پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ساندرو-پارس خودرو

رشد 18 درصدی تولید خودرو در سال 96/ لزوم توجه به کیفیت در کنار پیشبرد هدف افزایش تولید

3 خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بیشترین تولید را به خود اختصاص داده اند و در سال 96 تولید خودرو با رشد بیش از 18 درصد نسبت به سال قبل آن به یک میلیون و 418 هزار و 550 دستگاه رسید. بر اساس سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو، ایران […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

3 خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بیشترین تولید را به خود اختصاص داده اند و در سال 96 تولید خودرو با رشد بیش از 18 درصد نسبت به سال قبل آن به یک میلیون و 418 هزار و 550 دستگاه رسید. بر اساس سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو، ایران تا سال 1404 باید در تولید خودرو به مقام نخست در منطقه خاورمیانه، مقام پنجم درآسیا و یازدهمین تولیدکننده برتر جهان دست یابد. البته خودروسازان نباید از کیفیت خودروها غافل شوند و به تنها به افزایش تولید دل خوش کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در 11 ماه سال 96 افزون بر یک میلیون و 139 هزار و 400 دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان کشور تولید شده بود. در این مدت تعداد 67 هزار و 700 دستگاه وانت در کشور تولید شد. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال 95 کاهش 4.1 درصدی را نشان می دهد.

تعداد کامیون کشنده تولید شده از سوی خودروسازان در ١١ماهه سال گذشته با 12.8 درصد رشد در مقایسه با سال 95 به 14 هزار و 969 دستگاه رسید. در 11 ماه سال 96 تعداد 735 دستگاه کمباین و 15 هزار و 593 دستگاه تراکتور در کشور تولید شد که در مقايسه با سال پیش از آن به ترتیب رشد 105.9 درصدی و 15.8 درصدی نشان می دهد.

رشد ماشين آلات كشاورزي و سنگين صنعتي از برنامه هاي باد شده وزارت صنعت بود كه در سال گذشته اين مهم اتفاق افتاد و به گفته مسئولين در صورت نياز بازار اين روند صعودي توليد ادامه خواهد داشت.

تا پایان بهمن ماه سال گذشته، سه هزار و 774 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون در کشور تولید شد که در همسنجی با سال پیش از آن 66.4 درصد رشد نشان می دهد.

برپایه این گزارش، در بهمن ماه سال پیش نیز 138 هزار و 200 دستگاه انواع سواری، پنج هزار دستگاه وانت، 524 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون، هزار و 748 دستگاه کامیون کشنده، 63 دستگاه کمباین و هزار و 598 دستگاه تراکتور در کشور تولید شد.

آمار تولید خودرو در سال 96

بر اساس این گزارش سه خودروسازی بزرگ کشوریعنی ایران خودرو،سایپا و پارس خودرو بیشترین تولید را به خود اختصاص داده اند و در سال 96 تولید خودرو با رشد بیش از 18 درصد نسبت به سال قبل آن به یک میلیون و 418 هزار و 550 دستگاه رسید. ایران در این سال همچنین 96 هزار و 846 دستگاه خودرو تجاری تولید کرد.

در سال 1393 سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو درافق 1404 که در برگیرنده راهکارهای دست یابی به سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور در خصوص خودرو و قطعه سازی بود اصلاح شد و ویرایش آن به تصویب شورای سیاست گذاری خودرو رسید و ابلاغ شد.

براساس این سند ایران تا سال 1404 باید در تولید خودرو به مقام نخست در منطقه خاورمیانه، مقام پنجم درآسیا و یازدهمین تولیدکننده برتر جهان دست یابد. در حال حاضر ایران در جایگاه شانزدهم خودروسازی جهانی قرار دارد.

اگر چه تولید خودرو بروند صعودی داشته امابه زعم بسیاری از کارشناسان نباید از کیفیت غافل شد و نباید صنعت خودرو فقط به افزایش تولید دل خوش کند و با همکاری با یزندهای معتبر و انتقال دانش و تکنولوژی سطح کیفی تولیدات داخلی را نیز افزایش دهد.

انتهای پیام/

ایران در جایگاه شانزدهم تولید خودرو در جهان

راهبردی برای تقویت اقتصاد ملی

تولید محصولات جدید و افزایش کیفیت در راستای حمایت از کالای ایرانی

برنامه تولید 500 هزار دستگاه خودرو توسط کرمان خودرو در سال 1404

کیفیت خودروها مهمترین مسئولیت اجتماعی خودروسازان/ آيين رونمايي از گزارش عملكرد پايدار و مسئوليت اجتماعي شركت ایران خودرو

رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو در سال 97

وزیر صنعت در جمع خبرنگاران: صنعت خودروسازی 12 میلیارد دلار گردش مالی دارد

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ خودروسازان باید از قطعه سازی خروج کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی