پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارزیابی کیفیت خودرو

رعایت استانداردهای 85 گانه توفیق اجباری یا سختگیری بی جا/ خودروسازان داخلی چقدر مهلت می خواهند؟

بحث رعایت استانداردهای 85 گانه جدید در سال گذشته یکی از چالش های صنعت خودرو بود و باعث کشمکش میان خودروسازان داخلی و سازمان استاندارد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در حالی که در روزهای گذشته پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد اذعان کرد که حتی یک روز هم به خودروسازان مهلت نخواهد داد اما […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

بحث رعایت استانداردهای 85 گانه جدید در سال گذشته یکی از چالش های صنعت خودرو بود و باعث کشمکش میان خودروسازان داخلی و سازمان استاندارد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در حالی که در روزهای گذشته پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد اذعان کرد که حتی یک روز هم به خودروسازان مهلت نخواهد داد اما مسدولین خودروسازی در صدد هستند تا بتواند مهلتی را برای رعایت استانداردهای جدید اخذ کنند.

رئیس سازمان استاندارد در همین خصوص اظهار داشت: موضوع رعایت استانداردهای خودرویی وبالابردن سطح کیفی خودروهای داخلی مورد تاکید شخص رئیس جمهور هم بوده و مطالبه مشتریان و افکار عمومی هم بوده و این امر با اینکه هزینه بر خواهد بود اما در دراز مدت به نفع صنعت خودرو کشور است.

پیروزبخت همچنین تاکید کرد: در جلساتی که در این خصوص با خودروسازان داشتیم، قبول کردند که استانداردهای جدید را در مدت زمان تعیین شده رعایت کند به همین دلیل مهلت دیگری به آن ها داده نخواهد شد.

جوادحسینی کیا عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص رعایت استانداردهای 85 گانه خودروسازان داخلی اظهار داشت: صنعت خودروسازی یکی ازصنایع بزرگ کشور محوسب می شود و بیش از 100 هزار نفر در آن اشتغال دارند به همین جهت از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا نمی توان درب خودروسازی را بست اما نباید به گونه ای عمل شود که نازل بودنکیفیت موجب نارایتی مردم شود.

وی افزود: استاندارسازی و رعایت حداقل های کیفی یکی از ملزومات صنعت خودرو است و نهادهایی نظارتی مانند سازمان استاندارد وظیفه دارند در این خصوص اهتمام ورزند تا کیفیت به حد مطلوبی برسد و از سو دیگر خودروسازان داخلی نیز باید از قانون تمکین و مطابق نظر سازمانهای نظارتی عمل کنند.

این عضوکمیسیون صنعت با اشاره به طرح تحقیق و تفحص ازشرکت های خودروسازداخلی بیان کرد: این طرح در کمیسیون مطرح شده و قرار است به صحن علنی مجلس وارد شود و بررسی ها صورت گیرد که عملکرد خودروسازان تا کنون چگونه بوده و چرا تاکنون استانداردهای لازم را رعایت نکرده اند ومجلس نیز به نوبه خود بعنوان نهاد نظارتی به این بحث ورودپیدا خواهد کرد.

حسینی کیا ضمن انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی عنوان کرد: همه ما به این موضوع اذعانداریم که صنعت خودروکشور آنچنان که بایدنتوانسته کیفیت لازم را داشته باشد اما با نظارت دقیق بر روند تولید و ارائه چشم انداز مناسب می توان روزها خوشی را برای این صنعت متصور بود.

عضو کمیسیون صنعت مجلس با بیان اینکه در حوزه R&D باید اقدامات بیشتری صورت گیرد گفت: مراکز تحقیق صنعت خودرو در خودروسازی های اخلی وجود دارد اما باید بیش از پیش قعال باشد و با همکاری با خودروسازان مطرح خارجی باید اقدام به تولید با یفیت و صادرات محور کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال حمایت از کالای ایرانی خودروهای داخلی با رعایت استانداردها و ارتقا سطح کیفی بتوانند نظر ردم را لب و آنها را به خرید خودروهای داخلی راغب کند.

انتهای پیام/

 

اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرو یک روز هم به تعویق نمی افتد/کدام خودروها استانداردهای جدید را پاس نمی کنند؟

رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو در سال 97

تولید خودرو با استانداردهای جدید سختگیرانه می‌شود+فهرست استانداردهای ۸۵گانه

13 مورد از استانداردهای خودرویی ما در اروپا هم لازم الاجرا نیست!

استانداردهای 85 گانه دیواری در مقابل خودروهای غیراستاندارد

توقف تولید خودروهایی که از استانداردهای ملی جا بمانند

مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی با استاندارد اروپا (IRCAP)

مهلت ۲ ساله خودروسازان برای تغییر پراید و پژو 405

آیا با اجرای استانداردهای جدید، کف قیمت خودرو بالا می رود؟

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ مخالفتی برای ظهور قطب سوم در خودروسازی نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی