پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جنسیس Essentia

هیوندای با جنسیس Essentia به رقابت با تسلا می رود

اگر با اخبار نمایشگاه خودروی نیویورک امسال همراه بوده باشید قطعا خبر معرفی کانسپت کاملاً جدید جنسیس Essentia را شنیده اید که هیوندای موتورز برای رقابت با تسلا معرفی کرد. این کانسپت گرند توریسمو دو درب با بدنه ای فیبرکربن و قوای محرکه ای الکتریکی توانست نظر بسیاری از علاقه مندان دنیای خودرو را به […]

امیر
دوشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

اگر با اخبار نمایشگاه خودروی نیویورک امسال همراه بوده باشید قطعا خبر معرفی کانسپت کاملاً جدید جنسیس Essentia را شنیده اید که هیوندای موتورز برای رقابت با تسلا معرفی کرد.

این کانسپت گرند توریسمو دو درب با بدنه ای فیبرکربن و قوای محرکه ای الکتریکی توانست نظر بسیاری از علاقه مندان دنیای خودرو را به سمت خود جلب کند.
هیوندای با این کانسپت جهت گیری خود را نسبت به خودروهای لوکسی که در آینده راهی بازار خواهد کرد نشان داده است.

کانسپت جنسیس Essentia با محصولات فعلی این خودروساز کاملا متفاوت بوده و به عنوان یک مدل خاص و برندگونه از هیوندای معرفی شده است. کانسپت مذکور دارای ویژگی هایی است که به احتمال بسیار زیاد در بسیاری از محصولات بعدی هیوندای دیده خواهد شد.

جنسیس Essentiaاز تفاوت های این کانسپت با مدل های موجود جنسیس تفاوت طراحی جلوپنجره آن است. از نمای روبروی جلو پنجره کانسپت معرفی شده نسبت به جلوپنجره‌ی مدل‌های جنسیس G70/G80 تکامل یافته تر، گوشه‌دارتر و تیزتر است اما چراغ های بکار رفته در آن مشابه با کانسپت GV80 است.از دیگر ویژگی های بارز این کانسپت شیشه جلوی خمیده، کاپوت خاص، ورودی‌ های هوای پشت چرخ ‌های جلو،گلگیرهای عقب عضلانی و درب های پروانه‌ای است.شاید برای شما جالب باشد که بدانید درب های عضلانی این خودرو به تکنولوژی تشخیص چهره و کنترل اثر انگشتی برای تشخیص راننده مجهز بوده و به طور اتوماتیک باز و بسته خواهد شد.

در داخل کابین کانسپت مذکور نیز طراحی خاص و مینیمالیسیتی ادامه پیدا کرده است. فرمان سفارشی، پوشش چرم و لوکس صندلی‌ها، تریم فیبر کربن با طراحی سه بعدی، عناصر آلومینیومی پولیش خورده و سطوح پرینت شده همگی گواه این موضوع اند.

کابین جنسیس Essentia

از جمله تکنولوژی های دیگری که در درون کابین این کانسپت به چشم می خورد می توان به نمایشگر دیجیتالی ۸ اینچی پشت آمپرها و صفحه نمایش روی داشبورد برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، جهت‌یابی ناوبری و سایر کنترل‌های داخل خودرو اشاره کرد. صفحه نمایشگر درون کابین این کانسپت نسبتا بزرگ بوده و باعث می شود که داشبورد خودرو کوچک به نظر برسد.
تاکنون اطلاعات چندانی در مورد قوای محرکه و سایر مشخصات فنی کانسپت جنسیس Essentia اعلام نشده، اما گفته می‌شود این کانسپت به یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی و چند پیشرانه الکتریکی مختلف مجهز است. به علاوه شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این مدل در حدود ۳ ثانیه، محدوده حرکتی آن در حالت الکتریکی با یکبار شارژ در حدود ۳۷۳ کیلومتر و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

منبع : دیجیاتو

رونمایی از کانسپت جدید ایسوزو در نمایشگاه توکیو ژاپن

کانسپت هیبرید JAC برای رقابت با اسمارت فورتو

آیا کانسپت های پرطرفدار نیسان به تولید می رسند؟

ViRA کانسپت زیبا و عجیب توسط تویوتا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی