پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لکسوس UX

معرفی کوچکترین شاسی بلند لکسوس/ لکسوس UX چه ویژگی هایی دارد؟

پیشتر خبر از سورپرایز لکسوس در نمایشگاه ژنو 2018 داده بودیم. پیش از این در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 لکسوس با نمایش کانسپتی خبر از تولید کراس اووری کوچک تر از NX داده بودیم. در این مدت هم تصاویر جاسوسی فراوانی از این خودرو منتشر شد، تا اینکه در رویداد مهم خودرویی، لکسوس UX به […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

پیشتر خبر از سورپرایز لکسوس در نمایشگاه ژنو 2018 داده بودیم. پیش از این در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 لکسوس با نمایش کانسپتی خبر از تولید کراس اووری کوچک تر از NX داده بودیم. در این مدت هم تصاویر جاسوسی فراوانی از این خودرو منتشر شد، تا اینکه در رویداد مهم خودرویی، لکسوس UX به صورت رسمی معرفی شد. لکسوس UX می تواند معادلات بازار کراس اوورهای کامپکت را تا حد زیادی تغییر دهد.

نمای خاص جلوپنجره در کنار خطوط تیز و چراغ‌های عقب عریض که شباهت آن‌ها به مدل مفهومی UX واضح است، به همراه ۱۲۰ چراغ LED  مستقل، کراس‌اور ژاپنی را خاص‌تر از همیشه می‌کند. رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی لکسوس UX با گذراندن تست تونل باد، به‌طور ویژه برای این مدل طراحی شده‌اند. همه چیز UX در طراحی آن متفاوت خلاصه نمی‌شود؛ در واقع یکی از افتخارات تیم مهندسی لکسوس، شعاع پیچ ۱۰.۳ متری این مدل است.

لکسوس UX

لکسوس UX با استفاده از پلتفرم جدید GA-C بهترین شعاع پیچ در کلاس کراس‌اورهای کامپکت را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، مرکز ثقل UX در پایین‌ترین مکان ممکن بوده است که بدون شک در فرمان‌پذیری و به‌خصوص جاده‌های پر پیچ و خم مفید واقع می‌شود.

لکسوس UX

لکسوس UX با طول نزدیک به ۴.۵ متر و فاصله‌ی دو محور ۲.۶۳ متر به اندازه‌ی طراحی بدنه، کابین منحصربه‌فردی انتخاب نکرده است. با این وجود فضای داخلی UX به دلیل الهام تیم طراحی از طرح‌های سنتی ژاپنی، حس تازگی و طراوت خاصی دارد.

لکسوس UX

لکسوس UX

به عنوان مثال، طرح و دوخت ساشیکو (Sashiko) که در لباس‌های هنرهای رزمی چون جودو استفاده می‌شود، نمای جالب و شرقی به کابین لکسوس داده است. لکسوس UX فضای داخلی با طرح سنتی را با انواع تجهیزات مدرن مانند سیستم تهویه‌ی پیشرفته با چراغ‌های LED ترکیب کرده است.

لکسوس UX

نسخه‌ی 200 لکسوس UX از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و بازده حرارتی حدود ۴۰ درصد در کنار جعبه‌دنده‌ی جدید CVT استفاده می‌کند. در مقابل مدل هیبرید با کد 250h، قدرت ۱۷۶ اسب بخار و به لطف موتور برقی محور عقب، با سیستم تمام چرخ محرک قرار گرفته است.

هنگامی که سنسورهای و رایانه‌ی UX کمبود چسبندگی چرخ‌های عقب را تشخیص دهند، حداکثر تا ۸۰ درصد قدرت پیشرانه در سرعت‌های بالای ۷۰ کیلومتر بر ساعت به محور عقب فرستاده می‌شود.

نسخه‌ی F Sport علاوه بر چندین تغییر در طراحی خارجی و بدنه، در بخش فنی نیز بهنیه شده است. این نسخه با تنظیم سفارشی سیستم تعلیق و آپشن سیستم تعلیق متغیر انطباقی لکسوس LC جهت کاهش تکان‌های خودرو همراه می‌شود. تولید کراس‌اور کامپکت لکسوس UX از پاییز سال جاری میلادی آغاز می‌شود؛ بازار آمریکا از اوایل زمستان میزبان این کراس‌اور ژاپنی خواهد بود.

لکسوس UX

فرزند جدید در خانواده لکسوس/ رونمایی لکسوس UX در سال 2018

انتظار 2 ساله برای لکسوس LC کانورتیبل

لکسوس LS جدید تجسمی از سنت و فرهنگ ژاپنی + قیمت گذاری انواع مدل های LS

عرض اندام لکسوس + LS کانسپت در نمایشگاه توکیو

معرفی نسخه سدان مرسدس بنز AMG GT در نمایشگاه ژنو 2018

افتخار آفرینی ولوو در نمایشگاه ژنو 2018/ ولوو XC40 بهترین خودرو اروپا شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی