پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست درایو لوکسژن

قدرتنمایی ژن‌های لوکس در پیست/ تست درایو محصولات لوکسژن در پیست اتومبیلرانی آزادی

روز گذشته (۱۶ اسفند ۹۶) آرمان موتور کویر به عنوان نماینده رسمی لوکسژن تایوان، سبد کاملی از محصولات این برند تازه وارد را به پیست اتومبیلرانی آورد تا پس از رونمایی در نمایشگاه‌ها و شهرهای مختلف، خبرنگاران و کارشناسان خودرو بتوانند برخوردی نزدیک‌تر با محصولات لوکژن داشته باشند و قابلیت‌های فنی آن را به چالش […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

روز گذشته (۱۶ اسفند ۹۶) آرمان موتور کویر به عنوان نماینده رسمی لوکسژن تایوان، سبد کاملی از محصولات این برند تازه وارد را به پیست اتومبیلرانی آورد تا پس از رونمایی در نمایشگاه‌ها و شهرهای مختلف، خبرنگاران و کارشناسان خودرو بتوانند برخوردی نزدیک‌تر با محصولات لوکژن داشته باشند و قابلیت‌های فنی آن را به چالش بکشند.

تست درایو لوکسژن

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

لوکسژن خودروسازی تایوانی الاصل است که به تازگی وارد بازار ایران شده و با پیش بینی که از قیمت محصولات آن می‌شود، به نظر می‌رسد خلاء میان خودروهای وارداتی و خودروهای چینی را پر کند. محصولات لوکسژن نخستین بار در دومین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمدند. تنوع محصولات در کلاس های سدان، شاسی بلند و MPV نظر بازدیدکنندگان را با خودش جلب کرد. در نمایشگاه خودرو اصفهان نیز آرمان موتور کویر به عنوان نمانیده رسمی لوکسژن در ایران، برگ برنده‌اش را با نام S5 رو کرد. از مدت عرضه محصولات لوکسژن و نمایش آن ها در ایران، با توجه به ناشناخته بودن این برند تایوانی در کشور، سوال‌های متعددی پیرامون ویژگی‌های فنی این خودروها و نوع سواری‌شان مطرح می‌شد. برگزاری تست درایو محصولات لوکسژن در پیست اتومبیلرانی آزادی بهترین راهی بود که بازدیدکنندگان و کارشناسان خودرو کاملا با قابلیت های این خودروها آشنا شوند.

تست درایو لوکسژن

اگر دقت کرده باشید، خودروهای وارداتی صفر کیلومتر عموما با باک خالی به مشتریان تحویل می شوند. شرکت آرمان موتور کویر اما در راستای تکریم بیشتر مشتریان لوکسژن و رویکرد توجه به استارت آپ‌های مدرن، قراردادی با آپ پیدو منعقد کرده تا برای رفاه بیشتر مشتریان، خودروها با باک پر به مشتریان تحویل شوند. طی این قرارداد، استارت آپ پیدو که از سوخت رسان‌ های سیار است، به مشتریان لوکسژن خدمات ویژه و خاصی ارائه می‌دهد.

تست درایو لوکسژن

روز ۱۶ اسفند ۹۶ سبد کاملی از محصولات لوکسژن شامل سدان های S3 و S5، شاسی بلندهای U5، U6 و U7 و ون M7 در پیس سرعت آزادی به خط شدند. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در روز تست جلب توجه می‌کرد، رنگ بندی متنوع و شاد محصولات لوکسژن بود. این ویژگی در دیگر رقبای هم رده لوکسژن کمتر به چشم می خورد و می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای جذب مشتریان خوش سلیقه برای این خودروها ایفا نقش کند. طبق آداب و رسوم رانندگی در پیست، ابتدا یک خودرو مارشال که لوکسژن U7 نقش آن را بازی می‌کرد، مسیر صحیح پیست و پیچ‌ها را به راننده‌ها نشان داد.

تست درایو لوکسژن

فارغ از بررسی مدل‌های S3, S5 , U5 و U6، کابین راحت و کاربردی بودن مدل‌های U7 و M7 که وطیفه جابجایی عکاس‌ها را در پیس بر عهده داشتند جلب توجه می‌کرد. مخصوصا مدل M7 که در سگمنت خودروهای MPV جای می‌گیرد و به لطف کابین راحت و جادار و درب کشویی بسیار کاربردی‌اش، می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی های فرودگاه باشد.

تست درایو لوکسژن
تست درایو لوکسژن
تست درایو لوکسژن

در ابتدای کار باید گفت محصولات لوکسژن، حتی ارزان‌ترین آن‌ها، خودروهایی با امکانات متنوع هستند و از نظر تنوع آپشن‌های رفاهی می‌توانند نظر خریداران آپشن پسند ایرانی را به خود جلب کنند. کیفیت ساخت کابین محصولات لوکسژن دلچسب است. زمانی که داخل کابین یک لوکسژن قرار می‌گیرد، طراحی منظم و کیفیت ساخت مطلوب‌اش نظر شما را به خودش جلب می‌کند و باعث می‌شود تصور اینکه لوکسژن خودرویی در سطح خودروهای چینی است را از ذهنتان دور کنید.

در اکثر محصولات لوکسژن، یک صفحه نمایش تبلت مانند در کنسول جلو قرار گرفته و اولین چیزی است که نظر سرنشین را به خود جلب می‌کند. این صفحه نمایش و سیستم ارتباطی هوشمند سری ۴ THINK+ محصولات لوکسژن ساخت کمپانی مطرح HTC است و عملکرد قابل قبولی دارد. البته در مدل S5 این صفحه نمایش عمودی برای هماهنگ شدن با ترکیب کابین، جای خود را به یک نمونه کوچک‌تر داده است.

 

صفحه کیلومتر شمار دیجیتال نیز یکی دیگر از نقاط مشترک محصولات لوکسژن به شمار می‌رود و بر مدرن بودن ساخته‌های این کمپانی تاکید می‌کند. در تست فنی این ۵ مدل از محصولات لوکسژن، S3 و U5 که از پیشرانه و گیرباکسی مشترک بهره می‌برند را در یک سطح و S5 و U6 را نیز در یک سطح فنی ارزیابی کردیم.

تست درایو لوکسژن

لوکسژن U5 از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱۵۵۶ سی سی برخوردار است. این پیشرانه ۱۲۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ رود تولید می‌کند. شاید توان پیشرانه‌اش در ترکیب با وزن ۱۲۸۳ کیلویی بدنه، از U5 خورویی تیز و چالاک نساخته باشد، اما مصرف سوخت مناسب، ابعاد جمع و جور و شعاع گردش ۵.۷ متری آن همان چیزی است که از یک خودرو برای رفت و آمد روزمره در شهرهای شلوغ انتظار دارید.

تست درایو لوکسژن

گیرباکس U5 از نوع CVT ۷ سرعته ساخت شرکت جاتکو ژاپن است. اما جالب اینجاست که این گیرباکس اصلا حس یک گیرباکس CVT را القا نمی‌کند. درست برعکس خودروهای چینی مجهز به این نوع گیرباکس، که دنده در دور بالا نگه داشته می‌شود وصدای زیاد پیشرانه سرنشینان را آزار می‌دهد. فرمان تمام مدل‌های لوکسژن از نوع برقی است و دقت بالایی دارد.

تست درایو لوکسژن

راحتی فرمان برقی در رفت و آمدهای روزمره و هنگام پارک کردن بیشتر نظر شما را به خودش جلب می‌کند. صندوق بار U5 ۴۲۲ لیتر گنجایش دارد و در مسافرت‌های ۳،۴ نفره می‌توانید روی آن حساب باز کنید. همچنین فضای سر و پای سرنشینان عقب آن کاملا مناسب است و بر خلاف کراس اوورهای این سگمنت، در این قسمت احساس ناراحتی و تنگی فضا نمی‌کنید.

تست درایو لوکسژن

لوکسژن S3 را می‌توان به عنوان همزاد U5 در کلاس خودروهای سدان برشمرد. S3 نیز به پیشرانه اتمسفریک ۱۵۵۶ سی سی مجهز شده که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه در S3 نیز همچون U5 با گیرباکس ۷ سرعته CVT جفت می‌شود. البته وزن کمتر S3 باعث می‌شود شتاب آن را بهتر از U5 ارزیابی کنید. همچنین فاصله کمترش از سطح زمین باعث شده تا در پیچ‌ها چسبنده‌تر احساس شود.

تست درایو لوکسژن

تست درایو لوکسژن

اما با قرار گرفتن پشت فرمان U6 اوضاع کاملا تغییر می کند و بیشتر به لوکسژن علاقه مند می‌شوید. این بار سر و کار ما با یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ماکزیمم گشتاور پیشرانه در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد و استفاده از گیرباکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت آیسین ژاپن به همراه شیفترهای پشت فرمان به شما اجازه می‌دهد بهتر از قدرت‌اش استفاده کنید.

تست درایو لوکسژن

شتاب گیری و عملکرد U6 در پیچ‌ها به مراتب از ۲ خودرو قبلی بهتر است و حس می‌کنید مجموعه ترمزها و سیستم کنترل پایداری عملکرد بهتری دارند. این کراس اوور ۱.۵ تنی با صندوق بار ۴۰۵ لیتری گزینه ‌ای مناسب‌تر برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. صندلی‌‌های ردیف عقب آن علاوه بر فضای راحت و جادر، به خوبی در پیچ‌های تند از حرکت بدن سرنشینان جلوگیری می‌کنند.

تست درایو لوکسژن

تست درایو لوکسژن

S5 نیز جدیدترین مدل لوکسژن به شمار می‌رود که در نمایشگاه خودرو اصفهان معرفی شده. این سدان متوسط را باید به عنوان گل سرسبد محصولات لوکسژن برشمرد. نقطه قوت محصولات لوکسژن، طراحی ظاهری منحصر به فرد آن‌هاست که همچون چینی‌ها رنگ و بویی از کپی کاری داخل آن به چشم نمی خورد و از سبک خاص خود پیروی می‌کند.

تست درایو لوکسژن

اما باید گفت در میان محصولات لوکسژن، S5 پخته‌ترین ترکیب ظاهری را به نمایش می‌گذارد و از این نظر حتی از رقبای کره‌‌ای هم کلاس‌اش هم جلو می‌افتد. این سدان متوسط از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری اکو هایپر مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد.

تست درایو لوکسژن
تست درایو لوکسژن

توان ۱۷۷ اسبی پیشرانه و گشتاور ۲۵۶ نیوتن متری آن که در دور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد، باعث شده تا این سدان ۱۴۱۰ کیلویی به مراتب از دیگر برادران‌اش چابک‌تر و پرشتاب‌تر نشان دهد. صندوق بارش نیز ۴۷۰ لیتر گنجایش دارد و از این نظر یک سدان خانوادگی و راحت به شمار می‌رود.

تست درایو لوکسژن

در انتها باید گفت محصولات لوکسژن با تکیه بر امکانات متنوع، پیشرانه‌های پیشرفته و برچسب قیمت معقول، می‌توانند فرصت موجود میان خودروهای چینی و وارداتی را به انحصار خود دربیاورند. قطعا برگزاری اینگونه تست درایوها برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و توانایی‌های چنین خودروهای تازه واردی موثر است و می‌تواند ابهامات را از ذهن مخاطبان پاک کند.

تست درایو محصولات لوکسژن برای اولین بار در ایران

گزارش تصویری حضور لوکسژن در نمایشگاه خودرو بوشهر

نمایشگاه خودرو اصفهان (13) / آرمان موتور کویر 20 نمایندگی برای عرضه لوکسژن خواهد داشت

نمایشگاه خودرو اصفهان (۸) / رونمایی از لوکسژن S5 در نقش جهان

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره -27/ ((فیلم)) رونمایی محصولات جدید لوکسژن توسط آرمان موتور

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 22/رونمايي محصولات جديد لوكسژن در شهر آفتاب

اسب لوکسژن برای بازار ایران زین شد/ افتتاح نمایشگاه و دفتر مرکزی خودروساز تایوانی در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی