به خرید هستند به هر حال خودرو خریداری می کنند.

انتهای پیام/

بازار موتورسیکلت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار راکد است/ افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت

دالان هزار توی ثبت سفارش خودرو

13 مورد از استانداردهای خودرویی ما در اروپا هم لازم الاجرا نیست!

نوش دارو پس از مرگ سهراب/سرانجام دستور موقت برای کاهش تعرفه واردات خودرو به کجا می‌رسد؟

رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ : سوخت و خودرو مقصران اصلی آلودگی هوا هستند

آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور: مشکلی بابت تامین سوخت در ایام تعطیل وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی