پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست درایو لوکسژن

برگ برنده تایوانی ها در بازار ایران/ بررسی لوکسژن S5 توربو

نمایشگاه خودرو اصفهان دومین رویداد مهم خودرویی سال 96 بود که لوکسژن در آن خوش درخشید. سورپرایز تایوانی ها در نقش جهان، لوکسژن S5 بود. سدانی متوسط که با پیشرانه توربو و ظاهر بهینه سازی شده به ایران آمده و این طور که مسئولان آرمان موتور اعلام کرده اند، در محدوده قیمت 150 میلیون تومان […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

نمایشگاه خودرو اصفهان دومین رویداد مهم خودرویی سال 96 بود که لوکسژن در آن خوش درخشید. سورپرایز تایوانی ها در نقش جهان، لوکسژن S5 بود. سدانی متوسط که با پیشرانه توربو و ظاهر بهینه سازی شده به ایران آمده و این طور که مسئولان آرمان موتور اعلام کرده اند، در محدوده قیمت 150 میلیون تومان قرار می گیرد.

تست درایو لوکسژن

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

افزایش تعرفه واردات خودرو و تغییرات قوانین، باعث شده تا بازار خودروهای وارداتی حسابی ملتهب شود و قیمت این خودروها افزایش چشمگیری تجربه کند. این اتفاق باعث شده تا دایره مخاطبان خودروهای وارداتی محدودتر از گذشته شود و یک خلاء میان خودروهای چینی و خودروهای وارداتی از جمله کره ای ها و ژاپنی ها ایجاد شود. اما مهمانی از تایوان به ایران آمده تا این خلاء موجود را پر کند. لوکسژن، خودروسازی تایوانی است که کار خود را در سال 2009 آغاز کرده. البته سابقه لوکسژن در عرصه خودروسازی به سال 1955 و زمانی که محصولات نیسان و میتسوبیشی را مونتاژ می کرد باز می گردد. این برند تایوانی بعد از درخشش در بازارهای جهانی، به صورت رسمی به ایران آمده تا جایگاه مناسبی میان رقبای متعددش دست و پا کند. آرمان موتور کویر به عنوان نماینده رسمی و شریک تجاری لوکسژن در ایران شناخته می شود و در ابتدای کار باید گفت شروع اش طوفانی بوده و به نظر می رسد اگر با همین رویه به کار خود ادامه بدهد، کاملا می تواند جایگاه خود را در ایران تثبیت کند. نکته مهم در محصولات لوکسژن، مطابقت آن ها با سلیقه ایرانی است. ایرانی ها خریدارانی آپشن پسند هستند و لوکسژن با تکیه بر امکانات متنوع محصولات اش، کاملا اب میل ایرانی هاست.

لوکسژن

آرمان موتور کویر نخستین حضور خود در نمایشگاه های ایران را با نمایشگاه خودرو تهران تجربه کرد. این شرکت سبد کاملی از محصولات لوکسژن را به نمایش گذاشت. اما سر و صدای حضور لوکسژن در ایران، در نمایشگاه خودرو تهران تمام نشد. نمایشگاه خودرو اصفهان دومین رویداد مهم خودرویی سال 96 بود که لوکسژن در آن خوش درخشید. سورپرایز تایوانی ها در نقش جهان، S5 بود. سدانی متوسط که با پیشرانه توربو و ظاهر بهینه سازی شده به ایران آمده و این طور که مسئولان آرمان موتور اعلام کرده اند، در محدوده قیمت 150 میلیون تومان قرار می گیرد. با این اوصاف باید به موفقیت S5  در بازار ایران امیدوار بود.

تست درایو لوکسژن

جالب است بدانید S5 اولین مدل لوکسژن است که به طور کامل در تایوان توسعه یافته است. این سدان نیمه لوکس اولین بار در سال 2011 و در نمایشگاه خودرو تایپه به نمایش در آمد و عرضه آن در سال 2012 آغاز شد. مدل عرضه شده در بازار ایران، نسخه فیس لیفت با طراحی مدرن تر و گیراتر است که به زودی فروش آن توسط آرمان موتور آغاز خواهد شد. طراحی S5 توسط استودیو HAITEC انجام شده و خط مشی دیگر مدل های لوکسژن را دنبال می کند. رد هیچگونه کپی کاری در طراحی ظاهرش به چشم نمی خورد و سبک مستقل خود را دارد. بدنه ای تشکیل شده از خطوط نرم که در قسمت جلو با فرم خاص چراغ های دی لایت و جلوپنجره بزرگ به اوج جذابیت خود می رسد.

لوکسژن s5

طراحی فضای کابین از فرم ظاهری مستقل نیست. همان شیب و خطوط نرم داخل کابین نیز به شما خوش آمد می گوید. رعایت مبانی ارگونومی داخل کابین جلب توجه می کند و شیب کنسول جوری است که انگار آغوش اش را برای سرنشینان باز کرده. صندلی های چرمی نرم و راحت هستند و فضای پا و سر در قسمت جلو و عقب مناسب است. این در حالی است که بعضی رقبای لوکسژن در این سگمنت، کابین عقب محدودی دارد. طول لوکسژن S5 به 4690، عرض اش به 1805 و ارتفاع اش به 1490 میلی متر می رسد و علاوه بر طراحی منطقی، بخشی از راحتی کابین را مدیون فاصله محوری 2700 میلی متری است.

همان طور که اشاره شد، محصولات لوکسژن با امکانات متنوع و هیجان انگیز شناخته می شوند. S5 نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به برچسب احتمالی قیمت اش، باید به تنوع امکانات اش نمره بالایی داد. سیستم چند رسانه و صفحه نمایش لوکسژن با برند مشهور صنعت تلفن همراه یعنی HTC توسعه پیدا کرده و از تکنولوژی پیشرفته THINK +4.0 بهره می برد. صندلی راننده به صورت برقی در 6 جهت تنظیم می شود و می توانید صندلی شاگرد را به صورت دستی در 4 جهت تنظیم کنید. اطلاعات رانندگی نیز توسط سیستم هدآپ دیس پلی روی شیشه جلو نمایش داده می شود.

لوکسژن s5

سیستم تهویه مطبوع نیز عملکرد مناسبی دارد و به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. هنگام رانندگی با لوکسژن نگران ابعاد بدنه و دید محدود به اطراف نباشید. S5 نیز همچون دیگر مدل های لوکسژن از سیستم دید عقاب که از چندین دوربین دور خودرو تشکیل شده  بهره می برد. این سیستم دید 360 درجه از اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد.  همچنین S5 از نظر ایمنی نیز در سطح بالایی قرار دارد و علاوه بر مقاوم سازی شاسی به انواع سیستم های کنترلی الکترونیکی از جمله رادار کنترل رانندگی بین خطوط و سیستم پیشگیری از تصادف با عابر پیاده بهره می برد.

ورود به کابین و استارت پیشرانه بدون کلید میسر می شود. ترمز پارک نیز به صورت الکترونیکی عمل می کند. لوکسژن  S5 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری را دل خود جای داده که توسط توربوشارژر تغزیه می شود. توان این پیشرانه به 177 اسب بخار می رسد که از این نظر S5 را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار می دهد. گشتاور 256 نیوتن متری این پیشرانه که حداکثر آن در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می گیرد، باعث می شود تا در سربالایی ها و هنگام روشن بودن کولر، افت کشش و سنگینی وزن 1410 کیلویی را احساس نکنید. البته در این میان از عملکرد و هماهنگی گیرباکس 6 سرعته ساخت آیسن ژاپن نیز نباید غافل شد. همچنین می توانید در حالت تیپ ترونیک دنده ها را توسط شیفترهای پشت فرمان تعویض کنید که لذت رانندگی را با این سدان متوسط و چابک دوچندان می کند. شعاع گردش 5.4 متری، قدرت مانورپذیری لوکسژن S5 در شهرهای شلوغ با خیابان های باریک را افزایش داده است و مصرف سوخت مقرون به صرفه آن همان چیزی است که در رفت و آمدهای روزمره خیال راننده را راحت می کند.

تست درایو لوکسژن

مشخصات فنی لوکسژن S5

کلاس: سدان متوسط
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک
محور متحرک: دیفرانسیل جلو
تعداد سیلندر: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1796 سی سی
قدرت:177 اسب بخار در 5500 دور
گشتاور: 256 نیوتن متر در 4000 تا 2200 دور
توان وزنی مخصوص: 125.53
وزن خالص: 1410 کیلوگرم
مشخصات تایر: رینگ 17 اینچی لاستیک 215/50
مخزن سوخت: 55 لیتر

امکانات لوکسژن S5

سیستم ارتباط چند رسانه ای هوشمند سری THINK +4.0 ، مجهز به سیستم دید عقاب با میدان دید 360 درجه، نمایش نقاط کور انتهای خودرو، فرمان پذیری صوتی سیستم ها، ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه ای، پوشش چرمی فرمان و صندلی ها، هد آپ دیسپلی، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار کنترل حرکت بین خطوط، 6 کیسه هوا، ترمز 4 چرخ دیسک مجهز به ABS و EBD ، ترمز پارک برقی، سیستم ضد هرزگردی چرخ ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور پارک جلو و عقب، دزدگیر فابریک به همراه آژیر، صندلی برقی راننده و صندلی دستی شاگرد، سان روف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم

پیشنهاد جوان خودرو

لوکسژن S5 ترکیبی از مشخصات فنی قابل قبول، امکانات متنوع و ظاهری زیبا را به ارمغان می آورد. عرضه این خودرو باعث شده تا خلاء موجود میان خودروهای چینی و وارداتی پر شود و خریدارانی که با افزایش قیمت ها توان خرید خودروهای وارداتی را از دست داده اند، بتوانند یک خودرو کامل و با کیفیت را خریداری کنند.

قدرتنمایی ژن‌های لوکس در پیست/ تست درایو محصولات لوکسژن در پیست اتومبیلرانی آزادی

نمایشگاه خودرو اصفهان (۸) / رونمایی از لوکسژن S5 در نقش جهان

ژنِ لوکس! / بررسی فنی لوکسژن U5 محصول جدید آرمان موتور کویر

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره -27/ ((فیلم)) رونمایی محصولات جدید لوکسژن توسط آرمان موتور

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 22/رونمايي محصولات جديد لوكسژن در شهر آفتاب

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی