پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی اکلیپس کراس / پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (5)

اکلیپس تا چندسال پیش یک خودرو کوپه‌ اسپرت بود که تا سال 2012 روی خط تولید میتسوبیشی قرار داشت. اما حالا این نام روی جدیدترین محصول کراس‌اوور این کمپانی قرار دارد و باید در سگمنت بسیار پر طرفدار خودروهای کراس‌اوور کامپکت رقابت کند. به گزارش جوان خودرو میتسوبیشی زمانی تصمیم گرفت وارد بازار کراس‌اوورهای سایز […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۵ فروردین ۱۳۹۷

اکلیپس تا چندسال پیش یک خودرو کوپه‌ اسپرت بود که تا سال 2012 روی خط تولید میتسوبیشی قرار داشت. اما حالا این نام روی جدیدترین محصول کراس‌اوور این کمپانی قرار دارد و باید در سگمنت بسیار پر طرفدار خودروهای کراس‌اوور کامپکت رقابت کند.

به گزارش جوان خودرو

میتسوبیشی زمانی تصمیم گرفت وارد بازار کراس‌اوورهای سایز متوسط شود که رقبای قدری نظیر تویوتا و نیسان با محصولات خود بازار را در دست گرفته بودند. تویوتا CH-R، پژو 2008 و نیسان قشقایی که در حال حاضر در کشورهای مختلف حاضر هستند، بدون شک حکمرانان این بازار محسوب می‌شوند. برهمین اساس میتسوبیشی تصمیم گرفت با کراس‌اوور میان سازی به نام «اکلیپس» وارد این بخش از بازار شود و بتواند هم‌چنان در سگمنت کراس‌اوورها  و شاسی‌بلندها مانند گذشته خوش بدرخشد. در ایران نیز برخی از رقیبان حضوری جدی دارند و اکنون به نظر می‌رسد شرکت آرین‌موتور به‌عنوان نماینده میتسوبیشی در ایران قصد دارد به‌زودی اکلیپس را به بازار کشورمان عرضه کند.

میتسوبیشی اکلیپس

اکلیپس تا چندسال پیش یک خودرو کوپه‌ اسپرت بود که تا سال 2012 روی خط تولید میتسوبیشی قرار داشت. اما حالا این نام روی جدیدترین محصول کراس‌اوور این کمپانی قرار دارد و باید در سگمنت بسیار پر طرفدار خودروهای کراس‌اوور کامپکت رقابت کند. آغاز پروژه اکلیپس از سال 2015 و با رونمایی میتسوبیشی از خودرو مفهومی XR همراه بود که با نظر مثبت کارشناسان و اهالی فن روبه‌رو شد. از همان زمان مشخص بود که میتسوبیشی خیلی زود نسخه تجاری شده این خودرو را روانه بازار خواهد کرد. این اتفاق در سال 2017 و با رونمایی از میتسوبیشی اکلیپس در نمایشگاه ژنو افتاد تا عملا این خودروساز به بخش کراوس‌اوورهای میان سایز بازار وارد شود.

میتسوبیشی اکلیپس

اکلیپس از نظر رده‌بندی در سطحی پایین‌تر از مدل ASX و اوتلندر قرار می‌گیرد و رقیب محصولاتی چون نیسان قشقایی به حساب می‌آید. این خودرو اولین محصول میتسوبیشی است که پس از مالکیت این برند توسط نیسان به تولید می‌رسد. البته باید گفت نیسان هیچ مشارکتی در طراحی این خودرو نداشته. از بارزترین مشخصه های طراحی میتسوبیشی اکلیپس باید به طراحی اسپرت ایکس شکل و شیشه عقب دوتکه آن اشاره کرد. طراحی داخلی این خودرو نیز مناسب ارزیابی می‌شود و صندلی‌های جلو راحتی بالایی دارند. به دلیل قابل تنظیم بودن صندلی‌های عقب نیز فضای خوبی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌گیرد. سیستم مولتی‌مدیای این خودرو را می‌توان با استفاده از یک تاچ پد همانند محصولات لکسوس کنترل کرد.

این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز است که از نوع بنزینی بوده و حدود160اسب‌بخار قدرت دارد که با یک گیرباکس دستی 6 سرعته و گیرباکس CVT اتوماتیک جفت می‌شود و در ایران احتمالا گونه اتوماتیک عرضه خواهد شد. مهندسان این شرکت به‌دلیل القاء حس اسپرت به روح این خودرو جعبه‌دنده CVT اکلیپس را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند بتواند سیستم کاری یک گیرباکس اتوماتیک را تقلید کند، در نتیجه راننده می‌تواند احساس کند که چه زمان دنده‌های خودرو سبک و سنگین می‌شوند. از دیگر مزایایی این جعبه‌دنده امکان تعویض دنده به‌صورت دستی توسط اهرم‌های پشت فرمان و البته اهرم تعویض دنده مرکزی است. امکانی که در گیرباکس‌های CVT دیگر کم‌تر به چشم می‌خورد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 7 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.

میتسوبیشی اکلیپس

از دیگر نوآوری‌های اکلیپس می‌توان به بهره این خودرو از سیستم Super All Wheel Contorl اشاره کرد. این سیستم وظیفه کنترل ارسال نیرو به چرخ‌ها و ترمزها با توجه به شرایط موجود را دارد. اکلیپس می‌تواند به کمک این سیستم در سخت‌ترین شرایط و بدون دخالت مستقیم راننده نیرو ترمز و موتور را به چرخ‌های مورد نظر ارسال کند و در نتیجه خودرو تمایل بیش‌تری به حفظ تعادل خود در مسیر های برفی و لغزنده خواهد داشت.

در بازار اروپا این مدل با یک موتور 2.2 لیتری توربودیزل و همراه با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه می شود. قیمت میتسوبیشی اکلیپس در بازار آمریکا 23 هزار دلار است. در بازار ایران نیز گرچه هنوز درخصوص زمان عرضه نمی‌توان نظری به قطعیت داد، اما به نظر می‌رسد بهای این خودرو رقمی در حدود 200 میلیون تومان باشد و در نیمه دوم سال 97 روانه بازار شود. قیمتی که درصورت تحقق باتوجه به شرایط امروز بازار خودرو در کشورمان متناسب و ارزنده به نظر می‌رسد و می‌تواند در موفقیت این مدل اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی