پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس بیتل

خداحافظی با قورباغه محبوب!/ فولکس بیتل به خاطره ها سپرده می شود

علاقه مندان به خودرو و حتی افرادی که میانه ای با دنیای ماشین ها ندارند، به خوبی فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه ای معروف را می شناسند. یکی از محبوب ترین خودروهای جهان که همواره با فرم ظاهری قلمبه اش شناخته شده است. اما نمایشگاه ژنو که همیشه با خبرهای تازه و خودروهای جدید همراه […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

علاقه مندان به خودرو و حتی افرادی که میانه ای با دنیای ماشین ها ندارند، به خوبی فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه ای معروف را می شناسند. یکی از محبوب ترین خودروهای جهان که همواره با فرم ظاهری قلمبه اش شناخته شده است. اما نمایشگاه ژنو که همیشه با خبرهای تازه و خودروهای جدید همراه است، امسال با یک خبر بد برای دوست داران بیتل همراه شد. تولید فولکس بیتل متوقف می شود.

اگرچه بیتل اوضاع چندان خوبی را سپری نمی‌کرد اما شایعه معرفی یک نسخه الکتریکی آن، طرفداران این خودروی کوچک دوست‌داشتنی و پرطرفدار را امیدوار نگه داشته بود. اما فرانک ولش، مدیر بخش تحقیق و توسعه فولکس واگن در حاشیه نمایشگاه ژنو این شایعات را رد کرد و خبر از توقف تولید بیتل داد.

ولش در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه ژنو گفت: دو یا سه نسل کافی است چون شما نمی‌توانید این کار را پنج بار انجام دهید و هر بار هم یک بیتل جدید معرفی کنید.

 

نسل فعلی فولکس بیتل در سال 2011 معرفی شده بود. همچنین نسخه کانورتیبلش در 2014 معرفی شده و در سال 2016 دستخوش تغییراتی قرار گرفت و فیس لیفت شد. اگرچه این خودرو پیشرانه‌های مدرن و بروزی دارد اما پلتفرم آن بر اساس گلف 5 ساخته شده و کاملا قدیمی محسوب می‌شود.

ظاهرا ولش قصد داشت که در ژنو به واضح‌ترین و قطعی‌ترین شکل ممکن، مرگ بیتل را اعلام کند. او گفت که در حال حاضر، فولکس‌واگن کارهای بسیار مهم‌تری از ساخت یک بیتل الکتریکی بر اساس پلتفرم MEB دارد.

فولکس‌واگن در آینده‌ای نزدیک، نسخه‌های تولیدی خانواده الکتریکی خود به نام I.D. را روانه بازار می‌کند که در حال حاضر چندین مدل تاییدشده دارد و متاسفانه، نسخه الکتریکی بیتل یکی از آن‌ها نیست.

منبع: خودرونویس

جشن 70 سالگی لندرور دیفندر / زحمت کش معروف

میسایل ، از جواهرسازی تا رکورد سریع‎ترین خودرو دنیا

تعریف دوباره واژه لاکچری در سبد محصولات M/ معرفی ب ام و M8 گرن کوپه

معرفی کوچکترین شاسی بلند لکسوس/ لکسوس UX چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی نسخه سدان مرسدس بنز AMG GT در نمایشگاه ژنو 2018

افتخار آفرینی ولوو در نمایشگاه ژنو 2018/ ولوو XC40 بهترین خودرو اروپا شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی