پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

80 هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شدند

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از ثبت سفارش برای ۸۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی از دی‌ ماه سال قبل خبر داد. سایت ثبت سفارش از تیر ماه سال گذشته بر روی واردکنندگان خودرو بسته شده و در دی ماه مجددا بازگشایی شد. علی علی‌آبادی درباره‌ تاثیرات تغییر تعرفه های ورودی خودرو بر میزان […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از ثبت سفارش برای ۸۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی از دی‌ ماه سال قبل خبر داد. سایت ثبت سفارش از تیر ماه سال گذشته بر روی واردکنندگان خودرو بسته شده و در دی ماه مجددا بازگشایی شد.

علی علی‌آبادی درباره‌ تاثیرات تغییر تعرفه های ورودی خودرو بر میزان واردات، گفت: پس از دی‌ماه و به دنبال ابلاغ مصوبه هیات وزیران ثبت سفارش خودرو وارداتی به روال عادی ادامه داشته و حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر هم بوده است.

وی با بیان این که هنوز درصد افزایش واردات خودرو در این مدت بررسی نشده، اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته تقریبا به اندازه تمام سال ۱۳۹۵ خودرو ثبت سفارش شده است.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال از این تعداد ثبت سفارش چه تعداد خودرو وارد کشور شده است، گفت: تعداد خودروهای وارد شده را باید از سوی گمرک پیگیری کرد.

علی‌آبادی در پاسخ به این  که نمایندگان مجلس تعرفه‌های واردات خودرو را بسیار بالا اعلام کرده و حداکثر تعرفه اعمال شده در دنیا را ۲۰ درصد می دانند، توضیح داد: میانگین تعرفه‌های ما نیز کمتر از ۲۰ درصد می‌شود و عددی بین ۱۹ تا ۲۰ درصد را در بر می‌گیرد. نرخ موثر تعرفه نیز در سال گذشته ۱۲.۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: حال اگر به طور خاص حقوق ورودی خودرو را مدنظر داشته باشیم این موضوع مصوب هیات وزیران است و تا زمانی که مصوبه‌ای مبنی بر لغو آن صادر نشود، اجرای آن ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت همچنین متذکر شد: در سال ۱۳۹۷ در تعرفه خودروهای هیبریدی حدود ۲۰ درصد کاهش تعرفه صورت گرفته و خودروهایی که ۱۵۰۰ سی سی و کمتر ظرفیت دارند تعرفه‌شان به حالت قبل یعنی همان پنج درصد بازگشته است.

علی‌آبادی اضافه کرد: اما در مورد خودروهای بنزینی و هیبریدی از دی‌ماه سال گذشته که مصوبه هیات وزیران ابلاغ شده ورودی‌های مصوب طبق طبقه‌بندی و براساس حجم موتور دریافت شده و همان‌طور که اشاره شد تا زمان صدور دستورالعمل جدید تعرفه‌های قبلی لازم‌الاجرا هستند.

طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.

منبع: ایسنا

آمار واردات خودرو در سال 96 منتشر شد

مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید ابلاغ شد

کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید در دستور کار گمرک

کدام خودروهای وارداتی مجوز ثبت سفارش دارند؟

چالش های بخشنامه ممنوعیت اخذ ضمانت نامه بانکی واردات خودرو 

مهلت 3 ماهه برای ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک

96، سال پرحاشیه صنعت و بازار خودرو/ مروری بر وقایع صنعت و بازار خودرو در سال گذشته

حذف گری مارکت از واردات خودرو / غیرنمایندگی‌ها از واردات منع شدند

96 پرچالش ترین سال برای واردکنندگان خودرو / از تصمیمات خلق الساعه تا زیان های میلیاردی

دالان هزار توی ثبت سفارش خودرو

نوش دارو پس از مرگ سهراب/سرانجام دستور موقت برای کاهش تعرفه واردات خودرو به کجا می‌رسد؟

حواشی واردات خودرو پس از باز شدن ثبتارش/پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت واردات خودرو

دود دعوای وزارت صنعت و واردکنندگان خودرو در چشم مردم

فصلی جدید در مصائب واردات خودرو !/گفت و گو با دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

مالیات ویژه واردات خودرو مشخص شد/ جزییات بخشنامه ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز

آزاد شدن واردات خودرو توسط واردکنندگان غیر رسمی با شرایط خاص

نظر مثبت 217 نماینده برای کاهش تعرفه واردات خودرو /جزییات طرح 2 فوریتی مجلس برای کاهش تعرفه ها

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی