پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس بیتل هربی

نگاهی به فولکس واگن بیتل 1963 هربی / هربی با قیمتش پرواز می کند!

هیچ کس به طور دقیق آماری از این که چند فولکس واگن بیتل مدل ۱۹۶۳ توسط شرکت والت دیزنی در ساختن فیلم هربی استفاده شده در دست ندارد اما شواهد نشان می دهد تعداد ۵۰ خودرو در ساخت فیلم استفاده شده است. امروزه خودرو هایی که از صحنه فیلم برداری فیلم های اکشن جان سالم […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

هیچ کس به طور دقیق آماری از این که چند فولکس واگن بیتل مدل ۱۹۶۳ توسط شرکت والت دیزنی در ساختن فیلم هربی استفاده شده در دست ندارد اما شواهد نشان می دهد تعداد ۵۰ خودرو در ساخت فیلم استفاده شده است. امروزه خودرو هایی که از صحنه فیلم برداری فیلم های اکشن جان سالم به در برده اند ارزش بالایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یکی از همین جواهرات مورد بحث, یک دستگاه خودروی فولکس واگن بیتل سانروف سدان مدل ۱۹۶۳ می باشد که اخیرا در حراجی Barrett-Jackson آمریکا به مبلغ ۷۰۰/ ۱۲۸ دلار فروش رفت تا عنوان گرانترین فولکس واگن بیتل تایپ ۱ در دنیا را به خود اختصاص دهد.

قیمت فولکس واگن بیتل هربی

 در سال ۲۰۱۵ خودروی مذکور با شماره شاسی ۵۴۲۴۴۴۷ در یک حراجی به مبلغ ۰۰۰/ ۱۲۶ دلار فروخته شده بود که یک رکورد محسوب می شد. تاریخچه این خودرو با ارزش حضور در دو فیلم ((هربی به مونت کارلو می رود)) در سال ۱۹۷۷ و فیلم  ((Herbie Goes Bananas)) در سال ۱۹۸۰ را شامل می شود که این خودرو را به یکی از جذاب ترین نمونه های باقی مانده از هربی تبدیل می کند.

فولکس بیتل هربی

در سال ۱۹۸۰  Bob Hoag یکی از علاقه مندان به فیلم هربی در یکی از حراجی های شهر ورشو یکی از نمونه های هربی را خریداری می کند. فولکس واگن بیتل خریداری شده توسط او در آن زمان وضعیت جالب نداشت و شامل ایراداتی چون: ازبین رفتن رنگ اصلی و تغییراتی در بدنه و داخل خودرو بود. اما چیزی که بدون تغییر مانده بود هویت ماشین بود. صاحب این فولکس واگن بیتل با نگاه کردن به موتور ماشین متوجه وجود براکتی برای نگه داشتن اویل پمپ می شود که نشان می دهد این خودرو همان خودرویی است که در ابتدای فیلم هربی به مونت کارلو می رود باعث کثیف شدن کفش های پلیس بزرگراه می شود.

مشخص نیست که خودرو چه مدت در دست Bob Hoag بوده است اما صاحب بعدی خودرو یعنی  Arthur Porter هربی را به یک خودروی مسابقه ای تبدیل کرده بود. او هم چنین بیتل خود را طوری بازسازی کرده بود تا به نزدیک ترین حالت خودرو در فیلم ((هربی به مونت کارلو می رود)) برسد که امروز هم با همان شکل و شمایل باقی مانده است. در سال ۲۰۰۰ این خودرو به Scott Velvet صاحب موزه ای در هالیوود فروخته شد و بعدا به موزه  Burkett در هالیوود منتقل شد. اما بعد از این Doug Kaufmann شماره شاسی ۵۴۲۴۴۷ را خریداری می کند تا هربی افسانه ای را به ایده آل ترین حالت ممکنش برساند.

فولکس بیتل هربی

او با بازسازی کردن فضای داخلی هربی , هماهنگی بین رنگ بدنه و فضای داخلی خودرو اصلی حاضر در فیلم را به هربی بازگرداند.

قدم بعدی جایگزین کردن سپر خودرو بود که برای مسابقه دادن برداشته شده بود.سرانجام در سال ۲۰۱۵ خودرو به John Staluppi فروخته شد و او نیز چندی پیش هربی افسانه ای را به قیمت 128.700 دلار در حراجی معتبر Barrett-Jackson فروخت تا رکوردی جدید در فروش فلکس واگن بیتل زده شود.

خداحافظی با قورباغه محبوب!/ فولکس بیتل به خاطره ها سپرده می شود

تست و بررسی فولکس واگن بیتل 2014 در پایتخت

ملاقات با فولکس واگن بیتل با تیونینگ ABT

سایه تاریخ / عجیب‌ترین پورشه 356 در سراسر جهان

نگاهی به رنو 5 ، نوستالژی هاچ‌بک های تولید شده در ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • طاها فاتح | 01/02/1397 در 22:31

    چه باحال

کیوسک مطبوعاتی