پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پروتون جنتو

نگاهی به یک دست دوم هیجان انگیز/ بررسی پروتون جنتو

پروتون جنتو محصول کشور مالزی است که در سال 2004 روی شاسی میتسوبیشی و با همکاری شرکت لوتوس انگلستان ساخته و به بازار جهانی معرفی شد. جوان خودرو بررسی می کند ظاهر جنتو اسپرت و مدرن است و با سایر خودروهای موجود در خیابان تفاوت دارد ، از این رو اکثرا افرادی که به دنبال خودرویی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۷

پروتون جنتو محصول کشور مالزی است که در سال 2004 روی شاسی میتسوبیشی و با همکاری شرکت لوتوس انگلستان ساخته و به بازار جهانی معرفی شد.

جوان خودرو بررسی می کند

ظاهر جنتو اسپرت و مدرن است و با سایر خودروهای موجود در خیابان تفاوت دارد ، از این رو اکثرا افرادی که به دنبال خودرویی خاص هستند را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین طراحی زنانه و جمع و جور آن نظر خانم‌های راننده را هم به سوی خود جلب کرده است.

ردپای لوتوس در طراحی اسپرت کابین پروتون جنتو کاملا مشخص است. کنسول جلو و سایر قسمت‌های کابین اسپرت طراحی شده‌اند و همین فرم خاص باعث شده تا در نگاه اول نتوان با آن به راحتی ارتباط برقرار کرد. همچنین کیفیت پایین قطعات در کابین جنتو هم آزار دهنده است و ظاهری ارزان از کابین به نمایش می‌گذارد. کنسول جلو فاقد جعبه داشبورد است و ظاهرا طراح این خودرو شعارش سلامت جوانان بوده ، چون چیزی به اسم فندک و جاسیگاری برای جنتو در نظر نگرفته است! یکی از نکات مثبت کابین جنتو دورنگ بودن کنسول جلو و پنل‌های درب هاست. که باعث شده تا کابین زیباتر به نظر برسد. درب‌های کوچک عقب ورود و خروج به کابین را مشکل می‌سازند، اما علی‌رغم انحنای سقف، فضای سر سرنشینان عقب مناسب است. باید به مکان برخی ادوات نظیر کلید شیشه بالابرها و اهرم بازکننده درب موتور و ترمز دستی عادت کنید.

پروتون جنتو

امکانات پروتون جنتو در سطح خودش مناسب است و در حد یک ۲۰۶ تیپ۵ قرار دارد و سنسور فاصله سنج در عقب به پارک خودرو کمک می‌کند.  سواری جنتو بسیار خشک و پرتکان است. که مهمترین دلیل این امر را می‌توان در ماهیت اسپرت آن جست و جو کرد. جنتو هنگام مواجه با دست‌اندازها و ناهمواری‌های مسیر، آنها را به خوبی دفع نمی‌کند، ضمن آن​که علاوه بر تکان‌های وارد شده، صدای ضربات نیز به داخل کابین منتقل می‌شود.
در بحث فنی اما، جنتو خودروی مناسبی به نظر می‌رسد. رد پای لوتوس در بخش هندلینگ و فرمان پذیری جنتو کاملا مشخص است و از این نظر، جنتو خودرویی با چسبندگی بالا است که به راننده جسارت مانورهای سنگین را نیز می‌دهد. بازدهی موتور 6/1 لیتری ۱۱۰ اسب بخاری جنتو مناسب است، اما برای استفاده از حداکثر گشتاور، باید آن را به دورهای بالا ببرید. همچنین دنده‌های سفت جنتو دست راننده را  برای تعویض سریع دنده‌ها و شتاب گیری می‌بندند.

پروتون جنتو

پیشنهاد جوان خودرو

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد به خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنید، پروتون جنتو گزینه مناسبی برای شما نیست، چون فروش نمونه‌های دست دوم آن سخت و زمان بر است. اما در بازار دست دوم، جنتو می توان انتخاب هیجان انگیزی برای بودجه های محدود باشد.

مشخصات فنی پروتون جنتو

کلاس: لیفت بک کوچک
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر خطی
حجم موتور: 1.6 لیتر
قدرت: 110 اسب بخار در 6000 دور
گشتاور: 148 نیوتن متر 4000 دور
گیرباکس: 5 دنده دستی
وزن: 1185 کیلوگرم

نکاتی در مورد خرید خودروهای دست دوم

تشخیص کم کردن کیلومتر خودروهای دست دوم

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

دست دوم های خانوادگی/ مقایسه تویوتا آریون و نیسان تیانا

کدام دست دوم؟ کیا ریو بخریم یا پژو ۲۰۶ صندوق دار؟

دست دوم های پرخور/ نیسان ماکسیما بخریم یا کیا اپتیما دست دوم؟

میان سال هایی با دل شیر/ در بازار دست دوم، ب ام و سری 5 بخریم یا بنز E کلاس؟

دست دوم‌های هیجان انگیز/نگاهی به زانتیا و هیوندای آوانته

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

بازار دست دوم: مگان بخریم یا مزدا3 نسل قبل ؟

دست دوم‌های جذاب، مقایسه‌ای میان پروتون ویرا و کیا ریو

کدام دست دوم؟ تقابل مزدا323 و سیتروئن زانتیا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی