پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چانگان CS75

تغییر دهنده معادله بازار کراس اوورهای چینی/ بررسی چانگان CS75

سال 96 سال گسترش بازار کراس‌اوورهای کامپکت 100 میلیون تومانی بود که تقریبا تمام آنها از مهمانان سرزمین اژدها هستند و خود را برای رقابتی تنگاتنگ آماده می‌کنند. در تازه‌ترین حرکت، به نظر می رسد سایپا قصد دارد رقیب جک S5، چری تیگو7 و بی‌وای‌دی S7 را با دستی پر به میدان بفرستد. این محصول چانگان CS75 […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۸ فروردین ۱۳۹۷

سال 96 سال گسترش بازار کراس‌اوورهای کامپکت 100 میلیون تومانی بود که تقریبا تمام آنها از مهمانان سرزمین اژدها هستند و خود را برای رقابتی تنگاتنگ آماده می‌کنند. در تازه‌ترین حرکت، به نظر می رسد سایپا قصد دارد رقیب جک S5، چری تیگو7 و بی‌وای‌دی S7 را با دستی پر به میدان بفرستد. این محصول چانگان CS75 نام دارد که نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران در کنار دیگر شاسی بلندهای چانگان نمایش درآمد و امسال نیز در نمایشگاه خودرو ارومیه مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

جوان خودرو بررسی می کند

چانگان CS75 در آوریل 2014 به بازار چین عرضه شده و طبق گفته منابع غیررسمی، از پلت‌فرم نسل سوم تویوتا RAV4 برخوردار است. طراحی ظاهری CS75 نسبت به رقبای‌اش متفاوت است. اما از آن طرح‌های از مد افتاده یا صفر و یکی نیست و مهم‌ترین ویژگی آن این است که مثل بیش‌تر چینی‌ها، کپی‌برداری نشده است. در کل باید گفت طراحی متناسبی دارد و در ترکیب آن از اصول تخطی نشده و تکراری هم نیست. فضای کابین اما کاملا قابل‌قبول و مد روز طراحی شده و جای هیچ گله‌ای را در این رنج قیمتی باقی نمی‌گذارد. البته کیفیت بعضی قطعات کابین معمولی ارزیابی می‌شود، اما می‌توان آن را جهشی مناسب از چینی‌ها در بحث توجه به کیفیت ساخت خودرو برشمرد.

چانگان CS75

در مدل فول‌آپشن، CS75 امکانات کاملا قابل‌قبول و رقابتی را با خود به همراه دارد که از مهم‌ترین آنها باید به دوربین دید عقب، صفحه نمایش 7 اینچی، پوشش چرمی صندلی‌ها، فرمان حساس به سرعت، چراغ‌های اتوماتیک و ترمز پارک برقی اشاره کرد. فضای کابین کاملا جادار و مناسب و همان چیزی است که از یک کراس‌اوور خانوادگی انتظار دارید. طول بدنه از رقیبی مثل جک S5 بیش‌تر است و همین مورد باعث شده علاوه بر فضای جادارتر صندلی‌ها، صندوق بار بزرگ‌تری به حجم 590 لیتر داشته باشد.

CHANFAN CS75

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت CS75 پیشرانه پربازده جای گرفته زیر کاپوت آن است. CS75 با 2 پیشرانه 2 لیتری و 1.8 لیتری توربو عرضه می‌شود که خوشبختانه سایپا نسخه 1.8 لیتری توربو را برای بازار ایران انتخاب کرده. توربوهای این پیشرانه ساخت شرکت بورگ وانر آمریکا هستند و با تمام این ویژگی‌ها، پیشرانه CS75 می‌تواند 175 اسب‌بخار قدرت تولید کند و گشتاور 230 نیوتن‌متری را در دور 1700 تا 5000 به محور جلو روانه کند. این پیشرانه با یک گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن جفت می‌شود. یکی دیگر از مزایای رقابتی CS75 سیستم تعلیق کاملا مستقل آن است که در جلو از نوع مک‌فرسون استرات و در عقب از نوع مستقل چند اتصالی است. این کراس‌اوور 1665 کیلوگرمی حدود 11 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر زمان نیاز دارد که باید دید با توجه به کیفیت پایین بنزین داخلی این عدد به چند ثانیه افزایش پیدا می‌کند. CS75 22 سانتی‌متر از زمین ارتفاع دارد که از این نظر نسبت به جک S5 کوتاه‌تر است، اما پایداری مناسبی نسبت به رقبایش دارد. CS75 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین شده و از انواع سیستم‌های هشداردهنده و کمکی در رانندگی بهره می‌برد که باعث شده از این نظر، به‌عنوان یکی از شاسی‌بلندهای ایمن چینی طبقه‌بندی شود.

چانگان CS75_نمایشگاه خودرو مشهد_سایپا

پیشنهاد جوان خودرو

چانگان CS75 با پکیجی از امکانات متنوع، پیشرانه پرقدرت و کیفیت ساخت مناسب گزینه‌ای رقابتی و وسوسه کننده به نظر می‌رسد. البته باید دید سایپا چه قیمتی را برای CS75 در نظر می‌گیرد.

امکانات چانگان CS75

چراغ‌هایLED  مخصوص روز (Day Light)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless)، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و قابلیت پخش DVD و CD به همراه پورت USB وAUX، سیستم مسیریابی ماهواره‌ای (GPS)، قابليت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و امکان تنظیم برقی، سانروف برقی، شیشه‌های ضداشعه UV، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین تعبیه شده زیر آینه جانبی سمت سرنشین جلو، کروزکنترل، کامپیوتر سفری

مشخصات فنی چانگان CS75

کلاس: کراس‌اوور
پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم: 1.8 لیتر
قدرت: 175 اسب‌بخار
گشتاور: 230 نیوتن‌متر در 1700 تا 5000 دور
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک
وزن: 1665 کیلوگرم
مصرف: –
باک: –
شتاب: حدود 11 ثانیه

مچ اندازی چری تیگو7 با خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی + عکس

شاسی بلند تمام برقی بی وای دی به بازار می آید/ سانگ EV400 چه مشخصاتی دارد؟

تیگو 7 ساختار شکن، جایگزینی مناسب برای کره ای های گران قیمت

بررسی ام وی ام X22 / جشنواره تنوع در بازار کراس اوورهای کامپکت

تیگو7 سربلند در شرایط سخت/نتیجه آزمون 3000 کیلومتری لوکس ترین محصول چری

رقابت چینی ها در آسمان هفتم/ مقایسه چری تیگو7 و بی وای دی S7

بررسی فنی ام وی ام X33S / دنده سنگین ام وی ام برای عبور از سربالایی رقابت!

بی وای دی تانگ 2018 به بازار می آید/ فرزند درشت هیکل بی وای دی با لباس جدید

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

تمرکز بر فشردگی/ مقایسه هایما S5 و جک S3

مرد مسیرهای سخت/ بررسی فوتون ساوانا در آستانه ورود به بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی