پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک چمران-محدوده نمایشگاه

تلاش برای بازگرداندن ترافیک به سئول/ برگزاری نمایشگاه خودرویی به موازات نمایشگاه خودرو تهران

چندی پیش خبر از برگزاری سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در آبان ماه سال جاری دادیم. اما یک خبر عجیب که زمزمه آن از چندی پیش به گوش می رسید، برگزاری یک نمایشگاه خودرو دیگر در ایام ماه مبارک رمضان است. پر واضح است که برگزاری نمایشگاهی دیگر در موازات با نمایشگاه خودرو تهران هیچ […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

چندی پیش خبر از برگزاری سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در آبان ماه سال جاری دادیم. اما یک خبر عجیب که زمزمه آن از چندی پیش به گوش می رسید، برگزاری یک نمایشگاه خودرو دیگر در ایام ماه مبارک رمضان است. پر واضح است که برگزاری نمایشگاهی دیگر در موازات با نمایشگاه خودرو تهران هیچ توجیهی ندارد، اما مساله ای که باعث شده بیشتر از این متعجب شویم، برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی است. انگار مسئولان می خواهند هرطور شده ترافیک را به این نقطه شهر باز گردانند!

شاید بتوان گفت، مهمترین دلیل برچیده شدن نمایشگاه خودرو از تهران، ترافیک سنگین ناشی از این نمایشگاه بود که باعث شد این نمایشگاه از تهران خداحافظی کند. با احداث مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، نمایشگاه خودرو پس از سال ها به تهران بازگشت. محیطی بزرگ و استاندارد برای برگزاری چنین نمایشگاهی که محل برگزاری اش باعث شد مشکل ترافیک ناشی از آن به مراتب کاهش پیدا کند. این نمایشگاه در 2 دوره گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همواره روندی رو به رشد در برگزاری و رعایت استانداردها داشته است. چندی پیش خبر از برگزاری سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در آبان ماه سال جاری دادیم.

اما یک خبر عجیب که زمزمه آن از چندی پیش به گوش می رسید، برگزاری یک نمایشگاه خودرو دیگر در ایام ماه مبارک رمضان است. پر واضح است که برگزاری نمایشگاهی دیگر در موازات با نمایشگاه خودرو تهران هیچ توجیهی ندارد، اما مساله ای که باعث شده بیشتر از این متعجب شویم، برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی است. نگار مسئولان می خواهند هرطور شده ترافیک را به این نقطه شهر باز گردانند!

در حالی که نمایشگاه خودرو پس از 12 سال دوری با راه‌اندازی سایت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مجدداً به تهران بازگشته بود، این بار بنا است نمایشگاهی با همین عنوان در نمایشگاه بین‌المللی تهران در سئول برگزار شود.

طی ماه‌های گذشته نمایشگاهی کوچک در برج میلاد و نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که بار ترافیکی بسیاری بر بزرگراه های پایتخت تحمیل کرد،
این در حالی است که این روزها دولت تصمیم گرفته تا نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خودرو ایران را در سئول و در ایام ماه مبارک رمضان یعنی 29 اردیبهشت ماه و دقیقا پس از اذان مغرب (یعنی سال 20:30) که در حالت عادی بار ترافیکی زیادی در آن زمان به خود می‌بیند، برگزار کند.

حجم ترافیکی در ساعات پایانی روز بر تهران تحمیل می‌شود اما حمایت همه جانبه دولت از برگزاری چنین نمایشگاهی تا جایی که طبق اخبار منتشر شده، جلسات این نمایشگاه که متولی آن بخش خصوصی است در وزارتخانه برگزار می‌شود، سوال بر انگیز است.

اين اتفاق قطعا ترافيک سنگين در این نقطه تهران ایجاد و حسابی برای شهروندان دردسر درست می کند. اما مشکل اینجاست که در حال حاضر پایتخت متولی ندارد که بتواند از انتقال نمایشگاه به مکانی دیگر یا کنترل بار ترافیکی ناشی از حضور نمایشگاه‌های بزرگ سخن بگوید.

 

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران (1)/ شهر آفتاب میزبان مهمترین رویداد خودرویی کشور در آبان 97

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 17/ جزییات برگزاری مهترین رویداد خودرویی کشور

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 6/ جنس نمایشگاه جور شد ((قطعی شدن حضور 48 برند معتبر))

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۳/ جزییات برگزاری دوره جدید در حاشیه رونمایی از پوستر نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 2/ رونمایی از پوستر نمایشگاه در مراسمی ویژه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 1/انتظار برای پاییز خودرویی در آفتاب

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 67/ ((گزارش تصويري)) خودروهاي تاريخي موزه در شهر آفتاب

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی